Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als prive pc en gamen. Wil hem hangen aan een 4k TV in huiskamer en heb een 40K 60hz scherm op mijn werkplek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In range 1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee helmaal van scratch.
Dit heb ik zelf uitgezocht
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor merk, GPU heeft een lichte voorkeur voor NVIDIA ivm DLSS support wat breder lijkt dan het AMD alterantief. (maar kan ernaast zitten)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil er zo lang mogelijk mee doen. Dus logische upgrades etc lijkt goed.
Ga je overklokken?
Verwacht niet dat ik ga overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou wel (sanity)check willen en/of alternatieven. Ik zit zelf te denken aan 4070 TI super gezien ik wel op 4k schermen wil gamen en dit lijkt icm met DLSS een betere optie te zijn. Verder wil ik er voorral zo lang mogelijk mee kunnen doen dus is een eventueel upgrades naar toekomst bij uitkomen van nieuwe GPU's of CPU swap wenselijk.
EDIT: Tabel aangepast met suggereerde moederbord.
Gebruiken als prive pc en gamen. Wil hem hangen aan een 4k TV in huiskamer en heb een 40K 60hz scherm op mijn werkplek.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In range 1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee helmaal van scratch.
Dit heb ik zelf uitgezocht
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Compact Black Solid | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C32 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 126,03 | € 126,03 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Totaal | € 1.915,72 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor merk, GPU heeft een lichte voorkeur voor NVIDIA ivm DLSS support wat breder lijkt dan het AMD alterantief. (maar kan ernaast zitten)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil er zo lang mogelijk mee doen. Dus logische upgrades etc lijkt goed.
Ga je overklokken?
Verwacht niet dat ik ga overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou wel (sanity)check willen en/of alternatieven. Ik zit zelf te denken aan 4070 TI super gezien ik wel op 4k schermen wil gamen en dit lijkt icm met DLSS een betere optie te zijn. Verder wil ik er voorral zo lang mogelijk mee kunnen doen dus is een eventueel upgrades naar toekomst bij uitkomen van nieuwe GPU's of CPU swap wenselijk.
EDIT: Tabel aangepast met suggereerde moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door perspectivebass op 01-03-2024 15:41 ]