Wat betaalde jij voor je hovenier/tuin?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 16:38
Het moet er toch een keer van komen...de tuin laten aanpakken.

Zelf een (simpel) ontwerp gemaakt met hierin vooral tegels/border. We weten precies welke tegels we willen en wat deze kosten. De offertes zijn dus niet zo heel spannend en het gaat er vooral om manuren.

Nu heb ik paar offertes opgevraagd bij zowel echte hoveniers als 'stratenmakers' en daar zit wel wat verschil in. De stratenmakers zijn vooral 1-pitters en te vinden op werkspot/marktplaats en hebben een iets wat lager tarief. De hoveniers hebben vaak en wat groter bedrijf achter zich, een iets solider plan maar zijn ook weer iets duurder.

Lang verhaal kort, ik ben geneigd om voor een hovenier te gaan omdat ik het idee heb, terecht of niet, dat hier net wat meer ervaring/garantie zit. Uurtarief komt uit op 47 euro per uur met een paar dagen werk in totaal en dus exclusief materiaal. Is dit een gangbaar tarief anno 2024 of ga ik dit nog willen uitdagen of verder zoeken?

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-11 15:06
Mijn hovenier zit ook precies op 47 euro per uur en dan nog een apart uurtarief voor alle machines etc.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 23:17
Als je zelf al een ontwerp hebt en ook materiaal al weet (en dus kunt bestellen) waarom dan voor een dure hovenier gaan?

Genoeg stratenmakers die werken met m2 prijzen ipv uurtarief. Weet je direct waar je aan toe bent.
Zelf zand vast er in gooien en indien nodig tuin ruimen.
Bandjes en borders laten plaatsen, tegels laten leggen door stratenmaker, en dan zelf met de beplanting aan de slag (geen vervelend werk)

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
pentaw1nz schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:51:
Als je zelf al een ontwerp hebt en ook materiaal al weet (en dus kunt bestellen) waarom dan voor een dure hovenier gaan?

Genoeg stratenmakers die werken met m2 prijzen ipv uurtarief. Weet je direct waar je aan toe bent.
Zelf zand vast er in gooien en indien nodig tuin ruimen.
Bandjes en borders laten plaatsen, tegels laten leggen door stratenmaker, en dan zelf met de beplanting aan de slag (geen vervelend werk)
Vergeet het verbeteren van de bodem niet. Stratenmakers hebben daar over het algemeen geen verstand van / oren naar en rijden de grond dicht met zware machines en zelf heb je geen zin dat met de hand nog tot een tiental cms diep om te scheppen en door te frezen met goedr grond om een voedzame & groeizame bodem te realiseren voor je beplanting.

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
'Mijn hovenier rekent 2 tarieven. 1 voor zijn eigen uren en 1 voor de uren dat de machines draaien. Ik geloof dat die van mij op 35 euro ex zat. Een net tarief, maar dit hangt misschien ook van de provincie af.

• bassa91
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-03 23:06
Wij hebben onze tuin gedaan via werkspot (vooral afgaan op de recensies/foto's). Uiteraard op locatie eerst besproken, zodat je weet met wie je te maken hebt.

Vaste prijs afgesproken. Geen gezeur achteraf met uurtarieven.

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55
Tarief hier is 42,50 ex btw

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-11 13:06

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEoBkmw9DRlSZwakL8ktn_4Vhd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aYtftA0HwXiDTaFRf0ZnEZ11.png?f=fotoalbum_large

Hovenier heeft alles aangelegd behalve al 't houtwerk (schutting, schuur, pergola dus), voortuin zelfde stijl.
Was +- 20k.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

NeFoRcE schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:17:
[Afbeelding]

Hovenier heeft alles aangelegd behalve al 't houtwerk (schutting, schuur, pergola dus), voortuin zelfde stijl.
Was +- 20k.
Hoelang zijn ze wel niet bezig geweest?

Terwijl dit echt (zonder het houtwerk) de simpelste klus ooit lijkt. Alles recht, beetje tegelwerk en kunstgras.
Daar 20K voor vragen is (naar mijn mening) absurd.

Hier was de hovenier voor grasrollen, terras en nog een flinke lading werk aan egaliseren voor 6K klaar. (Al heb ik wel zelf wat kruiwagens grond de tuin uit gerold).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

xon schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:36:
Het moet er toch een keer van komen...de tuin laten aanpakken.

Zelf een (simpel) ontwerp gemaakt met hierin vooral tegels/border. We weten precies welke tegels we willen en wat deze kosten. De offertes zijn dus niet zo heel spannend en het gaat er vooral om manuren.

Nu heb ik paar offertes opgevraagd bij zowel echte hoveniers als 'stratenmakers' en daar zit wel wat verschil in. De stratenmakers zijn vooral 1-pitters en te vinden op werkspot/marktplaats en hebben een iets wat lager tarief. De hoveniers hebben vaak en wat groter bedrijf achter zich, een iets solider plan maar zijn ook weer iets duurder.

Lang verhaal kort, ik ben geneigd om voor een hovenier te gaan omdat ik het idee heb, terecht of niet, dat hier net wat meer ervaring/garantie zit. Uurtarief komt uit op 47 euro per uur met een paar dagen werk in totaal en dus exclusief materiaal. Is dit een gangbaar tarief anno 2024 of ga ik dit nog willen uitdagen of verder zoeken?
Volgens mij is dat wel een redelijk gangbaar tarief tegenwoordig (helaas). Het ligt er helemaal aan wat je precies zelf kunt en wil doen. Ik heb zelf als amateur wel een paar tuintjes gedaan inmiddels... het is vooral veel werk. En als amateur doe je er gewoon wel wat langer over. Maar je eigen werk is op die manier wel fors geld waard.

Een hovenier laat je over het algemeen toch echt wel komen voor kennis en iets meer aandacht voor details. Een stratenmaker die ramt gewoon je bestrating er fatosenlijk in en stelt verder geen vragen. Die hoef je ook geen advies voor beplanting van je borders te vragen. Wel iets goedkoper vaak.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-11 13:06

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jeroenneman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Hoelang zijn ze wel niet bezig geweest?

Terwijl dit echt (zonder het houtwerk) de simpelste klus ooit lijkt. Alles recht, beetje tegelwerk en kunstgras.
Daar 20K voor vragen is (naar mijn mening) absurd.

Hier was de hovenier voor grasrollen, terras en nog een flinke lading werk aan egaliseren voor 6K klaar. (Al heb ik wel zelf wat kruiwagens grond de tuin uit gerold).
Dik anderhalf week. Incl. materiaal. Heel veel keramische 60x60 tegels, 40m2 kunstgras (sorry grasliefhebbers ;)), en - vrij dure - borderstenen (geen standaard 60x15x15 zeg maar), incl. beplanting ook (waaronder 2 perzische slaapbomen, aanrader trouwens!). Wel flink ingezet op kwaliteitmateriaal ook. Hadden wel wat eisen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

NeFoRcE schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Dik anderhalf week. Incl. materiaal. Heel veel keramische 60x60 tegels, 40m2 kunstgras (sorry grasliefhebbers ;)), en - vrij dure - borderstenen (geen standaard 60x15x15 zeg maar), incl. beplanting ook (waaronder 2 perzische slaapbomen, aanrader trouwens!). Wel flink ingezet op kwaliteitmateriaal ook. Hadden wel wat eisen :)
Ah oke. Incl materiaal. Dat verandert de zaak natuurlijk wel. Maar dat staat natuurlijk los van het uurtarief.

Tegels zijn inderdaad een flinke aanslag, evenals plantjes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1