Afvoer lekt wat water, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:10
Thuis bezig met een kleine verbouwing, hiervoor heb ik een afvoer moeten verleggen.

Nu zag ik dat er bij de naad tussen de pijlen wat vocht omhoog komt.

Moet ik nu weer helemaal stukken eruit zagen en opnieuw leggen?

Of kan ik dat stuk dichtmaken met wat extra lijm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY0JkgXI1_yICXSRXF1UyxBjMTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vOMcAYLLnctTJmwbdWXzn0fR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Moet opnieuw. Als je de mof in midden doorzaagt en verwarmt kun je deze verwijderen en daarna repareren met reparatiemof.

[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 28-02-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow en volgende lijm mof better opschuren (zowel buis als mof) en genoeg lijm gebruiken ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik heb wel een klein lek zoals dit opgelost door er meer lijm omheen te krijgen, en via een injectienaald meer lijm er tussen.

Maar ik zou dat niet doen in een binnenhuis toepassing, of als ik er later niet meer bij kan..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dus die mof in midden doorzagen, en dan met fohn verwarmen?

Daarna schuren en eenzelfde nieuwe mof ertussen? Of moet er dan een andere mof tussen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk0s op 28-02-2024 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

Heb je geen last van opstopping ergens, als er hier water uit komt? Kan het water goed weg? Sluit me verder aan bij de rest.

[ Voor 29% gewijzigd door Aardedraadje op 29-02-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Dan nog moet dit aangepakt worden. Je wilt bij een toekomstoge verstopping niet een lekkage hebben hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Het is inderdaad wel raar dat daar water uitkomt omdat het daar nog verder naar beneden loopt.

Misschien dat er binnen in toch ergens een randje zit waarop water blijft liggen en daardoor daar omhoog komt?
Het is een afvoer die vanaf de CV (zit op een zoldertje erboven) daar naar beneden gaat.

Eigenlijk geen idee hoeveel water er vanuit de cv kan kijken op momenten, misschien dat er ineens teveel ineens komt en dat de buis daardoor volloopt omdat het niet tegelijk weg kan?

Opstopping heb ik verder namelijk geen last van naar mijn idee.

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk0s op 29-02-2024 15:45 ]

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

Caelorum schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:16:
Dan nog moet dit aangepakt worden. Je wilt bij een toekomstoge verstopping niet een lekkage hebben hier.
Mee eens hoor. Maar dat was al genoemd, mijn gedachtegang nog niet. Wil behulpzaam zijn, misschien dat TS nog verder moet kijken dan alleen deze mof repareren :)

@Dirk0s water zoekt altijd een weg, opstopping hoeft er natuurlijk niet per se te zijn. Water vanuit de ketel zou druppelmatig moeten gaan. Gaat om wat condensafvoer, meer zou het niet moeten zijn. Als je een gietertje erin giet, loopt het dan ook gewoon weg? Dan mag die condens totaal geen probleem zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Aardedraadje op 29-02-2024 15:49 ]

• Dirk0s
Later op deze lijn zit er wel nog een afvoer van een wasbak (nog niet in gebruik) en de afvoer van de wasmachine op aangesloten. Kan het misschien zijn dat daardoor de buis te vol loopt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MubPM65AG7zTMoXA4nZwjpvvAzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/348txMEq7VByngcdRu94JpLx.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto van het geheel. Bij de rode pijl waar het lekt.
Links komt de buis van de afvoer wasbak en rechts waar de slang in zit is de afvoer van de wasmachine. komt dus op 1 punt samen.

[ Voor 63% gewijzigd door Dirk0s op 29-02-2024 16:00 ]

Pagina: 1