Gira borstelkap monteren

Pagina: 1
Acties:

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben bezig om wat loze leidingen in een reeks van Gira inbouwmateriaal netjes af te dekken.
Hiervoor dacht ik slim te zijn en heb ik deze borstelraam / kap besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axaNccdAX-fm_-1x1bCJ3jsyL_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dvg3PeNWobJdacTrbinlaGxs.webp?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen geen idee hoe ik deze vastkrijg in een bestaande Gira 55 afdekraam. Ik heb z'n 5 voudige waarvan ik ergens in het midden deze kap wil gebruiken. Er zitten 3 adapters bij waarvan 1 voor standaard 55.

Ik heb deze ook in de E2 variant, maar ook hetzelfde.

Wat mis ik hier, iemand enig idee?

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 14:13
In mijn ervaring is de makkelijkste oplossing even Elektramat bellen.
Waarschijnlijke oplossingsrichting: afdekraam los, dan de adapter op het af te dekken ding en dan afdekraam als klem voor het borstelraam.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Goeie tip, dankjewel. Ze weten het daar ook niet helemaal zeker maar hebben een mogelijke oplossing in de vorm van een extra adapterraam. Deze komt onder garantie mijn kant op.

Wat dat betreft goede service van Elektramat (waar het onderdeel ook vandaan komt).

Ik kom er terug zodra dat binnen is.

Dat klem idee had ik zelf ook bedacht alleen past die adapter die er bij zit niet achter een afdekraam en is de borstelkap groter dan de opening van het raam.