Nieuwe laptop sluit spel continue af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobGamer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-05 15:10
Hallo :)

Heb zeer recent een nieuwe laptop gekocht. Deze: https://www.coolblue.nl/p...hp-victus-16-r0976nd.html

Voorheen had ik een standaard laptop met minder geheugen, opslag en geen videokaart.
Deze speelde Dreamlight Valley van Disney prima af, misschien minder soepel maar geen problemen.

Nu speel ik het spel op de nieuwe laptop, die geschikt zou moeten zijn voor dit spel en dan sluit hij het spel continue af. Eerste uur ging prima, daarna elke 10 minuten hop klapt hij me terug naar het bureaublad.

Wat kan dit zijn? De laptop is echt splinternieuw. Of kan het ook aan het spel liggen?

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Na wat onderzoek lijkt deze game heel onstabiel te zijn, zowel op PC als op consoles.

Hieronder een aantal redenen voor crashes bij mensen:

- Bij de ene crasht de game, omdat ze te snel door menus heen klikken
- Te veel fountains en ingewikkelde furniture
- Memories oppakken en daarna teleporten
- Editen van furniture in zowel de Valley als hun huis
- Planten en koken

Ik weet niet of je op je oude laptop ook de game volledig ge-update had? Het spel lijkt namelijk na elke update meer broken te worden van alle posts die ik lees.

Krijg je toevallig ook een bepaalde foutmelding wanneer de game sluit of is hij gewoon in een keer foetsie?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• TechNoobGamer
Ja, dat klopt. Dat heb ik hier en daar ook gelezen. Maar ik doe niks bijzonders, wanneer het spel afsluit.

Hij geeft geen melding, hij is gewoon in een flits weg. Het spel loopt misschien 1 a 2 seconden vast of stroef voor het spel afsluit en weg is. Foetsie dus haha.

Ik zal eens een ander spel proberen en kijken of het probleem dan aan de laptop ligt of aan Dreamlight Valley zelf.

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:33
Staat de laptop in een soort eco mode?

• TechNoobGamer
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem zelf niet in die stand gezet. Maar daar kan ik vast wel achterkomen. Ik ben nu niet thuis, maar zal er eens naar kijken.

• TechNoobGamer
Ik kan geen eco mode vinden, maar ik heb nu sims 4 geinstalleerd en dan zegt hij dat hij mijn videokaart niet herkend en dat ik dus zonder gebruik van de videokaart verder moet spelen.

De moed begint me nu aardig in de schoenen te zakken XD

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
ik vraag me af of die wel de 4070 pakt als gpu.

Maar als je echt niet tevreen bent,wacht dan niet en breng het ding terug.

• TechNoobGamer
Ik zit inderdaad te twijfelen of ik terug moet gaan. Maar zoals je zegt, sims 4 heeft vaker de neiging de verkeerde videokaart te pakken als ik de berichten erover goed begrijp.
En als het afsluiten van Dreamlight Valley aan het spel zelf ligt dan breng ik voor niks een laptop terug.

Daarnaast was het bedrag wat ik hiervoor heb betaald wel zo'n beetje mijn budget en ik kan dus niet een kopen met nog betere specificaties. Ik vond deze in eerste instantie goed voor mijn gebruik.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
TechNoobGamer schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:40:
Ik kan geen eco mode vinden, maar ik heb nu sims 4 geinstalleerd en dan zegt hij dat hij mijn videokaart niet herkend en dat ik dus zonder gebruik van de videokaart verder moet spelen.
Als de juiste GPU niet automatisch wordt gekozen kan je dat ook zelf instellen/forceren.
Google: How To Set the Default GPU for Applications and Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Wordt de videokaart herkent in Apparaatbeheer/Device manager?
Zijn er daarnaast NVIDIA drivers geïnstalleerd?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechNoobGamer
Het is opgelost. Ik heb contact opgezocht met de HP klantenservice en de instellingen stonden niet goed. Windows kon zelf beslissen welke kaart er gebruikt wordt bij apps. Ik heb dit aangepast en tot nu toe is het spel nog niet uitgevallen.
Pagina: 1