Occasion gezocht! (30-40K)

Pagina: 1
Acties:

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Beste Tweakers!

Het is tijd voor een leuke zoektocht naar een tweede auto!

Huidige situatie:
-Volvo C40, zakelijk (40dKM per jaar)
-Peugeot 107 (2014), prive (10-15dKM per jaar)
-Hond (Berner Sennen)
-Kinderwens
-Budget: 30-40K
-KM per jaar: 5.000-10.000

Voor mijn huidige functie ben ik steeds vaker thuis aan het werk en neemt mijn partner steeds vaker (mijn) de Volvo mee. Nu staat de Peugeot 107 dus wat vaker stil en ik vermoed dat dit nog vaker gaat gebeuren. Nu zijn we op de fase aanbeland waarin we serieus nadenken over kinderen en daar passen zowel de C40 als de 107 qua ruimte niet goed bij (mochten we zover zijn). Het is dus een auto voor enkele (plezier) ritjes die ik misschien per week zal doen + de vakanties met hond/kind/zooi. Goed om te weten; als de hond in de kofferbak zit van de C40 is deze gevuld.

Nu ben ik redelijk 'autogek' en staat op mijn lijstje om ooit nog een serieus snelle station te hebben. Daarnaast mag de auto ook een stuk charme hebben. Voordeel is dat partner ook van flink doorrijden houd dus dat is wel prettig. Het is dus een tweede auto waarin we weinig rijden dus brandstofverbruik is minder prioriteit. Een ultieme snelle family auto dus!

Eisen/Wensen:
  • SUV (e.g. X5, Q7, X3) of grote station (5er, A6, E-klasse)
  • Snel, sneller, snelst!
  • Speciaal is leuk (V6en, V8en of ander motorisch geweld)
  • Plug-in of elektrisch is geen must
  • ACC en lane assist is een must
  • Importeren uit het buitenland is geen issue en heb ik ervaring mee
  • Onderhoud mag best wat kosten, betrouwbaar is wel belangrijk
  • Partner vind MB een taxi
  • Lederen interieur
  • Diesel was leuk geweest maar MRB te hoog.
Shortlist:
  • X5 40e
  • 530i touring
  • Audi S6
  • Passat GTE
  • Model X of Y(?)
  • Q7 - prijs vaak buiten budget
  • E-klasse - wat ouderwets van binnen
Nu is mijn concrete vraag aan jullie: mis ik nog potentiële toppers binnen deze zoektocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:05
Je wilt voor snel, sneller, snelst, dan lijkt het mij een logische keuze om voor electrisch te kiezen. Uit jouw rijtje zou ik gaan voor een Model Y performance, de X is nieuw veel duurder, en 2e hands technisch echt een stap terug in te tijd vergeleken met de Model Y. Model Y kan bloedsnel zijn en gelijktijdig een comfortabele ruimte gezinsauto.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Mauritio
rmathijssen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:45:
Je wilt voor snel, sneller, snelst, dan lijkt het mij een logische keuze om voor electrisch te kiezen. Uit jouw rijtje zou ik gaan voor een Model Y performance, de X is nieuw veel duurder, en 2e hands technisch echt een stap terug in te tijd vergeleken met de Model Y. Model Y kan bloedsnel zijn en gelijktijdig een comfortabele ruimte gezinsauto.
Model Y performance voor minder dan 40K kan ik nergens vinden dus die gaat wel ver boven budget. Het betreft een occasion, geen nieuwe :).

(Daarnaast ben ik persoonlijk na het rijden van een Model 3 geen fan maar vind wel dat hij op de list moet gezien het technisch inderdaad aan veel voldoet).

[ Voor 11% gewijzigd door Mauritio op 29-02-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:09
Oudere Audi S of A6 station met een V6 (gaan meerdere honderd duizenden KMs mee), je hebt een Berner Sennen hond. Ik had een Leonberger reu van 80kg en die paste er prima in.
Je moet niet vergeten met die SUVs dat de grotere zwaardere honden een trapje nodig hebben als ze ouder zijn / worden, of je moet ze erin gaan tillen.... de sprong is niet goed. Station wagen is een stuk lager en iets langer te doen..
Succes met je leuke zoektocht en keuze!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zelf heb ik een Cupra Leon VZ (GTE van VW maar dan in cupra vorm) station met 254PK PHEV en die gaat ook wel lekker van zijn plek :). Ook lekker zuinig te rijden en redelijk nieuw te krijgen voor dit budget. Met de laatste software updates ben ik zeer tevreden eigenlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Als je wat uniekers zoekt, kan je wellicht een v60 polestar engineered op je lijstje zetten? Snel (400+ PK) en vrij luxe aangekleed. Volgens mij zijn die wel onder de 40k te vinden.

Heb je nog wensen in max km stand?

No signature required.

• Mauritio
M3rcury schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:51:
Als je wat uniekers zoekt, kan je wellicht een v60 polestar engineered op je lijstje zetten? Snel (400+ PK) en vrij luxe aangekleed. Volgens mij zijn die wel onder de 40k te vinden.

Heb je nog wensen in max km stand?
Max KM stand <130.000 zou mooi zijn, geen harde eis!
Persoonlijk vind ik de kofferbak van een V60 te klein voor ons, wel echt een parel van een auto! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Eigenlijk zoek je dus een blubberdikke station of SUV met veel ruimte voor de hond....Als autoliefhebber moet je toch echt nog één keertje een dikke zes of acht cilinder hebben gehad nu het nog kan!

Niet uitgebreid naar prijzen gezocht...zomaar wat ideeën die in mij opkomen als ik buiten de bekende Duitsers denk:
Ford Explorer V6 PHEV
Jeep Cherokee SRT8
Jaguar XF SPORTBRAKE XFR-S
Infiniti FX50
Range Rover Sport 5.0

Allemaal zalig klinkende auto's waarvan alleen de Explorer nog een enigszins behapbaar verbruik heeft.

(Met iets meer verstand erbij zou ik gewoon naar een dikke D of E-segment station kijken met een zes cilinder)

• Mauritio
Luxurydiver schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:50:
Oudere Audi S of A6 station met een V6 (gaan meerdere honderd duizenden KMs mee), je hebt een Berner Sennen hond. Ik had een Leonberger reu van 80kg en die paste er prima in.
Je moet niet vergeten met die SUVs dat de grotere zwaardere honden een trapje nodig hebben als ze ouder zijn / worden, of je moet ze erin gaan tillen.... de sprong is niet goed. Station wagen is een stuk lager en iets langer te doen..
Succes met je leuke zoektocht en keuze!
Leuk om te horen van de Leonberger! Geweldige beren ook.
Ik til de Berner nu ook in de kofferbak, weliswaar geen 80kg dus dat blijf ik bij een SUV ook nog doen! _/-\o_

w.b.t de S6; vond juist de nieuwe S6 met V8 wel erg mooi. Wel beetje bang voor de befaamde TFSI-issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mauritio schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:52:
[...]

Max KM stand <130.000 zou mooi zijn, geen harde eis!
Persoonlijk vind ik de kofferbak van een V60 te klein voor ons, wel echt een parel van een auto! :)
Daar kan ik zeker inkomen. De kofferbak is behoorlijk smal.

Autoblog heeft wel eens iets vergelijkbaars gezocht, kijk daar ook eens naar: https://www.autoblog.nl/n...ond-45k-ab-advies-3380266

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:08
Aangezien je nu Volvo rijdt, is een V90 geen optie ?

• Mauritio
M3rcury schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Daar kan ik zeker inkomen. De kofferbak is behoorlijk smal.

Autoblog heeft wel eens iets vergelijkbaars gezocht, kijk daar ook eens naar: https://www.autoblog.nl/n...ond-45k-ab-advies-3380266
Ah dat is wel een mooi lijstje!
Alfa Stelvio of B3 helemaal nog niet aan gedacht!

• Mauritio
MEN-O schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:56:
Aangezien je nu Volvo rijdt, is een V90 geen optie ?
Wel een optie, maar m.i. niet speciaal of snel genoeg! Qua ruimte wel geweldig natuurlijk.
Zou ook niet zo snel weer een C40 bestellen (door het gebrek aan ruimte) en range maar dat is een andere discussie.

[ Voor 18% gewijzigd door Mauritio op 29-02-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

Lexus UX of Lexus RX? Keer eens wat anders

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"betrouwbaar is wel belangrijk"

Hier ook een Berner trouwens, maar heb met twee kids en de Berner de wens voor snel, sneller, snelst maar laten varen :P

Let wel op dat praktisch alles wat snel is en zeg een V8 en ouder dan een jaar of tien aardig in de onderhouds- en belastingkosten kan lopen. Ook is met zo weinig kilometers rijden (stilstand en korte ritjes?) zo'n blok eigenlijk nooit op temperatuur. Het wordt al snel een vrij duur standbeeld voor 99.99% van de tijd. Je zit al snel aan 20 cent/km voor de wegenbelasting alleen. Dan een verbruik van 1:6 ofzo, nog eens 20-30 cent/km....

Ik zou zelf de zoektocht omdraaien: Een betrouwbare relatief grote station voor een 20k en een leuk speelding ernaast voor 20k (en dan dus licht en snel, niet groot).

[ Voor 52% gewijzigd door pagani op 29-02-2024 15:16 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
XC90 T8 is het antwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

pagani schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Hier ook een Berner trouwens, maar heb met twee kids en de Berner de wens voor snel, sneller, snelst maar laten varen :P

Let wel op dat praktisch alles wat snel is en zeg een V8 en ouder dan een jaar of tien aardig in de onderhouds- en belastingkosten kan lopen. Ook is met zo weinig kilometers rijden (stilstand en korte ritjes?) zo'n blok eigenlijk nooit op temperatuur. Het wordt al snel een vrij duur standbeeld voor 99.99% van de tijd. Je zit al snel aan 20 cent/km voor de wegenbelasting alleen. Dan een verbruik van 1:6 ofzo, nog eens 20-30 cent/km....

Ik zou zelf de zoektocht omdraaien: Een betrouwbare relatief grote station voor een 20k en een leuk speelding ernaast voor 20k (en dan dus licht en snel, niet groot).
Stelvio is prima betrouwbaar. Het is geen 156 he ;)

XC90 T8 is perfect, maar niet heel bijzonder denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Autoblog heeft blijkbaar ook nog een lijstje met een hoge instap.

Een Porsche Macan kan dus wellicht ook nog, maar is wel kleiner dan een x5.

https://www.autoblog.nl/n...k-autoblog-advies-3526836

No signature required.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De (terechte) vraag is hoe je Berner (zeker als ie wat ouder wordt) een auto met hoge instap in komt. Je moet wel een aardig lage achterbak hebben of de hond aanleren een loopplank te gebruiken (maar die gaat dan weer ten koste van bagageruimte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Mercedes GLC misschien?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Knuppel in hoenderhok: er zijn nog niet eens kinderen, eigenlijk alleen een grote hond, en je moet nu al een grotere auto?

Je mag ook gewoon eerlijk toegeven dat je een SUV leuk vindt. Een kind en hond moet makkelijk in die C40 passen.

In je shortlist zie ik vooral onnodig duur spul staan. Een leuke Superb biedt een lel van een bal voor minder dan "premium". Of een Kodiaq. Of een Tarraco.

Hou je nog genoeg over voor de kleine en de extra brandstof die je mag afrekenen bij een SUV.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:54
Jaguar F-Pace S? De V8 ligt net buiten bereik maar de (supercharged) V6 is haalbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door n0pe op 29-02-2024 15:38 ]

• Mauritio
pagani schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Thanks voor de inzichten, ja het is duur maar nu is de kans dat het voor een keertje zou kunnen dus die hoge kosten neem ik voor lief. De keren die ik wel rijd, rijd ik meer KM's (lees congresje in Duitsland ofzo) dus hij zal bij gebruik wel warm worden.

Twee auto's erbij lijkt mij helemaal niet handig op dit moment. De lease blijft namelijk zeker nog wat jaartjes :+
n0pe schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:36:
Jaguar F-Pace S? De V8 ligt net buiten bereik maar de (supercharged) V6 is haalbaar.
Goede suggestie! komt op het lijstje :)
Timmert schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Stelvio is prima betrouwbaar. Het is geen 156 he ;)

XC90 T8 is perfect, maar niet heel bijzonder denk ik?
Maar hij komt op de lijst! (De XC en de Stelvio), vinden de XC90 namelijk wel een schitterende auto!
Jeroenneman schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:31:
Knuppel in hoenderhok: er zijn nog niet eens kinderen, eigenlijk alleen een grote hond, en je moet nu al een grotere auto?

Je mag ook gewoon eerlijk toegeven dat je een SUV leuk vindt. Een kind en hond moet makkelijk in die C40 passen.

In je shortlist zie ik vooral onnodig duur spul staan. Een leuke Superb biedt een lel van een bal voor minder dan "premium". Of een Kodiaq. Of een Tarraco.

Hou je nog genoeg over voor de kleine en de extra brandstof die je mag afrekenen bij een SUV.
Ik vind een SUV ook leuk, die rijd ik nu ook dus die snap ik niet helemaal. Persoonlijk vind ik een dikke station mooier maar daarom ook de keus voor of een SUV of een station (partner heeft ook wat te vinden natuurlijk). En natuurlijk zou het allemaal "kunnen" met de C40. Het gaat juist niet alleen om de praktische oplossing, ik kan ook waarschijnlijk alles in de 107 kwijt maar heb nu de kans om een paar jaar wat gaafs te rijden. Dromen moet je najagen is mijn idee van het leven ;)

Dus ja, wellicht "onnodig duur spul" maar het is een luxe probleem en er is zeker geen haast. Als het gekund had was er een Porsche Panamera Sport turismo of soortgelijks gekomen, onnodig? Ja, duur? Ja, maar zou ik het doen als het morgen kon? 1000% ja.
Mooi juist dat iedereen een ander perspectief heeft. Het brave burgerlijke Superb/Kodiaq kan hierna altijd nog; geen kritiek want heb jaren lang zelf een Skoda Octavia gereden en is een heerlijke auto en Skoda is echt voor mij de value/money koning maar het is niet speciaal.
pagani schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:23:
De (terechte) vraag is hoe je Berner (zeker als ie wat ouder wordt) een auto met hoge instap in komt. Je moet wel een aardig lage achterbak hebben of de hond aanleren een loopplank te gebruiken (maar die gaat dan weer ten koste van bagageruimte)
Yes, zijn we nu wel gewend. Ik til hem in de achterbak! Om ook het risico op HD/ED te minimaliseren. (Leuk dat iedereen ook meedenkt over de hond, doet mij deugd!)

[ Voor 8% gewijzigd door Mauritio op 29-02-2024 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:07

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb toch ettelijke KM gereden in een X5 45e, maar echt snel vond ik die niet hoor. Daarentegen vind ik elektrisch geweld wel altijd extreem snel aanvoelen. Zelfs de 208 van m'n vrouw voelt extreem snel tegenover elke brandstofauto :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helldogbe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-05 02:44
- 540i, zal stukje beter sturen dan een X5 maar blijft een grote, logge auto natuurlijk met een gewicht richting de 2 ton.

- E43 AMG: net iets meer speciale (AMG) saus dan de 540i qua sportieve accenten, kleppenuitlaat enz. Maar valt zo'n 5-8k buiten budget. Vind de motor één van de leukst klinkende exemplaren die 'betaalbaar' is en in een praktische auto verkrijgbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bijzondere Skoda Superb combi 2.0TSI met 4x4 (chiptuning!) Laurin&Klement moet denk ik ook even genoemd worden :)

https://www.marktplaats.n...-laurin-klement-272pk-awd

Deze wagen heeft 272pk. :9~

[ Voor 62% gewijzigd door Falcon op 01-03-2024 10:29 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Bob Popcorn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:42:
Ik heb toch ettelijke KM gereden in een X5 45e, maar echt snel vond ik die niet hoor. Daarentegen vind ik elektrisch geweld wel altijd extreem snel aanvoelen. Zelfs de 208 van m'n vrouw voelt extreem snel tegenover elke brandstofauto :p
Rare rijbeleving heb je dan. Die X5 is in rechte lijn toch echt vele malen sneller dan een e208 en mijn brandstofauto ook. Verschil is dat je bij een brandstofauto alvast in de juiste versnelling moet zitten. Wil je een 80-120 doen in zijn 8, dan moet die eerst inderdaad even terugschakelen. Weet je dat je dat gaat doen en staat de auto alvast in zijn 4, dan duurt het 3 seconden en dat is dubbel zo snel als de e208.

Buiten dat is wat je onder snel verstaat. Sommige EV's, zoals Tesla's, kunnen een paar keer flink rechtuit branden en dat was het. Voor sommige mensen is snel ook snel door de bochten en dan ben je bij een EV en een SUV echt compleet aan het verkeerde adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

TheBrut3 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Rare rijbeleving heb je dan. Die X5 is in rechte lijn toch echt vele malen sneller dan een e208 en mijn brandstofauto ook. Verschil is dat je bij een brandstofauto alvast in de juiste versnelling moet zitten. Wil je een 80-120 doen in zijn 8, dan moet die eerst inderdaad even terugschakelen. Weet je dat je dat gaat doen en staat de auto alvast in zijn 4, dan duurt het 3 seconden en dat is dubbel zo snel als de e208.

Buiten dat is wat je onder snel verstaat. Sommige EV's, zoals Tesla's, kunnen een paar keer flink rechtuit branden en dat was het. Voor sommige mensen is snel ook snel door de bochten en dan ben je bij een EV en een SUV echt compleet aan het verkeerde adres.
Aanvoelen ;) Die X5 is uiteraard vele malen sneller, maar ik weet 100% zeker dat ik in mijn e208 eerder weg ben bij het stoplicht. Tegen die tijd dat die X5 op stoom is (iets met massatraagheid en tractie) staan we al weer voor het volgende stoplicht. Leuk op een testbaan, in de stad delf je gewoon met 440pk het onderspit. Als TS zo graag een snelle auto wil, neem ik aan dat hij ook het binkie wil zijn bij het stoplicht. Wil je dat, moet je gewoon een EV hebben. Anders kun je zo veel PK's als je wil in een benzineauto stoppen, je gaat het nooit winnen van 100% koppel bij 0rpm.

Ik ben met die 208 sneller weg dan zo'n beetje alles dat niet ook elektrisch is, en ik heb het echt vaak zat geprobeerd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

helldogbe schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:17:
- 540i, zal stukje beter sturen dan een X5 maar blijft een grote, logge auto natuurlijk met een gewicht richting de 2 ton.
Die elektrische X5 zit op ruim 2 ton volgens mij :p Ook niet grappig als je daar wegenbelasting voor moet gaan betalen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
Falcon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:23:
Bijzondere Skoda Superb combi 2.0TSI met 4x4 (chiptuning!) Laurin&Klement moet denk ik ook even genoemd worden :)

https://www.marktplaats.n...-laurin-klement-272pk-awd

Deze wagen heeft 272pk. :9~
Ja erg vet ook!

YouTube: 720HP Skoda Superb 2.5 TFSI | 0-100 100-200 POV & INSANE SOUND
Ik dacht dat je deze grap bedoelde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helldogbe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-05 02:44
Bob Popcorn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Die elektrische X5 zit op ruim 2 ton volgens mij :p Ook niet grappig als je daar wegenbelasting voor moet gaan betalen O-)
Dat ben ik ook zeker. Mijn 530Dx zit al op 2 ton, maar de F-series was dan ook notoir zwaar. Doelde eerder op dat ook een 5-serie/E-klasse/A6 combi zijn massa laat voelen, vooral bij erg korte bochten of sterke last wissels zoals een rond punt op hoge snelheid met nat/glad wegdek.

Een 340i is een goed compromis als stuurmansauto maar je verlies een hoop bagageruimte. Dan kan ik nog beter een Octavia VRS aanraden, die heeft evenveel koffervolume als de premium D-segmenters. Alleen heeft VAG de laatste jaren erg veel problemen met hun nieuwe infotainmentsystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

helldogbe schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:59:
[...]

Dat ben ik ook zeker. Mijn 530Dx zit al op 2 ton, maar de F-series was dan ook notoir zwaar. Doelde eerder op dat ook een 5-serie/E-klasse/A6 combi zijn massa laat voelen, vooral bij erg korte bochten of sterke last wissels zoals een rond punt op hoge snelheid met nat/glad wegdek.

Een 340i is een goed compromis als stuurmansauto maar je verlies een hoop bagageruimte. Dan kan ik nog beter een Octavia VRS aanraden, die heeft evenveel koffervolume als de premium D-segmenters. Alleen heeft VAG de laatste jaren erg veel problemen met hun nieuwe infotainmentsystemen.
Ik rij zelf (zakelijk) in een Octavia uit 2021, maar zou daar toch niet graag 40k voor hebben betaald hoor :X Infotainment is idd niet op orde, en zo nog wel meer dingetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik rij momenteel een Volvo XC90 V8, met de iconische Yamaha 4.4L. Als je een beetje zoekt dan zijn die nog te vinden met lage kilometerstanden.

Entertainment systeem is natuurlijk verouderd, maar hier zijn (zelfs Carplay) oplossingen voor. En veel comfortabeler kun je niet rijden, als een vliegend tapijt over het asfalt. En elke keer als ik hem start (met 1 verwijderde tussendemper) dan zit je met een enorme grijns achter het stuur. In elk geval aan te raden om een keer een proefrit in zo'n Zweedse tank te maken 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
Mauritio schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:56:
[...]

Ah dat is wel een mooi lijstje!
Alfa Stelvio [..]
Einde zoektocht lijkt me O+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat zou hij in potentie kunnen worden, maar met een simpele stage 1 tune beurtje zit je al op 370pk trouwens... wel even DSG mee laten tunen trouwens. ;)

Van een 5,3 seconden naar de 100, naar 4,9... oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 01-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Falcon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Dat zou hij in potentie kunnen worden, maar met een simpele stage 1 tune beurtje zit je al op 370pk trouwens... wel even DSG mee laten tunen trouwens. ;)

Van een 5,3 seconden naar de 100, naar 4,9... oOo
offtopic:
Dat geluid van zo'n 5 cilinder is echt gaaf! 8) YouTube: 720HP Skoda Superb 2.5 TFSI | 0-100 100-200 POV & INSANE SOUND

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Heb je al naar Lexus gekeken? Standaard met een flinke motor (2,4 is volgens mij het minimum), maar er zijn snellere varianten te krijgen. Voor €40k moet je een heel eind komen, en ze hebben meerdere SUV modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
offtopic:
Ja zo'n VR6 ga ik nog beter op hahaha

*sowieso

Pagina: 1