Graag jullie ongezouten mening ivm onderstaande...
situatie
Huis van 13 jaar oud werd destijds opgeleverd met gebreken.
Dit waren slecht uitgevoerde bezet-/Stucwerken.
Tegen de tijd dat we via een advocatenkantoor de aannemer in gebreke konden stellen had deze zich reeds failliet laten verklaren.
werkzaamheden
Aannemer aangenomen voor volgende werken:
- uitplamuren, stucen, gladschuren en behangen van alle ruimtes 1ste verdieping
- schilderen van alle ruimtes
- lakken van schilderdeuren en omkadering
- 4x kleine elektriciteitswerken (verlichting in gyproc)
Met "alle ruimtes" bedoelen we. 3x slaapkamer van gemiddeld gangbare grootte.
1x badkamer, 1x nachthal en 1x grote traphal inclusief alle plafondoppervlakten.
Vraag
Er zijn 2 vragen:
1. Wat is jullie gedachte van de prijs?
De werkzaamheden werden voltooid op 2,5 week tijd door 2 personen.
Alle kosten (bvb materialen als verf) en BTW Inclusief werd er factuur opgemaakt voor 7470 EUR
2. Gezien bovenstaande prijs:
Wat is een realistische verwachting van afwerking?
Op voorhand werd aangegeven door de aannemer dat wegens de slechte staat van de muren niet alles 100% ging vlak kunnen gemaakt worden. Zelf vind ik dat voor 90% zaken zijn opgelost.
Hier en daar zijn er nog kleine slagschaduwen te zien als je er met een bouwlamp vlak naast gaat staan en helaas werden er enkele beschadigingen vastgesteld. Zo werden houten plinten geraakt tijdens het schuren, kleine putjes in het parket,...
Ik heb me laten vertellen dat het een onbegonnen zaak is de aannemer deels in gebreke te stellen omwille van de "kleine aard" van beschadigingen?
situatie
Huis van 13 jaar oud werd destijds opgeleverd met gebreken.
Dit waren slecht uitgevoerde bezet-/Stucwerken.
Tegen de tijd dat we via een advocatenkantoor de aannemer in gebreke konden stellen had deze zich reeds failliet laten verklaren.
werkzaamheden
Aannemer aangenomen voor volgende werken:
- uitplamuren, stucen, gladschuren en behangen van alle ruimtes 1ste verdieping
- schilderen van alle ruimtes
- lakken van schilderdeuren en omkadering
- 4x kleine elektriciteitswerken (verlichting in gyproc)
Met "alle ruimtes" bedoelen we. 3x slaapkamer van gemiddeld gangbare grootte.
1x badkamer, 1x nachthal en 1x grote traphal inclusief alle plafondoppervlakten.
Vraag
Er zijn 2 vragen:
1. Wat is jullie gedachte van de prijs?
De werkzaamheden werden voltooid op 2,5 week tijd door 2 personen.
Alle kosten (bvb materialen als verf) en BTW Inclusief werd er factuur opgemaakt voor 7470 EUR
2. Gezien bovenstaande prijs:
Wat is een realistische verwachting van afwerking?
Op voorhand werd aangegeven door de aannemer dat wegens de slechte staat van de muren niet alles 100% ging vlak kunnen gemaakt worden. Zelf vind ik dat voor 90% zaken zijn opgelost.
Hier en daar zijn er nog kleine slagschaduwen te zien als je er met een bouwlamp vlak naast gaat staan en helaas werden er enkele beschadigingen vastgesteld. Zo werden houten plinten geraakt tijdens het schuren, kleine putjes in het parket,...
Ik heb me laten vertellen dat het een onbegonnen zaak is de aannemer deels in gebreke te stellen omwille van de "kleine aard" van beschadigingen?
:strip_exif()/f/image/1vgEIbyFdGAxfF4mp7rrgynC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4JcD28kRV32ftULmPtC32o9s.jpg?f=fotoalbum_large)