Toon posts:

Kleefschijf -> helpt verticaal monteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig met een computertje voor mijn moeder (ja ja die wil ook gaan emailen) en ik had nog een oude quantum bigfoot liggen. Alleen heeft deze last van het zgn kleven.

De schijf spint niet meer meteen op maar moet eerst even een klap hebben :)

Omdat mijn moeder vast bezwaar heeft tegen de handleiding:

Stap 1: Zet de computer aan.
Stap 2: Geef de hardeschijf een klap.
Stap 3: Volg de aanwijzigingen op het scherm.

Ben ik op zoek naar een oplossing.

Nu vroeg ik mij af of verticaal monteren niet het probleem zou kunnen oplossen? Ik moet hier wel de behuizing voor verbouwen maar dat is te doen.

Ik denk dat het kleven wel afneemt maar kan een hd zonder problemen verticaal geplaatst worden?

Verwijderd

Je kan een hd altijd verticaal plaatsen, of je probleem hiermee zal verdwijnen weet ik niet

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
of op de kop leggen, zodat de platen aan de as hangen, dit maakt het vaak ook al makkelijker.

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ben bang dat het weinig gaat helpen, zo heb ik ook al eens een machine getracht te repareren, maar hielp weinig tot niets.

Dit is een typische kwaal van de Bigfoot-serie helaas...
Het komt er over het algemeen op neer dat binnen afzienbare tijd je op zoek moet gaan naar een ander, dat is tenminste mijn ervaring!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, de schijf in een andere positie als normaal liggend houden is een beproefde optie om van een bijna dode harde schijf (kop blijft hangen, kleven) toch nog te proberen alle gegevens te halen... helaas werkt het niet optimaal. verder mogen harde schijven altijd (al vanaf schijven van 30MB ofzo) verticaal of op de zijkant gemonteerd worden. Over de kop liggend weet ik niet, dat is niet echt een optie die handiger is in je kast ofzo, maar in mijn PC zit de harddisk ook staand verticaal en die draait al jaaaaaaren :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hang hem er gewoon verticaal in. Meer dan emailen en tekstverwerken doet mijn moeder toch niet. Ik laat haar haar documenten wel op floppy opslaan, crashed ie dan voorgoed dan kijk ik wel naar een "nieuwe" hd.
Pagina: 1