Ongedierte - last van vliegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinOld
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-03-2024
Hallo mede-tweakers,

Nu eindelijk het mooie weer aanbreekt, komt ook het ongedierte weer :). Vandaag viel me op dat we binnen, bij de buitendeur, ineens veel kleine vliegjes hebben op onze witte muur en het witte plafond. Onderstaand een afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeLu8EZLhgxkUFvIokiE7TJ14zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCYOs6KfBRsa5Guwu3qGe5Ke.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat voor vliegjes dit zijn en wat hier tegen te doen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:30
Clustervliegen? Die overwinteren in de spouw / op zolder en laten een feromonenspoor achter zodat hun nageslacht de veilige verblijfplaats weer kan vinden. Als ze net wakker worden zijn ze nog erg suffig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinOld
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-03-2024
Zou kunnen, maar ze zijn daar misschien te klein voor. Ze zijn een mm of 2 groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-06 15:52
Wij hadden dit afgelopen week ook, kwamen uit de potgrond van een grote plant (rouwvliegjes).

Sinds we die potgrond hebben vervangen is het over.

Heb je toevallig net een nieuwe plant of een plant waar te veel water in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:28
Helaas herkennen wij dit punt ook in onze aanstaande woning op de zolder.
Enorm "trage" vliegen welke we zo met de hand kunnen pakken.
Hoe kunnen we dit bestrijden zonder de complete binnen- en buitenmuur af dienen te breken?
We gaan wel renoveren en isoleren maar niet zo grondig dat we binnen - en buitenmuur afbreken.
Wel willen we de zolder wat meer bewoonbaar maken en daar horen deze vliegen uit hygiënisch oogpunt niet bij in mijn optiek..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRwpOUQGPRTLSKsX3qUY8_8ICKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrTtGkjSWWj7XcidBd4oo6C7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:34

ViezeVis

Sample Text

Crossboss schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:26:
Wij hadden dit afgelopen week ook, kwamen uit de potgrond van een grote plant (rouwvliegjes).

Sinds we die potgrond hebben vervangen is het over.

Heb je toevallig net een nieuwe plant of een plant waar te veel water in kan zitten?
Hier ontwaken ze ook weer :|

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
BaBoK schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:12:
Hoe kunnen we dit bestrijden zonder de complete binnen- en buitenmuur af dienen te breken?
We gaan wel renoveren en isoleren maar niet zo grondig dat we binnen - en buitenmuur afbreken.
Wel willen we de zolder wat meer bewoonbaar maken en daar horen deze vliegen uit hygiënisch oogpunt niet bij in mijn optiek..

[Afbeelding]
Ik heb ook best een hekel aan vliegen binnen, doodslaan ed geen problemen mee, maar zo'n vliegenstrip is wel een van de meest dier onvriendelijke oplossingen die er bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Goed om dit topic te zien. Dit had ik afgelopen jaar ook, vrij dikke vliegen die super makkelijk te vangen (zappen) waren. Maar na de eerste 100 was ik wel klaar met die massamoord. Ligt hier nog een oude vloer in die er een keer uit moet en overal kieren heeft en niet goed aansluit aan de muur. De 'tijdelijke' oplossing was om alle kieren te kitten (de plintjes zijn nog niet definitief geplaatst omdat de huidige vloer vrij hoog ligt) en afgelopen jaar heb ik wat verzwakte voegen inclusief gaten vervangen in de erker op de zuidkant. In de hoop dat ze dit jaar geen ingang weten te vinden. Dacht daar heb ik een kat voor, maar die doet er niets mee. :(

Tot nu toe nog 'veilig'.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagerr63
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:28

Jagerr63

5.1kWp Zuid 55 graden Vent-wp

BaBoK schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:12:

[Afbeelding]
Vliegen hebben een hekel aan kruidnagel, wij hadden op zolder ook last van vliegen. Ik heb gemalen kruidnagel opgelost in water in een plantespuit gedaan en de verdachte plekken besproeid. Het seizoen later waren er veel minder vliegen (let wel op dat het mengsel bruin van kleur is en dus vlekken kan geven). De vliegen zijn nog niet helemaal verdwenen , maar zeker 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hfolkers schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:20:
[...]

Ik heb ook best een hekel aan vliegen binnen, doodslaan ed geen problemen mee, maar zo'n vliegenstrip is wel een van de meest dier onvriendelijke oplossingen die er bestaan...
lol .. doodslaan is vriendelijker ?

Anyway de gele strippen, en spuitbussen "anti-vliegen" werken tot nu toe het beste bij ons.

Actief met een "zapmepper" ben je ook snel zat.

Wat ook wel effectief werkt is een stofzuigertje
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61kZ40a1k1L._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Bijen/vliegenvallen werken ook perfect mits gevuld met een goeie vliegen "lokstof" en een goeie lokstof vinden is wel een uitdaging ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
MelvinOld schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:58:
Zou kunnen, maar ze zijn daar misschien te klein voor. Ze zijn een mm of 2 groot.
Edit: het is een kleine kamervlieg. Kennelijk heten die irritante vliegjes die nog iets meer fetish hebben voor witte dingen en lampen zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 07-03-2024 12:02 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1