Display over Thunderbolt werkt met gebruiksaanwijzing

Pagina: 1
Acties:

• Mister-White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-09 12:54
Sinds mijn aanschaf van mijn laptop als desktop vervanger.
Gepaard met de aankoop van monitor voor grafisch werk.
Ben ik al een tijd aan het rommelen met alle randapparatuur.

Ik dacht dat een dock vinden met juiste aansluiting en klaar is kees. |:(

Helaas zorgen mijn ervaringen met een deze Windows laptop dat ik heel erg twijfel over de mogelijkheden van Thunderbolt (had hiervoor een mac-mini & windows desktop combinatie)

Mijn laptop heeft TB4 poort aan de achterkant, maar om gebruik te maken van de GPU moet deze aan zijn eigen 140watt power adapter hangen. Dus power delivery is al niet nodig, het kan wel vanaf 86watt minimaal laad deze laptop op.

Display over Thunderbolt werkt met gebruiksaanwijzing.

Wanneer de laptop uit staat. Hij moet uit want sleep/stand-by werk niet.
Dan moet ik mijn monitor uitzetten (power button) , En weer aanzetten.
Anders geeft monitor via usb-C (geen signaal) aan.

Ben er ook achter dat de monitor usb-c 5Gbps gen 1 meende ik ? maximaal ondersteunt.
(de poort niet de kabel) Heb de kabel ook al vervangen, maar dat leek niks uit te maken.

Ik vind de ervaring met Displayport kabel vele malen beter, die werkt gewoon altijd. Zonder gezeur.

Dus samengevat zorgen deze ervaringen voor twijfels over aanschaf van een dock.
Mijn doel is om zo min mogelijk kabels op mijn laptop aan te sluiten.

Dus ik dacht zelf > power delivery is niet belangrijk (wel leuke bonus optie als deze 90watt geeft)
Display moet displayport 1.4 zijn, want 3440x1440 120hz > 10-bit
Hdmi doet max 3440x1440 60hz > 10-bit of 3440x1440 100Hz > 8-bit

Ik heb deze monitor niet gekozen om in te leveren op deze features!
Maar als de dock net zo slecht presteert als mijn usb-c ervaring met de monitor dan denk ik dat de kans groot is dat ik de display feature niet gebruik.

Dan kom ik uit op een Hub inplaats van een dock, want als je power, en display functie niet gebruikt is het puur mijn rand apparatuur. Keyboard/muis/Dac/Interface/SSD/HDD etc etc

Ik was nieuwsgierig hoe menig persoon hier over denkt?

Ben van mening dat thunderbolt functie veel beter tot zijn recht komen bij een macbook.
Ik heb voor het eerst een windows laptop die niet slaapt en geen display signaal geeft mits ik de monitor uit&aan zet. :|

Monitor: uitvoering: ASUS ProArt PA348CGV Zwart
laptop: uitvoering: Gigabyte Aorus 15 9KF-E3EE383SH