Moet ik extra zonnepanelen ook aanmelden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Ik had 19 zonnepanelen, maar heb er 18 bijgenomen. Moet ik dit doorgeven aan mijn netbeheerder of via de aanmeld website? Om discussies voor te zijn: net nadat ik de extra panelen had gekocht barstte de discussie los (voor mij dan) over terugleververgoeding etc, en netcongestie etc. Nu had ik niet meer voor uitbreiding gekozen omdat ik me nu een halve crimineel voel omdat ik toen dacht slim en groen bezig te zijn.

Mijn overweging: ik meld de uitbreiding en draag bij aan inzicht bij de netbeheerder over waar precies de druk op het net toeneemt. Ik meld het niet aan, omdat ik straks "gestraft" ga worden omdat ik "teveel" panelen heb... Iets met de kor regeling, of iets wat ik nu nog niet voorzie.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
https://energieleveren.nl/faq schrijft:
Mijn bestaande opwekinstallatie is uitgebreid. Wat moet ik in dat geval doen?
Een uitbreiding van een bestaande opwekinstallatie kan op verschillende manieren. Voor elke manier is hier beschreven hoe dit geregistreerd moet worden.

Er zijn zonnepanelen toegevoegd aan een al geregistreerde bestaande omvormer:
Er is geen nieuwe registratie nodig, maar u moet de bestaande registratie wel aanpassen. Tel de capaciteit van de nieuwe zonnepanelen op bij de capaciteit die al geregistreerd zijn.
Er is een nieuwe omvormer met nieuwe zonnepanelen geïnstalleerd ter vervanging van de oude installatie:
Doe een nieuwe registratie en laat de oude
Er is een nieuwe, extra omvormer met nieuwe zonnepanelen geïnstalleerd als uitbreiding op de bestaande installatie:
Doe voor deze uitbreiding een extra ‘nieuwe’ registratie waarbij u de nieuwe omvormer en de daarop aangesloten zonnepanelen registreert.
en nog veel meer.