Intergas Gateway wordt vanuit app niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag is bij ons de Intergas Xtreme CV ketel geïnstalleerd, het lukt me echter niet om vanuit de Comfort Touch app te verbinden met de Intergas Gateway.
  • De gateway kan ik bereiken op het interne IP adres (http://192.168.178.11/, verkregen via DHCP) en inloggen met het wachtwoord onderop het kastje werkt ook.
  • De app vindt de Internet Gateway echter niet, scannen van de QR code geeft ook een foutmelding.
  • Telefoon is met hetzelfde netwerk verbonden als de Intergas Gateway. Ook vanuit m'n telefoon kan ik de Gateway op http://192.168.178.11/ gewoon bereiken.
  • LED 1, 2 en 3 branden op de gateway.
Heeft iemand nog een suggestie of ervaring met ditzelfde euvel?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:43:
Vandaag is bij ons de Intergas Xtreme CV ketel geïnstalleerd, het lukt me echter niet om vanuit de Comfort Touch app te verbinden met de Intergas Gateway.
  • De gateway kan ik bereiken op het interne IP adres (http://192.168.178.11/, verkregen via DHCP) en inloggen met het wachtwoord onderop het kastje werkt ook.
  • De app vindt de Internet Gateway echter niet, scannen van de QR code geeft ook een foutmelding.
  • Telefoon is met hetzelfde netwerk verbonden als de Intergas Gateway. Ook vanuit m'n telefoon kan ik de Gateway op http://192.168.178.11/ gewoon bereiken.
  • LED 1, 2 en 3 branden op de gateway.
Heeft iemand nog een suggestie of ervaring met ditzelfde euvel?
Om m'n eigen vraag voor eventuele toekomstige lezers te beantwoorden: De gateway moest door de installateur aan m'n Intergas account gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 16:53
Hier loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Het verschil is dat ik geen contact heb met de installateur. Ik heb Intergas benaderd en ik hoop dat zij iets voor mij kunnen betekenen.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18
Even een schopje.

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden. De gateway werkt wél, want ik kan via zijn webinterface inloggen. Maar daar zitten geen opties om te koppelen in.

@Bumpy_NL Heb je het kunnen oplossen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Masimo Heb je de gateway/ketel zelf geïnstalleerd of heeft een installateur dat gedaan? In het tweede geval moet de installateur de gateway aan jouw account koppelen.

• Masimo
sypie schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:37:
@Masimo Heb je de gateway/ketel zelf geïnstalleerd of heeft een installateur dat gedaan? In het tweede geval moet de installateur de gateway aan jouw account koppelen.
Ik heb de ketel al een paar jaar, maar nu pas een Comfort Touch + Gateway erbij gekocht.
Tweedehands overigens. Ik heb de verkoper al gevraagd zijn Intergas account te verwijderen via zijn app. Maar nog geen reactie.

Ik kan de gateway wél benaderen via zijn webinterface en inloggen. Maar de webinterface biedt geen opties om ketel of account te koppelen. Dus hij heeft wél verbinding met het netwerk (en wellicht met de Intergas servers).

[ Voor 32% gewijzigd door Masimo op 14-09-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 16:53
Masimo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:35:
Even een schopje.

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden. De gateway werkt wél, want ik kan via zijn webinterface inloggen. Maar daar zitten geen opties om te koppelen in.

@Bumpy_NL Heb je het kunnen oplossen?
Bij mij is het uiteindelijk door Intergas opgelost. Ik had hiervoor gebeld. Als ik mij niet vergis hebben ze de code achterop bij de QR code nodig. Een tweede account (partner) toevoegen is niet gelukt. Hier heb verder niets mee gedaan.

Hoewel ik netjes geholpen ben vind ik het idioot dat je een systeem hebt waar je afhankelijk bent van externe servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Korte update: Vandaag even met Intergas gebeld. Gateway was inderdaad nog gekoppeld aan het account van de vorige eigenaar. Ze wilden even wat accountgegevens van me hebben en het MAC-adres van de gateway.

Via hun IT service-afdeling hebben ze vanmiddag de bestaande koppeling verwijderd. Ik kreeg netjes een mailtje dat e.e.a. geregeld was, met het advies de gateway te resetten, de app te verwijderen op mijn telefoon en opnieuw te installeren en weer in te loggen met mijn accountgegevens. Vervolgens kon ik de gateway koppelen. Vreemd genoeg kon de app hem nog steeds niet vinden tijdens het zoeken, maar via het scannen van de QR-code lukte het wél.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 16-09-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 14:07
Ik heb sinds kort een Intergas Xtend 5 hybride warmtepomp en kon de app ook niet koppelen aan de intergas gateway. Nu heb ik in huis een Fritz box staan en daar heeft het apparaat problemen mee. Het kastje geeft geen sterk signaal af waardoor de fritzbox geen device detecteert op de netwerkpoort. Op een switch leek het goed te gaan maar ook daar geen connectie. Opgelost door een crossover netwerk kabel te gebruiken en dit kan rechstreeks op de fritz box of op een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Veendammer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:03:
Ik heb sinds kort een Intergas Xtend 5 hybride warmtepomp en kon de app ook niet koppelen aan de intergas gateway. Nu heb ik in huis een Fritz box staan en daar heeft het apparaat problemen mee. Het kastje geeft geen sterk signaal af waardoor de fritzbox geen device detecteert op de netwerkpoort. Op een switch leek het goed te gaan maar ook daar geen connectie. Opgelost door een crossover netwerk kabel te gebruiken en dit kan rechstreeks op de fritz box of op een switch.
Hier had ik ook redelijk wat problemen om de Intergas gateway online te krijgen, op m'n UniFi switches kwam ie niet online (getest met meerdere patchkabels en ook nog een andere Intergas gateway), uiteindelijk in een specifieke poort van het Ziggo modem wilde ie wel.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 08-10-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Apart. Ik heb 'm ook aan een Unifi switch (USW-24-POE Gen 2) hangen, maar daar had ie geen moeite mee.
Maar wellicht een bruikbaar stukje informatie als mensen toch vreemde problemen met de gateway hebben.

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 17:51
Sinds vandaag ook een nieuwe Intergas ketel met Comfort Touch thermostaat en Incomfort Gateway. De gateway is ook gekoppeld aan een (oude) Unifi USW16 PoE switch. Werd meteen herkend. Fritzbox gaf meteen een IP uit. De app werkt ook na het koppelen. tot zover geen probleem.

Echter.. wat mij wel verbaasd is dat ik niet kan inloggen op de webinterface van de Gateway. Ik begrijp dat de Username admin is en het Password wat op de sticker staat. Helaas. Wordt niet geaccepteerd. Iemand een idee? Ik wil hem namelijk een ander (fixed) IP-adres geven.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

• Masimo
Aegle schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:58:
Sinds vandaag ook een nieuwe Intergas ketel met Comfort Touch thermostaat en Incomfort Gateway. De gateway is ook gekoppeld aan een (oude) Unifi USW16 PoE switch. Werd meteen herkend. Fritzbox gaf meteen een IP uit. De app werkt ook na het koppelen. tot zover geen probleem.

Echter.. wat mij wel verbaasd is dat ik niet kan inloggen op de webinterface van de Gateway. Ik begrijp dat de Username admin is en het Password wat op de sticker staat. Helaas. Wordt niet geaccepteerd. Iemand een idee? Ik wil hem namelijk een ander (fixed) IP-adres geven.
Niet toevallig vergist met O's (letter) en 0'len (cijfer)?
Of probeer eens zonder password. Ik heb ergens gelezen dat je soms geen pw nodig hebt.
Anders wellicht een fabrieksreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 17:51
Masimo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:16:
[...]

Niet toevallig vergist met O's (letter) en 0'len (cijfer)?
Of probeer eens zonder password. Ik heb ergens gelezen dat je soms geen pw nodig hebt.
Anders wellicht een fabrieksreset.
My bad.. Ik had een foto genomen van de sticker. Die was nogal wazig en wat een "l" leek bleek een "i" te zijn... :+

Bedankt!

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

• Higashi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-04 17:19
Mocht iemand erbij gebaat zijn: bij de Intergas Xtreme ketel icm de gateway (en wellicht ook met andere modellen), is het van belang om, nadat de app de gateway heeft gevonden in het netwerk, ook meteen de koppeling tussen de app en de ketel te leggen. Als je dat niet meteen doet, geeft de app aan de ketel niet gevonden te hebben en biedt aan om het opnieuw te proberen, maar dat werkt in de praktijk niet.
Als je die eerste ‘kans’ gemist hebt, kun je het beste een stap terug in het proces en de app eerst opnieuw de gateway te laten zoeken en te verbinden, en meteen daarna in de volgende stap op de knop met het moersleuteltje op de ketel te drukken. Een blauw lampje naast het moersleuteltje geeft aan dat de verbinding gevonden is, wat daarna in de app wordt bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:34
Dat Intergas gateway is een drama. Dat ding staat op 3 m van mijn Xtend binnenunit en verloor regelmatig zijn RF verbinding.

Na verwijdering van mijn Xtend van de app, kan ik het niet meer koppelen.
Dat ding is gewoon 90 Euro weggegooid geld!

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 19-01-2025 17:24 ]

Pagina: 1