Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
Ik heb hulp nodig met mijn site op WordPress.
Ik weet niet heel zeker of dit het juiste forum voor deze hulpvraga is, het topic mag anders gerust naar de juiste plaats verplaatst worden. Hier vond ik de meeste eerdere vragen over WordPress.

Ik heb volgens mij een simpel probleem. Ik weet dat er een (simpele) oplossing is, maar ik kan het niet vinden!
(Zoals met wel meer instellingen op WordPress, wat een baggerzooi, eigenlijk. Maar ja, ik moet het er voor nu maar mee doen.)

Ik gebruik de site als blog. Ik heb wel enkele pagina's aangemaakt, maar het probleem zit hem in de homepage, met berichten. Er worden de laatste 10 berichten getoond, niet meer. Nu moet ergens in te stellen zijn dat je er tot 100 zou kunnen laten zien, maar ook dat er een knop 'meer' komt. Als je daar dan op klikt, vind je de oudere berichten.
Die oplossing vind ik oa hier: https://wordpress.com/nl/...ok/#weergave-instellingen
Maar... Ik heb zeker een uur gezocht, ik kan die instelling niet vinden. Wel het aantal nu verhoogd naar 20, dat kon ik wel vinden.

Onder de help van WordPress zelf heb ik een andere oplossing gevonden (of in ieder geval iets waarvan ik denk dat het zou kunnen helpen), namelijk 'vorige volgende'. Dan zou onderaan de berichten knoppen komen met 'vorige' en 'volgende' en kun je zo door de berichten bladeren. Mij lijkt dat je dan bij het oudste bericht van de 10 door op vorige te klikken in de nog oudere berichten terecht moet kunnen komen.
Maar ook deze instelling vind ik niet.

Ik ga er vanuit dat ik op de verkeerde plekken gezocht heb naar die instellingen en dat jullie me heel simpel naar de juiste plek kunnen loodsen.
Al met al behoorlijk frustrerend dit.

Oh, ik weet niet of ik mijn site-adres hier mag plaatsen en of dat helpt, ik zag bij eerdere vragen dat de link naar de site werd weggeknipt. (Het is geen verkoopblog of zo, gewoon een vakantieblog.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In je wp-admin ga naar Instellingen > Lezen > Blog pagina's tonen maximaal zal dan op 10 staan, verhogen naar 100 in jou geval.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Truus01
RobbyTown schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:14:
In je wp-admin ga naar Instellingen > Lezen > Blog pagina's tonen maximaal zal dan op 10 staan, verhogen naar 100 in jou geval.
Die had ik gevonden en op 20 gezet. Op de verschillende sites en help wordt 100 afgeraden, omdat dat het laden van de pagina zou vertragen.
Maar de instelling voor een 'meer' knop vind ik daar niet terug en ook niet ergens anders.
Ook 'vorige'/'volgende' niet. Zijn die instellingen eruit gehaald of zo?

(Dat lijkt wel meer te gebeuren. Eerst kon ik nog aangeven dat en afbeelding groot moest openen met een klik, nu kan ik dat nergens meer vinden (ook niet onder tab stijlen waar zogenaamd instellingen heen zijn gegaan) en als ik nu een plaatje klein invoeg, wordt die dus ook niet groter met een klik...)

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

100 berichten? Als je artikelen met intro foto hebt word het juist een zware pagina om te laden.

Hebben we wel over hetzelfde?
Je link verwijst naar het stukje 100 woorden en daarna pas meer lezen van de betreffende blog/bericht item

Niet elke template ondersteund dat.

Je plaatje op het plaatje zelf zou je de instellingen kunnen aanpassen.

Welke WordPress heb je? .org (zelf gehost) of .com (daar zit van alles extra op en aan)

• Truus01
RobbyTown schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:35:
Hebben we wel over hetzelfde?
Je link verwijst naar het stukje 100 woorden en daarna pas meer lezen van de betreffende blog/bericht item
In het plaatje van de link staat "Show "Load more posts" Button" iets verder eronder staat "Door ‘Meer’ weergeven in te schakelen, wordt er een knop onderaan het blok toegevoegd waarmee bezoekers meer berichten kunnen laden. Je kunt de knoptekst aanpassen door er gewoon op te klikken en je eigen tekst toe te voegen. Deze functie is alleen beschikbaar voor openbare sites."
En dat is wat ik zoek, maar niet kan vinden.

(En tussen het plaatje en die tekst staat "Als er 100 berichten tegelijk worden weergegeven, kan het aanzienlijk langer duren voordat je pagina is geladen. Over het algemeen raden we aan om weinig berichten weer te geven (minder dan 15 berichten) en vervolgens de knop ‘Meer’ weergeven (zie hieronder) toe te voegen, zodat je lezers indien gewenst meer berichten kunnen laden.")
Je plaatje op het plaatje zelf zou je de instellingen kunnen aanpassen.
Dat is er dus niet meer. Of het staat niet meer op dezelfde plek en ik kan het niet meer vinden...
Welke WordPress heb je? .org (zelf gehost) of .com (daar zit van alles extra op en aan)
.com

Bedankt in ieder geval voor je hulp en meedenken zo ver al!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hmm ben bang dat ik je helaas niet kan verder helpen, dan lijkt het dat wordpress.com het een en ander heeft aangepast (of net iets anders dan anders werkt). Bij mij .org hoe ik een plaatje kan bewerken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZItvr-SnJGU0A5uqat8fnuKXU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u9QTw0ZstBPP95IIt0hISn4v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SY3fWHhPOMfTDuP8X-oDlCdgYbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uTBXLBTmfqXDzPbLjl8aVH2x.png?f=user_large

Ik weet dat ik bij .org bv extra plugin moet hebben om een lightbox effect te krijgen bij plaatjes bij .com zit er dat al in. Wellicht dat er bij je plaatjes instelling het een en ander is veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 29-02-2024 12:07 ]

• Truus01
Dankjewel voor de moeite, maar dan hebben ze inderdaad eea veranderd.

Ook bij jouw screensots staat niet (meer) hetgeen ik bedoelde bij de plaatjes, dat je bij het erop klikken een groter plaatje te zien krijgt. Dan kun je dus in het bericht een thumbnail plaatsen, maar als je erop klikt wordt het een groter plaatje. Dat is nu niet meer, het blijft een klein plaatje.
Pagina: 1