Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-04 14:35
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwbouwwoning met een warmtepomp. Nu is onze buurt door een faillissement afgesloten van het portaal om verbruik in te zien. Lang verhaal, maar is verder niet relevant.

Nu wil ik toch graag kunnen zien wat mijn verbruik is, en waar dit precies in zit. Dus hoeveel gebruikt mijn warmtepomp aan energie etc.

Mijn oog viel op een Wi-Fi P1 Meter. Nu wil ik zoiets aanschaffen, maar er zit in mijn P1 aansluiting al een internetkabel die van de meterkast naar de warmtepomp loopt. Zie afbeelding hieronder.

Eigenlijk nu 2 vragen:

- Waarvoor dient die internetkabel van P1 naar de warmtepomp en kan ik die eruit halen?
- Is het slim om die Wi-Fi P1 Meter te gebruiken om te bereiken wat ik wil?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31ypHs6OZ3_j8n7Z8mgqUUuf_ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2N1uCI1kCrgPPD2TdsfNPmgO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:35
Die P1 zal met een reden naar de warmtepomp gaan, maar zet er dan gewoon een splitter tussen.
Als je specifiek het verbruik van de warmtepomp wilt weten, zal je ook een tussemmeter moeten plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door GermanPivo op 01-03-2024 15:08 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

VisserC schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:05:
Nu is onze buurt door een faillissement afgesloten van het portaal om verbruik in te zien. L
Heb je geen energie contract dan? Daar kan je namelijk ook inzicht in je verbruik krijgen al is dat niet real time.
Zoals hierboven genoemd, splitter en daar je P1 meter in.
O.a. homewizard heeft die: splitter, p1-meter

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 10:00

DIY

VisserC schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:05:
Goedemiddag,

Ik heb een nieuwbouwwoning met een warmtepomp. Nu is onze buurt door een faillissement afgesloten van het portaal om verbruik in te zien. Lang verhaal, maar is verder niet relevant.
Als het om Factory Zero installatie gaat is het wel relevant want dan er is een speciaal topic voor ;)

De P1 geeft het verbruik van je hele huis.
Zoals aangegeven kun je het beste een tussenmeter laten plaatsen die alleen het verbruik van de warmtepomp meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:30

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
P1 dongle is dan handig ja, maar die geeft alleen overzicht van het gebruik vanuit het net. Niet van je WP of aandeel uit PV.

Waar de P1 kabel naar je WP voor is, geen idee. Heb je meer info over die WP? Of was dat ook via die partij die het oorspronkelijke portaal deden? Dan kan hij er waarschijnlijk uit :+