Hoeveel systeembelasting leggen ICQ en WinAmp?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Een vriendin van mij heeft een zoontje, en dat zoontje vond het nodig om WinAmp en ICQ te installeren.
Sindsdien is de comp aanmerkelijk trager, Outlook 97 doet er enorm lang over om te starten, en het opstarten duurt ook een stuk langer.
Ze heeft een Selderij 400, dacht ik, en 64MB RAM, en draait Win98SE.

Weet één van jullie hoeveel invloed WinAmp en ICQ op de prestaties hebben?
Nee, ik heb het zelf niet uitgeprobeerd; ik heb geen interessen in ICQ of WinAmp. :)
Kaj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Kaj, ik zit nu helaas in W98, dus effe geen taskmanager (zie andere topic van mij in dit forum... :)), maar ik heb totaal nergens last van hoor. Ik merk 0,0 verschil als ik ze niet run dan wel dus enzo.
Maar ik vind ze ook allebei erg nodig, dus weghalen doe ik ze sowiezo niet.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm.. kanker win98 eraf, gooi 95 erop, gebruik GEEN outlook, en laat die idiote achtergronden en pluspacks en weet ik veel wat weg.. wedden dat je ICQ en winamp soepel gaan? Tenminste ik heb weinig problemen op mn p133 dus ik neem aan dat het op een p2 400 ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Laatst online: 07-11-2024
WinAmp trekt op mijn c366 ongeveer 3%, ICQ nog minder. Aan ram is bij WinAmp afhankelijk hoe groot de mp3 is die je speelt, een deel loopt in je ram, ICQ trekt iets van 8 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Nou, dan ziet het er naar uit dat dat joch nog wat anders naar de tering geholpen heeft. *zucht* :(
Kaj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ICQ heeft alleen de neiging om lekker veel geheugen te vreten namate er meer mensen op je lijst staan, en je history langer wordt.
Winamp en ICQ zijn overigens geen goede combinatie, en als de een vastloopt, gaat de ander ook mee...gevolg is dat het hele systeem in de soep begint te lopen.
Tenminste dat is hier het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

met wintop.exe is het zo te zien, op m'n ouwe P233 64ram pekt ICQ slechts enkele % terwijl Winamp toch aan zo'n 20 % komt

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Of hij heeft natuurlijk wat Winamp buffer instellingen veranderd, wil ook nog wel eens vertragen, of een zootje plugins voor Winamp of ICQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagheid is 98lite.net niet wat voor jou?
win98 drivers met win95 kernel zonder IE
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zal eens kijken als ik thuis kom, kan misschien wel eens makkelijk zijn...
maar uhmmm waar heb ik 98 drivers voor nodig dan? alles werkt? :)
cheers anyway, zal vanavond weer eens ff hobbyen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing... WinAMP er lekker op laten staan.. WinAMP rulez... maar kick dat ICQ eraf... eventjes de ICQ-nummerz onthouden en je lekker aan melden bij bantu.. www.bantu.com Dan ben je web-based online met ICQ-Bantu-MSN-yahoo.... werkt lekker!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

WIn98? Ga naar Software Setup/Setup en installeer Systeemmonitor. Kijk dan wat de belasting is met de verschillende proggies.
Ik dacht dat Kaj een van de computer goeroes hier was. Zo zie je maar weer: iedereen kan wat van een ander leren. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Goeroe? Ik? Goh...
Zoals ik al aangaf; IK wil geen ICQ en/of WinAmp, en ik ben nog niet bij haar thuisgeweest.
En ik heb er geen zin om haar op afstand Sysmonitor te laten installeren. Gaat niet goed. ;)

En ik wil graag dingen voorbereiden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

xmms (soort winamp voor linux) trekt op m'n Celeron 333 0.5% CPU :) en 4.8% ram op een 64 MB machine, niet afhankelijk van 't mp3-tje (ik speel nu een MP3 van 80MB)
licq (ICQ voor Linux) trekt 0.1 (als ik er wat mee klooi, als ik nix doe 'trekt' ie 0.0) en 6% ram.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
licq (ICQ voor Linux)
Nee, icq voor Unix in het algemeen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Winamp 2.61 op WIN2K trekt bij mij 100% CPU en 17 MB RAM. Zelfs als ik 'm afsluit trekt 'ie nog steeds. ?:-|

/me is confused.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ok, ik weet genoeg. Ik ga d'r een NT-installatie tegenaangooien. Dan kan ik er tenminste van opaan dat hij er niet zomaar in gaan zitten klooien.
Ongelooflijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Laatst online: 17-08 21:53
Winamp werkt ook onder NT!

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Jawel, maar in NT kun je ervoor zorgen dat irritante zoontjes geen software meer kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Gooi de restricties er tegenaan! >:)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Oh reken maar, ik ga dat jong z'n account zo restricten dat een spelletje FreeCell al bijna niet mogelijk is ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NT heeft ook zijn beperkingen, wel restricties maar geen snelle 3D spellen, lastiger installaties uitvoeren, veel overbodige netwerk rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Dat dondert niet; die computer wordt primair gebruikt voor dingen als Internet, CD-foon en Office. Dat zoontje vindt het erg leuk om er dingen als Twilight op te knallen, maar dat heeft in het verleden al geleid tot een verplichte schoonmaak van de harddisk (format c: /u/autotest), omdat de zooi hopeloos vastliep.
Dat soort dingen willen we (zijn moeder en ik) in de toekomst beperken.
Kaj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehehe, mag ik jou dan ff poledit aanraden, helemaal dichtgooien dat ding!!!!
:)

Als je het goed doet kan die niet eens meer bij zijn startmenu....of je zet er gewoon nix in..hehehehehe
Pagina: 1