Wat is het probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:45
Ik heb een probleem met mijn PC, om de zoveel tijd kan de PC bij het opstarten de harde schijf niet vinden. M'n HD zit op de Promise ATA 100 controller van m'n mobo ( zie specs ). Ook heb ik geregeld dat de FAT beschadigd is ofzo :? En dan als windows boot en ik een vals gevoel van veiligheid heb kan het register op een of andere duistere manier niet geopend worden. Nou heb ik hier mijn PC dus al 5 keer voor weggebracht en mijn HD is al eens vervangen.
Ook is er een probleempje met m'n videokaart, de Asus Smartdoctor geeft het volgende aan:
"Your VGA chipset fan isn't functioning well!
You may need to replace it with a new fan."
En bij de temp staat het metertje op 80 graden (?!?!!?!)
Nou heb ik dus vandaag windows 98 (weer) opnieuw geinstalleerd en toen ik de pc moest rebooten gaf de BIOS aan dat de Hardware Monitor een probleem had gevonden met betrekking tot de voeding.
Ik heb ff gecheckt en onder mijn Vcore instellingen stond bij -12V 0.00 (:?)
Is mijn mobo aan het overlijden? Geheuden probleem? Voeding misschien?! Voordat ik hem voor de 6e keer terug ga sturen wil ik eerst eens weten wat jullie er over denken.

• Kwistnix
Niemand?

Verwijderd

Aha, de ASUS A7V133. Die heeft bij mij ook wat geflikt: veel vastlopers vooral, maar na een bios flash was het opgelost.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Idd, een maat van me had ook van die rare crashes die niet op een specifiek probleem leidde

Hij heeft zijn bios geflashed en hij loopt als een zonnetje.

Probeer het ook maar be aware !!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Flash je Bios ff naar versie 1004 D en hij doet het weer.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Kwistnix
Tsja, en mŽn videokaart dan, die loopt op idle aan tot 80 graden volgens Asus Smartdoctor, lijkt me ook niet echt normaal.
MŽn huidige BIOS versie is trouwens 1004, dus ik zal 1004D er dan wel op zetten. Hoe flash ik mŽn BIOS trouwens.
Ik heb dat nog nooit gedaan, moet dat in dos met een diskette ofzo...
Zou iemand me dat even uit willen leggen alsjeblieft, dankjewel!

• Kwistnix
Nou ik heb ff op de site van Asus gekeken voor een Bios update, de laatste was 1005a, maar die is niet te downloaden, er zijn daar helamaal geen werkende downloads, want ik krijg overal een HTTP 500 - Interne serverfout!
Lekker bezig daar bij Asus ;(

Edit: Ik was nog vergeten te vermelden dat mijn PC niet op een geaard stopcontact is aangesloten. Ik heb al aan m'n pa gevraagd of ie boven aarde wilde laten doortrekken, maar da's dus geen optie :( Kan ik m'n pc nog op een andere manier aarden?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja dat is daar altijd zo, ze hebbe last van spitsuur :(
Mot in de middag of s'ávond heel laat gaan.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Kwistnix
tsja, ik heb nog even op de ftp van asus gekeken toevallige en daar stond de update dus helemaal niet eens op!
Wel van een paar andere mobo's ( ook socket A en een paar andere ), maar dus niet voor de A7V133 :(
Wat een ongelooflijk stelletje fuckups daar bij Asus zeg!

Edit: Waar heb jij die gevonden?! Bij Mobo - Bios Update Files - Socket A kan ik echt nix vinden. Naja bedankt voor de link in iedergeval! :)

Ik neem aan dat ik de aflash.exe utility ook nog moet hebben, of hoe werkt dat flashen nou eigenlijk ( sorry ultieme n00b hier! )?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor biosen van asus moet je altijd op die van duitsland kijken : http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm
:)
deze brengen altijd als eerste "en voor de beta's als enigste" de nieuwste bios uit :)

• Kwistnix
Ach so! :)
Laff!
Naja logisch is ut nie, maar bedankt!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja je moet dat aflash proggie ook nog hebben en samen op 1 diskette gooien :)
ff in dos opstarten en dan a:\aflash intikken :)
de rest staat in het manual ergens op pagina 47 ofzo :?

• Kwistnix
En ik moet een diskette nog speciaal formatteren? Ik bedoel zonder systeembestanden ofzo lijkt me...
Welke schakeloptie is dat ook alweer? :)

Edit: Tsja, of je checkt de manual ff natuurlijk...DOH!
Hehehe nou ja, bedankt voor alle hulp! Ik gaat es kijken of ik dit ding geflashed kan krijgen :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gewoon een diskette zo uit het pakje :)
ff aflash erop en de nieuwe bios :)
tip : kijk eerst voor het flashen in dos ''a:\dir'' hoe de nieuwe bios precies heet.

• Kwistnix
Naja, in de manual sttat dat ik een diskette moet formatteren met format a:/s dat doet ie dan, maar dan staat er dus ook bij: deze diskeete is onbruikbaar als syteemdiskette
Hij wordt wel geformatteerd trouwens, dus dat zal wel een normale melding zijn bij die schakleoptie /s :?

Nope, negeer dat maar, hehehe die diskette was een beetje aan de gare kant :)

Ik heb ff een andere geformatteerd en daar werd het systeembestand wel op overgezet

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat weet ik niet want ik formateer nooit een floppie :)
ik pak meestal een nieuwe en daar gooi ik gewoon aflash en de bios op :)

• Kwistnix
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! :D
1005a is succesfully geflashed :)
Heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor alle hulp! Nou maar hopen dat het ook nut heeft gehad..
Ik zit nog wel steeds met de melding dat de fan op mijn GeForce2 het niet doet, dus daar moet ie toch nog voor weggebracht worden. Ik laat hem in iedergval helemaal na checken ( voor de 6e keer gvd :( ) en dan zien ik wel :)

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 19:29 schreef FallenAngel666 het volgende:
(...)

Edit: Ik was nog vergeten te vermelden dat mijn PC niet op een geaard stopcontact is aangesloten. Ik heb al aan m'n pa gevraagd of ie boven aarde wilde laten doortrekken, maar da's dus geen optie :( Kan ik m'n pc nog op een andere manier aarden?
Voor een paar piekjes een klem voor aan de verwarming kopen en een stuk metalen draad, bij een bouwmarkt bijvoorbeeld. Daarmee kan je een stopcontact aarden.
Pagina: 1