Power line adapter

Pagina: 1
Acties:

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 20:48
Hoi allen,

Ik draai thuis een Plex server om op m'n tv media af te spelen. Nou is m'n tv momenteel via WiFi verbonden met m'n netwerk alleen lijkt dit niet toereikend te zijn. Nou wil ik graag de tv bekabeld aan m'n netwerk aansluiten om dit probleem op te lossen.

Het is alleen best lastig op een nette manier te bereiken en ben dus ook andere opties aan het bekijken. Nou weet ik van "vroeger" uit soortgelijke uitdagingen dat er ook power line adapters zijn zodat je via een stopcontact stroom kan krijgen. Des tijds was dit alleen hartstikke onstabiel en klapte je internet eruit zodra bijvoorbeeld de magnetron aan ging. :+

Is dit intussen al wat verbeterd? Of hebben jullie nog andere adviezen om m'n tv toch bekabeld aan te sluiten? Kabel kan wel alleen moet ik dan om 2 ruimtes heeft en door een kast.. Vandaar dat ik nog even wat alternatieven wil bekijken.

Thanks!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Powerline is nog steeds meestal hit n miss.
Als je coax hebt liggen naar je tv zou je naar MoCa kunnen kijken.

Maar je probleem kan ook elders liggen. Dus vertel eens wat je voor draadloos netwerk hebt qua apparatuur, welke snelheden je haalt, waar plex exact op draait, wat je voor films kijkt en welke tv je hebt en hoe die aan plex koppelt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 20:48
The Eagle schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:41:
Powerline is nog steeds meestal hit n miss.
Was ik al bang voor..

Als je coax hebt liggen naar je tv zou je naar MoCa kunnen kijken.
Zit wel een Coax aansluiting achter de tv, dus wellicht een idee

Maar je probleem kan ook elders liggen. Dus vertel eens wat je voor draadloos netwerk hebt qua apparatuur
Ik maak momenteel gebruik van een Deco Mesh netwerk, inkomende lijn is 1gbit glas, vanuit de router gaat een directe ethernet verbinding in de access points welke boven staat. Daarnaast staat ook een switch waar de plex server mee is verbonden

welke snelheden je haalt
Hou je nog even tegoed van me, ik kan met mn mobiel evt op het wifi netwerk een test doen. Bekabeld is dit omme nabij wat de ISP levert.

waar plex exact op draait
Prodesk 800 G2 op Ubuntu

wat je voor films kijkt
Films zijn 1080p, alles vooraf gedownload zodat de server niet hoeft te transcoden

welke tv heb je
Samsung 7 Series 50 UE50NU7020 (al wat ouder model, denk dat de ingebouwde WiFi ontvanger ook niet zo best meer is..)

en hoe die aan plex koppelt
Ik heb de Plex app op de tv ingesteld, die zoekt dan naar de lokale server om alle media op te halen. Ik zou ook nog kunnen testen via DLNA alleen zal dit over hetzelfde WiFi netwerk gaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helder. Dus alleen het stukje van access point naar tv is draadloos, de rest is bekabeld.

Heb je al eens getest met gewoon een losse kabel? Dus gewoon van switch rechtstreeks de tv in? Zou ik eerst willen weten voor je iets aanpast.

Neem aan dat je tv kijkt via coax? Of ookk al via netwerk?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 23:27
Bij mijn zus vanaf beneden verdieping bij tv tot zolder naar pc zon powerline adapter aangesloten.
Werkt prima tot nu toe zonder storing.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-05 20:47
Soms werkt een powerline redelijk goed. Soms ook niet. Hier in huis redelijk goed. Naar de schuur niet meer. Terwijl het maar een meter of vijf verder is. Ook de stabiliteit is dan een stukje minder. Het blijft even uitproberen. Of de verbinding dan de gewenste snelheid kan bereiken is dan ook de vraag. Op één plek was het ding stabieler vaak zo rond 50 - 100 mbit/s. Op de andere plek vloog het van bijna 0 tot 300 mbit/s. Dat kon in een paar seconden zijn. Bij familie hebben ze de KPN-TV kastje op de powerline. Al jaren. En dat werkt goed. Het is geheel afhankelijk van de kwaliteit van de bedrading e.d.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MAar waar staat de TV nu precies en met welk Accesspoint is die verbonden?
Wat geeft de Deco app over de kwaliteit van die verbinding aan?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1