Nieuwe kantoorprinter met goede afdrukkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeuye112
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 19:42
Hi iedereen,

Onze huidige kantoorprinter is onderhand aan vervanging toe en wij zijn op zoek naar een alternatief die weer een paar jaar mee moet kunnen gaan.

Ik zoek een?
All-in-one kantoorprinter. We printen niet al te veel op kantoor. +- 25 A4tjes per week. Ik heb allerlei websites doorgespit, maar elke fabrikant claimt het beste te hebben en reviews neigen behoorlijk uit elkaar te liggen qua mening. Vandaar dat ik graag mijn vraag bij jullie wil neerleggen.

We hebben een aantal wensen voor onze printer:

vereist
  • De drukkwaliteit moet geschikt zijn om, in lage oplage, flyertjes of posters te drukken. Dit zal rond de 20 flyertjes per maand zijn verwacht ik. Het hoeft geen professionele drukkwaliteit te zijn, maar dient wel in de buurt te komen zodat dat het niet zo goedkoop oogt.
  • We moeten ermee kunnen scannen en deze via USB kunnen opslaan.
  • We willen ook alternatieve materialen kunnen printen (dikker papier 150 g/m2 en vinyl stickerfolie).
  • Toegang tot (lokaal) internet zodat meerdere collega's allemaal via hun eigen computer kunnen printen.
  • De cartridges o.i.d. willen we gewoon bij derde partijen kunnen afnemen. Geen gedoe dus met fabrikanten die hun eigen merk inkt eisen.
  • Plug en Play: Dus gewoon aansluiten, internet instellen en op de computer de printer eventueel nog toevoegen en printen vanuit word/pdf e.d.
  • A4 afdrukformaat
  • Dubbelzijdig afdrukken
Optioneel/gewenst
  • Op A3+ formaat afdrukken
  • Scan via mail versturen
  • Voorraadbak voor papier zodat we dit niet vaak hoeven bij te vullen
  • Ik ben zelf daarnaast nog op zoek naar een snijplotter om vormen uit te snijden, mocht er nou per abuis ook nog eens hier een combi voor bestaan die jullie aanraden, dan zou dat al helemaal top zijn. Verwacht het absoluut niet hoor.
Waar ik over twijfel is laserjet of inkjet. Het is voor kantoor, dus dan lijkt mij een laserjet printer prettiger, maar omdat wij niet al teveel printen en ook kwalitatief prima afdrukkwaliteit willen leveren lijkt mij inktjet mogelijk ook een goede optie. We willen alleen niet teveel geld kwijt zijn aan het hervullen van inkt en geen gedoe met uitdroging van printkoppen e.d.

Ik heb zelf de volgende producten reeds gevonden:

Epson EcoTank ET-8550
Naar mijn mening een voordeel als ik deze kan navullen met inkt, kwalitatief goed met inktjet en prettig dat deze op groot formaat kan afdrukken. Ik heb echter zelf totaal geen ervaring met printers met een inktreservoir dus weet niet wat voor valkuilen die hebben. Bijvoorbeeld het uitdrogen van de inkt o.i.d.

HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw
Ik ben bekend met deze printer. Kwaliteit is redelijk en voor de rest prima werking. Enige is dat er een software update was die voorkwam dat we derde partij cartridges konden gebruiken. heb dit kunnen omzeilen door een software downgrade, maar prijs/kwaliteit was wel goed.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 300/400 euro, maar ik denk dat ik, met goede onderbouwing, tot max. 600 kan komen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorheen veel met HP gewerkt, maar werd ontzettend moe van hun beleid met betrekking tot eigen inktcartridges en streken met software updates waarna oudere cartridges opeens niet meer werkten. Om die reden ben ik ook huiverig voor HP printers. Wil ze echter niet uitsluiten in de mogelijke opties die jullie zouden kunnen geven.

Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties. _/-\o_