Nieuwe router, daarna geen Spotify connect via accesspoints

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 14:47
Omschrijving netwerk:
Sinds kort een nieuwe internet leverancier (van kpn glasvezel naar odido) ben daarbij kreeg ik een nieuwe router, een Zyxel ex5601-t1. De ip adressen zijn veranderd van 192.168.2.x, nu 168.192.1.x
Ik gebruik (in principe) geen wifi direct van de router.

Aan mijn router hangt een switch. Die is in nieuwe router gedaan, verder geen veranderingen aan t netwerk.

Vervolgens 5 accesspoints, Aruba iap-205. Deze hebben een eigen ssid.

Aan de switch zit 1 Sonos speaker bedraad.
Aan accesspoints zitten 3 Sonos speakers, 5 Google Nest mini en 1 chromecast.

Probleem
Als ik via wifi via de accesspoints verbonden ben kan ik niet casten via Google Cast en Spotify connect ziet mijn speakers niet.
Maar als ik bedraad verbonden ben (mijn pc, nog steeds via de switch), dan werkt t wel. Ook als ik direct met t wifi netwerk van de router verbind werkt t.

De speakers werken ook allemaal. Dus ik kan via stem commando Spotify afspelen op de Google Nest. En via de Sonos app kan ik ook de speakers gebruiken.

Zodra ik muziek via de speakers afspeel, wordt deze specifieke speaker wél weergegeven in Spotify connect

Het lijkt dus te zitten in het verbonden zijn via de accesspoints. In passieve staat worden de speakers/cast niet gevonden. Actief wel.

Wat heb ik gedaan:
-alles een keer opnieuw opgestart
-accespoints update gegeven

Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Aangezien je die IAPs al had. Zou het eigenlijk geen IAP probleem moeten zijn. Maar je probleem komt mij erg bekend voor zo iets had ik ook en zat toch in de IAP.

Hier heeft iemand het uitgewerkt.
https://craptalk.de/2019/...s-with-aruba-instant-aps/

Geen idee als het daarmee te maken heeft.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
RobbyTown schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:45:
Aangezien je die IAPs al had. Zou het eigenlijk geen IAP probleem moeten zijn. Maar je probleem komt mij erg bekend voor zo iets had ik ook en zat toch in de IAP.

Hier heeft iemand het uitgewerkt.
https://craptalk.de/2019/...s-with-aruba-instant-aps/

Geen idee als het daarmee te maken heeft.
Dank!

Spotify connect lijkt nu wel deels te werken met de aanpassingen uit deze link. Hij ziet de Google Nest. Maar ziet nog geen Sonos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Update. Voor mijn vriendin is niets veranderd. Zij ziet helemaal niets in Spotify connect