Beste Tweakers!
Het is tijd voor een leuke zoektocht naar een tweede auto!
Huidige situatie:
-Volvo C40, zakelijk (40dKM per jaar)
-Peugeot 107 (2014), prive (10-15dKM per jaar)
-Hond (Berner Sennen)
-Kinderwens
-Budget: 30-40K
-KM per jaar: 5.000-10.000
Voor mijn huidige functie ben ik steeds vaker thuis aan het werk en neemt mijn partner steeds vaker (mijn) de Volvo mee. Nu staat de Peugeot 107 dus wat vaker stil en ik vermoed dat dit nog vaker gaat gebeuren. Nu zijn we op de fase aanbeland waarin we serieus nadenken over kinderen en daar passen zowel de C40 als de 107 qua ruimte niet goed bij (mochten we zover zijn). Het is dus een auto voor enkele (plezier) ritjes die ik misschien per week zal doen + de vakanties met hond/kind/zooi. Goed om te weten; als de hond in de kofferbak zit van de C40 is deze gevuld.
Nu ben ik redelijk 'autogek' en staat op mijn lijstje om ooit nog een serieus snelle station te hebben. Daarnaast mag de auto ook een stuk charme hebben. Voordeel is dat partner ook van flink doorrijden houd dus dat is wel prettig. Het is dus een tweede auto waarin we weinig rijden dus brandstofverbruik is minder prioriteit. Een ultieme snelle family auto dus!
Eisen/Wensen:
Het is tijd voor een leuke zoektocht naar een tweede auto!
Huidige situatie:
-Volvo C40, zakelijk (40dKM per jaar)
-Peugeot 107 (2014), prive (10-15dKM per jaar)
-Hond (Berner Sennen)
-Kinderwens
-Budget: 30-40K
-KM per jaar: 5.000-10.000
Voor mijn huidige functie ben ik steeds vaker thuis aan het werk en neemt mijn partner steeds vaker (mijn) de Volvo mee. Nu staat de Peugeot 107 dus wat vaker stil en ik vermoed dat dit nog vaker gaat gebeuren. Nu zijn we op de fase aanbeland waarin we serieus nadenken over kinderen en daar passen zowel de C40 als de 107 qua ruimte niet goed bij (mochten we zover zijn). Het is dus een auto voor enkele (plezier) ritjes die ik misschien per week zal doen + de vakanties met hond/kind/zooi. Goed om te weten; als de hond in de kofferbak zit van de C40 is deze gevuld.
Nu ben ik redelijk 'autogek' en staat op mijn lijstje om ooit nog een serieus snelle station te hebben. Daarnaast mag de auto ook een stuk charme hebben. Voordeel is dat partner ook van flink doorrijden houd dus dat is wel prettig. Het is dus een tweede auto waarin we weinig rijden dus brandstofverbruik is minder prioriteit. Een ultieme snelle family auto dus!
Eisen/Wensen:
- SUV (e.g. X5, Q7, X3) of grote station (5er, A6, E-klasse)
- Snel, sneller, snelst!
- Speciaal is leuk (V6en, V8en of ander motorisch geweld)
- Plug-in of elektrisch is geen must
- ACC en lane assist is een must
- Importeren uit het buitenland is geen issue en heb ik ervaring mee
- Onderhoud mag best wat kosten, betrouwbaar is wel belangrijk
- Partner vind MB een taxi
- Lederen interieur
- Diesel was leuk geweest maar MRB te hoog.
- X5 40e
- 530i touring
- Audi S6
- Passat GTE
- Model X of Y(?)
- Q7 - prijs vaak buiten budget
- E-klasse - wat ouderwets van binnen