Toon posts:

Trager door processor upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een AMD Athlon 1400 (100MHz FSB) binnengekregen en natuurlijk meteen pc open, duron 800 eruit en de nieuwe processor er in.
De processor zelf is idd een stuk sneller (dnetc, sisoft sandra) en wordt door de bios ook netjes herkend als een 1400MHz proc. Alleen is mijn score in 3DMark er zo'n 1300 punten op achteruit gegaan (van rond de 6300 tot 5000). Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is... Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb een: Athlon 1400 op een Abit KT7, een Leadtek GF3 en 640MB PC133 SDRAM. Ik gebruik de nieuwste detonators en de nieuwste BIOS-versie en Via 4-in-1 433.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3dmark 2001 of 2000?

Verwijderd

[offtopic]

Hoeveel punten heb je met de benchmarks van Sisoft??
Ben wel benieuwd

{/offtopic]

Je moet trouwens niet zo naar 3Dmark kijken,als je spelllen maar lekker draaien,je pc'tje stabiel loopt,en je er gewoon tevreden mee bent.

Toen mijn scores is tegenvielen zat ik ook het hele weekend met het geveol 'hoe kan dit ,net een nieuwe upgrade gedaan en nog niet de snelheid die ik verwacht had'

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55
Doe is een nieuwe windows erop pleuren.

| I've got permission to color outside the lines |

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..das altijd wel handig..omdat hij net iets anders werkt, de windows configuratie is nog waarschijnlijk afgesteld op de duron (correct me when I am wrong)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 08 september 2001 19:19 schreef Genotix het volgende:
Doe is een nieuwe windows erop pleuren.
Is dit serieus bedoeld? Kan me er namelijk nix bij voorstellen...

• BenJoep
Op zaterdag 08 september 2001 19:27 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Is dit serieus bedoeld? Kan me er namelijk nix bij voorstellen...
Dit is zeker serieus bedoeld.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Op zaterdag 08 september 2001 19:15 schreef wwillem het volgende:
3dmark 2001 of 2000?
Gezien de score zal het wel 2000 zijn

iRacing Profiel

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 08 september 2001 20:25 schreef -whodini- het volgende:

[..]

Gezien de score zal het wel 2000 zijn
denk het ook..

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 08 september 2001 19:43 schreef Genotix het volgende:
Dit is zeker serieus bedoeld.
Welk Windows-onderdeel gooit dan roet in het eten?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
als je alleen de proc vervangen heb hoef je echt niet windhoos opnieuw te installen. da's alleen bij een nieuw mobo.

al kan het wel helpen. wanneer heb je voor het laatst gebenchmarkt met die duron? misschien staat fsaa nog aan? andere drivers?

• BenJoep
Normaal gezien hoeft het idd niet als je een nieuwe cpu erin gooit, maar het kan zijn dat hij wat geinstalleerd heeft dat roet in het eten gooit. Als je een nieuwe win erop gooit weet je zekers dat het niet daaraan ligt. Als je slim bent gooi je nu 1x win erop nieuw op, en maak daar een ghost van. Kan je daarna lekker win in een half uurtje erop pleuren + progs en al. Dus... Je weet het nooit heh, we hebben het hier wel over f*cking windows. (niet als flame lezen, ik gebruik zelf ook win2k, en ben er best tevree over).

Verwijderd

Moet gewoon allemaal veel sneller draaien!@

lukt dat nu niet, dan nieuwe install van alles wat je draait, maar het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows ME er gisteren al nog een keer opgezet en dat hielp niet echt :(
Die scores zijn trouwens van 3DMark 2001. In SiSoft Sandra haalt mijn processor 3900 MIPS en 1918 MFLOPS, wat idd stukken sneller is dan mijn vorige proc was...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
6300 met een duron 800 & geforce 3 in 3dmar2k1. Neej joh, dat ken helemaal niet.

Ik denk dat die 5000 die je nu heb wel een goeie score is.
Probeer eens te vergelijken op de madonion site (ff inloggen en vergelijken maar).

Verwijderd

Topicstarter
6300 is toch echt de score die ik met een duron800, gf3 en 640mb heb gehaald hoor...

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 17:19 schreef Networx het volgende:
Ik heb gisteren een AMD Athlon 1400 (100MHz FSB) binnengekregen en natuurlijk meteen pc open, duron 800 eruit en de nieuwe processor er in.
De processor zelf is idd een stuk sneller (dnetc, sisoft sandra) en wordt door de bios ook netjes herkend als een 1400MHz proc. Alleen is mijn score in 3DMark er zo'n 1300 punten op achteruit gegaan (van rond de 6300 tot 5000). Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is... Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik heb een: Athlon 1400 op een Abit KT7, een Leadtek GF3 en 640MB PC133 SDRAM. Ik gebruik de nieuwste detonators en de nieuwste BIOS-versie en Via 4-in-1 433.
Hoe oud is de score die je gehaald hebt met je Duron? Als je namelijk die score een maand geleden gehaald hebt is Windows nu een stuk langzamer geworden. Had ik ook. Eerst met een verse Windows een hoge score, paar maanden later meer geheugen erin en toch een veel lagere score...
Pagina: 1