Koelvriescombi 4 uur uit laten na draaien deur?

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik heb net een nieuwe IKEA (AEG fabriek) koelvries combi geleverd gekregen. In de handleiding staat dat je na transport of na het draaien van de deuren de koelkast 4 uur uit moet laten staan.

Ik snap niet waar dat laatste punt op slaat? Toch lees ik het ook in AEG en Zanussi handleidingen.

Nou heb ik wel 4 uur gewacht met aanzetten tot na het transport, maar niet na het draaien van de deuren.

Waarom zou je moeten wachten met aanzetten na het omwisselen van de draairichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Omdat je dan mogelijk de koelkast gekanteld hebt gehad om er aan te werken. En als je dan de koelkast weer inschakelt, is dat slecht voor de compressor.
Om die garantieclaims voor te zijn staat dit in de handleiding.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Dat is alleen van toepassing als je hem op de kant hebt gehad :).

My favorite programming language is solder.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Ok duidelijk.

Ik vond het zo krom omschreven in de handleiding omdat er “of” staat, maar zie de logica er wel van in als je hem kantelt.

“At first installation or after reversing the door wait at least 4 hours before connecting the appliance to the power supply. This is to allow the oil to flow back into the compressor.”

[ Voor 40% gewijzigd door MailMan op 29-02-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Dat duurt toch geen 4 uur
Tis geen stroop die olie.
Maar ze houden een ruime marge aan.
Met 30 minuten kan hij wel weer aan denk ik.
Maar in dit geval meteen omdat je hem niet plat gelegd hebt.