Ik zoek een?
GPU update van de huidige Sapphire Nitro+ RX 5700 XT.
Eventueel RAM update + PSU (indien nodig)
Wat is je budget?
500-600 wil ik best wel gaan, paar tientjes meer of minder is ook geen probleem
Prijs enkel voor GPU, als ik RAM + PSU ook verander staan deze hier los van
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al rode team geweest, vooral fan van Sapphire dus graag zo houden.
Powercolor hoor ik ook mooie dingen van
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem opgebouwd begin 2020
vnl om te gamen op main scherm 1440p, is nog een 2de scherm (1080p)
Games die ik oa de laatste tijd heb gespeeld zijn Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Spiderman, Horizon Zero Dawn, Monster Hunter World en nu Helldivers 2.
Op zich draait het allemaal wel OK, niet meer en niet minder. Met de nieuwere titels moet ik toch wat inboeten in vnl. beeldkwaliteit
Ben niet zozeer een FPS pusher, ik wil gewoon een aangename ervaring in zowel kwaliteit als vloeiend beeld.
De kast is dicht en staat niet in het zicht, dus kleurtjes en/of RGB interesseren me niet.
Ik zou graag voorbereiden op de komende jaartjes voor oa Horizon Forbidden West, Spiderman 2, en al het moois dat in de nabije toekomst kan uitkomen.
Was een beetje getriggered door de Review van de Radeon RX7900 GRE van enkele dagen geleden, dus wil ik wel eens bekijken wat ik met dit systeem nog kan doen.
Dit in het achterhoofd kom ik heel snel uit bij ofwel die RX7900 GRE of een RX7800 XT.
Ze moeten natuurlijk ook in de kast passen, maar dat lijkt wel in orde met de afmetingen. Die RX5700 XT is maar net gepast, onderstaande opties zijn kleiner
Hiervan lijkt die RX7900 GRE wel heel interessant.
Belangrijke vraag is of de PSU (Corsair RM550x) voldoende gaat zijn voor dit ?
Als ik nu toch een beetje investeer, doe ik er ook niet goed aan om de RAM te vervangen door een 32GB setje ? Deze bijv.
GPU update van de huidige Sapphire Nitro+ RX 5700 XT.
Eventueel RAM update + PSU (indien nodig)
Wat is je budget?
500-600 wil ik best wel gaan, paar tientjes meer of minder is ook geen probleem
Prijs enkel voor GPU, als ik RAM + PSU ook verander staan deze hier los van
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al rode team geweest, vooral fan van Sapphire dus graag zo houden.
Powercolor hoor ik ook mooie dingen van
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidig systeem opgebouwd begin 2020
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 41,09 | € 41,09 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 0,- | € 0,- |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis 7+ Wit | € 129,99 | € 129,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 204,05 | € 204,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 375,13 |
vnl om te gamen op main scherm 1440p, is nog een 2de scherm (1080p)
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Games die ik oa de laatste tijd heb gespeeld zijn Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Spiderman, Horizon Zero Dawn, Monster Hunter World en nu Helldivers 2.
Op zich draait het allemaal wel OK, niet meer en niet minder. Met de nieuwere titels moet ik toch wat inboeten in vnl. beeldkwaliteit
Ben niet zozeer een FPS pusher, ik wil gewoon een aangename ervaring in zowel kwaliteit als vloeiend beeld.
De kast is dicht en staat niet in het zicht, dus kleurtjes en/of RGB interesseren me niet.
Ik zou graag voorbereiden op de komende jaartjes voor oa Horizon Forbidden West, Spiderman 2, en al het moois dat in de nabije toekomst kan uitkomen.
Was een beetje getriggered door de Review van de Radeon RX7900 GRE van enkele dagen geleden, dus wil ik wel eens bekijken wat ik met dit systeem nog kan doen.
Dit in het achterhoofd kom ik heel snel uit bij ofwel die RX7900 GRE of een RX7800 XT.
Ze moeten natuurlijk ook in de kast passen, maar dat lijkt wel in orde met de afmetingen. Die RX5700 XT is maar net gepast, onderstaande opties zijn kleiner
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | Powercolor Fighter AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 599,- | € 599,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 551,95 | € 551,95 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB | € 619,- | € 619,- |
Totaal | € 1.769,95 |
Hiervan lijkt die RX7900 GRE wel heel interessant.
Belangrijke vraag is of de PSU (Corsair RM550x) voldoende gaat zijn voor dit ?
Als ik nu toch een beetje investeer, doe ik er ook niet goed aan om de RAM te vervangen door een 32GB setje ? Deze bijv.
---|---|---|---|---|
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 89,90 | € 89,90 |
Totaal | € 89,90 |
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro