Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-06 20:08
Ik wil bij Amazon een Nikon Z6 ii met 24-200 mm lens kopen, deze camera kost daar €2549, bij de reguliere NL webshops kost deze camera €3259, een behoorlijk verschil dus.
Er staat in de omschrijving: Land van herkomst ‏ : ‎ Thailand.
Is dit een probleem??

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even eigen draadje gegeven, aangezien dit over jouw specifieke situatie gaat.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Hou er rekening mee dat je zonder twijfel inklaringskosten zal moeten betalen waarmee het prijsverschil al een stuk kleiner zal zijn... 21% inklaringskosten en je betaald alweer €3084,29. Hou ook rekening met zaken als garantie, die zal je daar moeten claimen... is dat wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54
Nikon fabriek in Thailand

Verkoop gaat gewoon via Amazon.nl

Verzonden vanuit
Amazon
Verkocht door
Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
xpdata schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:41:
Nikon fabriek in Thailand

Verkoop gaat gewoon via Amazon.nl

Verzonden vanuit
Amazon
Verkocht door
Amazon
TS zegt in titel bij Amazon Thailand... daar ging ik dus vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Laatst online: 10:38

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

MicGlou schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:53:
[...]

TS zegt in titel bij Amazon Thailand... daar ging ik dus vanuit.
My bad. Even niet goed opgelet bij het verplaatsen van de reactie. Hersteld.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
Met BTW erbij €3084,- kijk even goed of de BTW vooraf al door amazon wordt gerekend of dat je dit achteraf moet betalen. Dat staat vaak gewoon aangegeven bij het afrekenen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
Als dit bij Amazon.nl is is "land van herkomst" waar het product geproduceerd is, ik heb nog nooit met producten gehad bij Amazon.nl die ik bestelde dat er achteraf nog douane kosten bijkwamen (overigens wel met producten op andere websites van Amazon, zoals Amazon.com vanuit de US).

Ligt er dus aan op welke winkel van Amazon je deze camera gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51

timovd

Voorsprong door techniek

Ik neem aan Amazon NL. Mag je er dan niet vanuit gaan dat de BTW al verrekend wordt bij het afrekenen?
Aan de andere kant; wil je zo'n duur product kopen via zo'n constructie? Wat als je aanspraak moet maken op garantie o.i.d.?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Laatst online: 11:02
Dat zegt alleen iets over waar het geproduceerd wordt. Heeft met buitenlandse handel te maken.
Wat geeft de webshop als levertijd op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54
Er zit denk ik wat spraakverwarring in door de titel en/of move.
Dus wat @xpdata al zegt, amazon.nl, dus Nederlandse prijs incl. btw.
Echter product dat geïmporteerd is. En daarin zit de crux. Nikon NL doet heel moeilijk over garantie op grijsimport.
Zodra je garantie nodig hebt, ben je op Amazon of in dit geval waarschijnlijk een reseller die 't verkoopt op Amazon aangewezen.
Voor iets goedkoops zou ik 't risico wel nemen, maar juist voor dit dure speelgoed zou ik wel de garantie op orde willen hebben zonder gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Ik heb voor wat verwarring gezorgd :) Het is gewoon via Amazon Nederland en blijkbaar volgende dag in huis... dan komt het niet uit Thailand :)

Als het werkelijk voor die prijs te krijgen is dan is het een hele mooie deal... maar moet ook zeggen dat de gedachte 'too good to be true' ook wel in mijn achterhoofd zit aangezien de prijs echt flink onder de laagste marktprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
MicGlou schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:54:
Ik heb voor wat verwarring gezorgd :) Het is gewoon via Amazon Nederland en blijkbaar volgende dag in huis... dan komt het niet uit Thailand :)

Als het werkelijk voor die prijs te krijgen is dan is het een hele mooie deal... maar moet ook zeggen dat de gedachte 'too good to be true' ook wel in mijn achterhoofd zit aangezien de prijs echt flink onder de laagste marktprijs is.
Amazon heeft wel eens dealtjes. Probeer het en ander kan je terug sturen.

'k heb vandaag een espresso machine met bijna 50% korting ontvangen. Dus het kan zeker!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MicGlou schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:54:

Als het gewoon door Amazon.nl verkocht word, dus niet via een reseller op Amazon, dan zou ik me geen zorgen maken. Garantie zal dan wel via Amazon verlopen want je hoeft niet op veel liefde van Nikon NL te rekenen. Aan jou om te bepalen of dat opweegt tegen de lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:59
sys64738 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:39:
[...]

My bad. Even niet goed opgelet bij het verplaatsen van de reactie. Hersteld.
Ik zie dat mijn reactie ook niet meegenomen is... dat was deze:
Zoals hierboven al genoemd, dit is gewoon verkoop door Amazon in NL, van een EU product maar de productie van deze camera vind plaats in Thailand.

[ Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 01-03-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Het is inderdaad via de Amazon.nl site en niet via een andere verkoper. Maar omdat de prijs zo laag is dacht ik “er moet vast iets zijn waar ik niet aan denk”. Mogelijk inderdaad garantie voorwaarden. Het is een te dure camera om daar een gok mee te nemen. Waarschijnlijk is het een apparaat wat geïmporteerd is daar vandaan? Heb je dan wel hetzelfde model als in de EU? Fijn dat er meegedacht wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
kbus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:23:
Het is inderdaad via de Amazon.nl site en niet via een andere verkoper. Maar omdat de prijs zo laag is dacht ik “er moet vast iets zijn waar ik niet aan denk”. Mogelijk inderdaad garantie voorwaarden. Het is een te dure camera om daar een gok mee te nemen. Waarschijnlijk is het een apparaat wat geïmporteerd is daar vandaan? Heb je dan wel hetzelfde model als in de EU? Fijn dat er meegedacht wordt :)
Als het Amazon.nl is kan je hem gewoon veilig kopen, dan valt alles onder het Nederlands recht en krijg je geen extra import kosten of iets dergelijks. Land van herkomst is dan waar hij gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3WNXSnP.png

Heb 'm al gevonden en inderdaad grijsimport door Amazon zelf. Dus ook de garantie via Amazon en geen reseller. Alleen kan je dus zoals al eerder gezegd waarschijnlijk niet terecht bij nikon NL voor support. Maar de kans dat Amazon opeens z'n deuren sluit acht ik wel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Ik zal eens kijken of ik Amazon een vraag kan stellen over de garantie voorwaarden. Het is op zich een hele mooie prijs voor deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
kbus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:45:
Ik zal eens kijken of ik Amazon een vraag kan stellen over de garantie voorwaarden. Het is op zich een hele mooie prijs voor deze camera.
Meestal is het bij Amazon goed maar simpel geregeld.

Verzoek om garantie: apparaat terugsturen en dan geld terug.
Heb nog nooit meegemaakt dat Amazon de moeite doet om het apparaat te repareren.

Op zich geen probleem: behalve dat je een nieuwe moet kopen tegen de dan geldende prijs mocht het kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is idd een goede aanbieding.
Zowel op amazon.nl alsmede .de (op dit moment 1 op voorraad)
Wel weer apart dat 'ie op .de wat duurder is...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Ik heb Amazon een mail gestuurd en erg snel reactie terug gekregen, zie hieronder het antwoord.
Ziet er best prima uit, wat vinden jullie?

[quote]
Bedankt voor het contact met Amazon.nl.

Uit je mail verneem ik dat je informatie wilt over het item Nikon Z 6II Kit Z 24-200mm f/4.0-6.3 VR dat verkocht wordt op de website.

Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik het meteen voor je nagekeken.

Het item wordt verkocht en verzonden vanuit Amazon, dat betekent dat als er iets mis mee is dat Amazon hier verantwoordelijk voor is.

Je hebt tevens 2 jaar garantie op het item vanaf de aankoopdatum via Amazon.

Als het item bijvoorbeeld defect is kun je het kosteloos retourneren binnen 2 jaar voor een terugbetaling, mocht het item niet naar verwachting voldoen is het retour termijn 30 dagen.

Tevens is het een Europees product, geproduceerd in Thailand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbus
Camera besteld en inmiddels binnen, prima product (Europees), met Nederlandse handleiding.
Het is echt een mazzel prijs geweest. Inmiddels vragen ze bij Amazon ook €3189 voor de set.
Pagina: 1