ik ben bezig met een query op mijn mysql database op de tabel met de naam inkoop. Naar aanleiding van voorbeelden heb ik ook een kalender tabel aangemaakt met daarin dagen, maanden en jaren.
ik wil een overzicht van de SOM van de inkoop per maand, maar er is niet iedere maand iets ingekocht. Ik wil dat de query dan 0 retourneert. Met onderstaande code krijg ik toch maar 10 maanden terug.
Volgens mij gaat het mis in de join van MONTH(inkoop.Factuurdatum) maar de voorbeelden op internet zeggen dat het zo zou moeten werken.
Wie kan mij een duwtje in de richting geven?
ik wil een overzicht van de SOM van de inkoop per maand, maar er is niet iedere maand iets ingekocht. Ik wil dat de query dan 0 retourneert. Met onderstaande code krijg ik toch maar 10 maanden terug.
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| SET lc_time_names = 'nl_nl'; SELECT kalender.maand, COALESCE(inkoop.BedragInclBTW,0) AS BedragInclBTW FROM kalender LEFT JOIN inkoop ON kalender.maand = MONTH(inkoop.Factuurdatum) WHERE year(inkoop.Factuurdatum) = 2023 GROUP BY year(2023),month(Factuurdatum) ORDER BY year(2023),month(Factuurdatum) |
Volgens mij gaat het mis in de join van MONTH(inkoop.Factuurdatum) maar de voorbeelden op internet zeggen dat het zo zou moeten werken.
Wie kan mij een duwtje in de richting geven?