Product niet leverbaar, later wel weer maar duurder

Pagina: 1
Acties:

• stevennelissen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik koop op 25/02/2024 drie films bij *knip* webwinkel. Het pakket werd bevestigd voor levering 27/02/2024 van de 3 items. Wanneer ik het pakketje ga ophalen de 27ste zitten er echter maar 2 items in.
Ik stuur onmiddellijk bericht naar webwinkel dat 1 item niet in het pakket zat, en zij melden me dat het item niet meer voorradig was en dat het geld teruggestort zou worden. Het geld van €7,99 werd intussen al teruggestort maar op 28/02 staat het artikel alsnog voorradig op de website van webwinkel aan de prijs van €11,99.
Ze wilden dus gewoon meer geld voor dit artikel ontvangen.

Kan ik van webwinkel eisen dat ze mij het artikel alsnog afsturen voor de prijs die ik er oorspronkelijk voor betaald heb?

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 29-02-2024 11:51 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ja dat kun je eisen, maar je zou dan moeten kunnen bewijzen dat het artikel toen wel voorradig was. Ze kunnen prima een artikel op de website hebben staan dat niet op voorraad is, een order plaatsen voor nieuwe voorraad, en wanneer die binnens is de prijs updaten (omdat er meer vraag is dan verwacht).
Jouw geld is inmiddels teruggestort dus daarmee is de koop ongedaan gemaakt, als je meteen had gezegd dat je wel op nieuwe voorraad wilde wachten was het misschien anders geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door Oon op 29-02-2024 10:58 ]

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik zou het niet eisen... je kan wel bellen en dit voorleggen en hopelijk werkt de klantenservice met je mee, mijn ervaring is dat ze niet zo moeilijk doen of dit soort prijs kwesties. Ik heb wel eens wat besteld en voor dat het geleverd werd stond het in ene in de dagaanbieding, ik heb toen netjes het verschil terug gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 07:22
Het ligt er aan of je zoveel gedoe wil maken voor 3 euro.

p.s. zijn deze artikelen allemaal op voorraad door webwinkel zelf of bij een parter van webwinkel?

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 29-02-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:52

Agent47

I always close my contracts.

Probeer eens te chatten met één van de medewerkers daar. Ik heb alleen maar positieve ervaringen daarmee.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• stevennelissen
mortal schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:04:
Het ligt er aan of je zoveel gedoe wil maken voor 3 euro.

p.s. zijn deze artikelen allemaal op voorraad door webwinkel zelf of bij een parter van webwinkel?
Het artikel is/was voorradig bij webwinkel zelf.

Als ik het artikel opnieuw moet kopen betaal ik een hogere prijs + moet ik er bovenop transportkosten betalen, want verzending is pas gratis vanaf €20. Of ik moet er nog een artikel bij kopen . . .

Het gaat vooral om het principe. Als het voorradig is waarom leveren ze het dan niet gewoon, tenzij ze natuurlijk meer geld willen ontvangen voor hetzelfde artikel, ze verwachten toch dat je het alsnog wilt hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 29-02-2024 11:53 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Conform het SF Beleid heb ik de naam van de webwinkel uit de TS en uit meerdere reacties verwijderd. Ook heb ik de titel aangepast, zodat die wat duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou de volgende dingen doen:

1. Officele klacht indienen bij winkel. Waarbij je "eist" de officiele overeenkomst na te komen.
2. Kijken of ze aangesloten zijn bij een geschillen commisie/keur merk en daar ook deze klacht indienen
3. Nette maar zeer duidelijke shopreviews plaatsen over gang van zaken.

De vraag is hoeveel moeite je wilt doen voor 3 euro. En ik gok dat ze denken dat niemand moeite doet voor 3 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Reacties als deze voegen niet veel toe aan een Vriendelijker Tweakers

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 29-02-2024 13:22 ]

• stevennelissen
Bedankt voor de replies.

Met vriendelijke groeten,
Steven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:57:
Jouw geld is inmiddels teruggestort dus daarmee is de koop ongedaan gemaakt
Nee. De verkoper heeft namelijk niet de bevoegdheid om te ontbinden enkel omdat de zaak niet op voorraad is. Als je deze situatie omdraait zou je volgens jou een autozaak in kunnen lopen en daar een koopcontract tekenen, om vlak voor aflevering weer binnen te lopen en zeggen dat je al een auto hebt en de koop komt te vervallen.

Dat werkt zo niet.

Er moet een rechtsgrond zijn voor ontbinding en die is er helemaal niet.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Ik heb ooit in een ander topic gelezen dat de verkoper uitlegde dat hij verschillende inkoopkanalen had en hij bij iedere voorraad andere prijs hanteerde ivm marge van t gebruikte inkoopkanaal

Ben alleen de conxlusie vergeten of dat relevant was voor de koper…

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
stevennelissen schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:38:
[...]
Het gaat vooral om het principe. Als het voorradig is waarom leveren ze het dan niet gewoon, tenzij ze natuurlijk meer geld willen ontvangen voor hetzelfde artikel, ze verwachten toch dat je het alsnog wilt hebben.
Het hele voorraadpunt is niet relevant, tenzij het bijvoorbeeld zou gaan om een unieke zaak zoals een kunstwerk met een oplage van één dat per ongeluk aan twee partijen wordt verkocht en de verkoper niet meer kán nakomen.

Maar uit je verhaal begrijp ik dat de verkoper gewoon kan nakomen en ook kon nakomen zonder voorraad, bijvoorbeeld door de zaak bij een andere verkoper te kopen.

Het is heel simpel: de verkoper kón in deze situatie niet ontbinden, maar jij wel. Als jij niet hebt ontbonden bestaat de verplichting tot levering gewoon nog en kun je nakoming vorderen.

Dat er geld heen er weer is gestort is compleet irrelevant. Uiteraard ben je dat nog wel verschuldigd, maar de verkoper is jou de zaak verchuldigd tegen het oorspronkelijke bedrag.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Gewoon andere winkel zoeken, elke minuut dat je hier aan besteedt kost je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
*knip* Feedback op het beleid mag in het feedbacktopic, niet hier.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2024 12:28 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1