Ik game nu al een aantal jaar op een laptop, maar nu ik in ons nieuwe huis meer ruimte heb lijkt het me toch leuk weer eens een echte desktop te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, wil de komende tijd toch wel een systeem hebben wat de meest recente games aan kan.
- Eventueel VR gaming maar zeker geen prioriteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf te denken aan 2000 tot 2500 euro, wel met assemblage - en zit er dus aan te denken hem bij Alternate te bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb ondertussen de nodige randapparatuur al in huis, met als monitor een uitvoering: Gigabyte M27Q Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik met behulp van de verschillende topics (Best Buy guides, andere topics hier) het volgende systeem bij elkaar geselecteerd:
Wat verwacht je van ons?
Ben zelf absoluut geen expert, dus zou graag horen of dit systeem een beetje een logische verzameling van onderdelen is. Zijn er dingen waar ik onderdelen heb geselecteerd die totaal niet bij elkaar passen bijvoorbeeld?
Ook twijfel ik een beetje over de behuizing. Ik hoef zelf niet zo nodig zo'n glazen kast, maar andere behuizingen die ik had gevonden die wel compleet dicht zijn leken volgens PC Part Picker evt problemen op te leveren met de videokaart.
Ook vraag ik me af wat de geluidsproductie van een systeem zoals dit zou zijn?
Andere suggesties zijn ook altijd welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, wil de komende tijd toch wel een systeem hebben wat de meest recente games aan kan.
- Eventueel VR gaming maar zeker geen prioriteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf te denken aan 2000 tot 2500 euro, wel met assemblage - en zit er dus aan te denken hem bij Alternate te bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb ondertussen de nodige randapparatuur al in huis, met als monitor een uitvoering: Gigabyte M27Q Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik met behulp van de verschillende topics (Best Buy guides, andere topics hier) het volgende systeem bij elkaar geselecteerd:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 355,- | € 355,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 243,- | € 243,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.055,- | € 1.055,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Ventilators | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 6,88 | € 6,88 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 122,90 | € 122,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 155,- | € 155,- |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 164,90 | € 164,90 |
Totaal | € 2.250,58 |
Wat verwacht je van ons?
Ben zelf absoluut geen expert, dus zou graag horen of dit systeem een beetje een logische verzameling van onderdelen is. Zijn er dingen waar ik onderdelen heb geselecteerd die totaal niet bij elkaar passen bijvoorbeeld?
Ook twijfel ik een beetje over de behuizing. Ik hoef zelf niet zo nodig zo'n glazen kast, maar andere behuizingen die ik had gevonden die wel compleet dicht zijn leken volgens PC Part Picker evt problemen op te leveren met de videokaart.
Ook vraag ik me af wat de geluidsproductie van een systeem zoals dit zou zijn?
Andere suggesties zijn ook altijd welkom!