Vraag over een formule in Excel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Goedemiddag,

Sinds kort ben ik gestart met de thuisstudie en één van de onderwerpen is Excel.

Ik krijg hieronder een opdracht die ik moet maken, maar ik blijf tegen de invulling van cell H8 en H9 aanlopen. In de les is de formule =som() wel aan bod gekomen maar =aantal niet. Ik ben op google aan het zoeken geweest naar de formule en heb onderstaande meermaals gebruikt, maar blijf helaas een foutmelding houden.

=SOM(A7;A9;A12;A12;A15;A16)
=AANTAL.ALS(A7:A9:A12:A12:A15:A16)

Helaas heb ik mijn vraag voor dit hoofdstuk al gebruikt en zou ik deze opdracht toch graag tot een goed einde brengen, kunnen jullie mij helpen? Onderstaand is hoe de opdracht uitgelegd wordt.

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_BZJFYOSBoe-Ju6MyJc0k7FIm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQ0QT1gk5zDRmeQWxqXU0p3f.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij AANTAL.ALS heb je een bereik opgegeven, maar geen criterium (na een puntkomma). Excel zou je hier normaal bij helpen. Simpel gezegd weet Excel nu niet welke waarde hij moet zoeken in het bereik.

Controleer gelijk even of je wel 3 bereiken in 1x kan opgeven. Ja dat kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Cheesy op 01-03-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Bedankt voor je snelle reactie! In mijn optiek zou ik dan iets moeten invullen in de trant van =AANTAL.ALS(A6:A17, "Klantbezoek") maar ook daarbij krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Darkbullet schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:25:
Bedankt voor je snelle reactie! In mijn optiek zou ik dan iets moeten invullen in de trant van =AANTAL.ALS(A6:A17, "Klantbezoek") maar ook daarbij krijg ik een foutmelding.
Bijna goed, de komma moet een puntkomma zijn. Het komt best precies.

Krijg je niet zo'n hulpvenstertje?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wWSB2kN/box.png

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 01-03-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Top dankjewel hij doet het!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

Reinier

\o/

Darkbullet schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:25:
Post de foutmelding dan, of interpreteer hem zelf, of klik op de formuleknop en vul de vakjes in, dan zie je welke (correcte) formule er gemaakt wordt. Daar leer je meer van dan "hELp iK zIe EeN fOuTmElDinG" roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Reinier schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:29:
[...]

Post de foutmelding dan, of interpreteer hem zelf, of klik op de formuleknop en vul de vakjes in, dan zie je welke (correcte) formule er gemaakt wordt. Daar leer je meer van dan "hELp iK zIe EeN fOuTmElDinG" roepen.
Eens, zal ik de volgende keer om denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
De bewering van de leraar (?) dat AANTAL.ALS een combinatie is van AANTAL en SOM.ALS is wel wat kort door de bocht. =AANTAL(...) telt alleen het aantal cellen met een getal, terwijl je met =SOM.ALS(...) om het even wat kunt optellen.
Pagina: 1