Nieuwe ultra wide

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een ultrawide ter vervanging van twee 24' HP schermen

Wat is je budget?
Max 600/700 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om zakelijk gebruik, geen gaming, dus office en vergelijkbare pakketen. En video bellen. Verder wil ik de monitor als hub gebruiken, inclusief dat ie mijn laptop van stroom kan voorzien.

Uiteraard de best buy guide bekeken en de monitor lijkt aan mijn eisen te voldoen (KVM, USB PD naar laptop) enige dat deze niet heeft is een webcam, maar zou ik eventueel los kunnen aanschaffen.

Daarnaast nog een ander scherm bekeken van Philips, grootste verschil is prijs, 100 W PD versus 65W PD en de philips heeft wel een webcam.

Dus gaat om deze twee:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorsIiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart€ 379,-€ 379,-
1MonitorsPhilips 5000-serie 34B1U5600CH/00 Zwart€ 509,87€ 509,87
Totaal€ 888,87

Ik moet nog een nieuwe laptop kopen, dit zal ook een zakelijke laptop zijn, dus ik neem aan dat het aantal W dat deze nodig heeft niet heel hoog ligt, maar zou 65W voldoende zijn voor een gemiddelde laptop? Of kan ik toch beter paar 100 extra besteden voor 100W PD vanuit de monitor (zeker omdat laptop zal 3 jaar meegaan en scherm hopelijk 7 jaar)? (En dan geen webcam hoeven te kopen, weet dat het geen super kwaliteit beeld is, maar dat heeft mijn huidige ook niet).

Of zie ik nog andere verschillen over het hoofd?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 22:21
Ik zoek een beetje hetzelfde, deze al bekeken:

uitvoering: Samsung ViewFinity S65VC 34" Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-alt-delite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:39
Ik werk al een aantal jaar met een Philips 346P1CRH, die in grote lijnen erg vergelijkbaar is met de 34B1U5600CH (de mijne heeft wat hogere helderheid, de B1 levert dan weer 10W extra en heeft een betere webcam).

Heb geen ervaring met de Iiyama of Samsung, maar qua droge specs ontloopt het elkaar in feite niks. De Philips bevalt in ieder geval uitstekend en kan ik zeer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Die had ik nog niet gezien, maar voldoet ook aan de eisen. En meer kromming in het scherm. Maar eens kijken of ik in een winkel kan kijken wat prettiger is.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.