Alternatieven voor oude leuke games (zoals Commandos)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 10:58
Ben zelf al in de 50, maar heb nog steeds een jonge geest, ik programmeer en ik ben redelijk deskundig met de pc (hard en software)

Tot zover de inleiding:
Commandos heb ik jarenlang met veel plezier gespeelt tot het simpelweg niet meer werkte, je krijgt een vervolg maar dat duurt nog een tijdje. Intussen haastig op zoek geweest naar dit soort games. Heel toevallig (door een andere gamer) ben ik Shadow Tactics tegengekomen, in 1 woord GEWELDIG! Super leuke game.

Nu heb ik ook Plants Vs Zombies gespeelt, ook die werkt nog wel, alleen is wel erg uitgespeeld nu (35 keer geheel uitgespeeld) ook daar zoek ik een waardige alternatief voor en niet 1 die door menig site wordt aangeraden (want ze raden 99% van de tijd steeds dezelfde aan)

Hebben jullie suggesties voor o.a.:

Dune 2000
Plants vs Zombies
En misschien toch nog een keer : Commandos?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16
Van dezelfde makers als Shadow Tactics heb je ook nog Shadow Gambit en Desperados 3.

Heb ze alle 3 ook gespeeld vanwege liefde voor Commandos en ze kunnen die itch goed scratchen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een oude win xp pc op de kop zien te tikken..? Dan kun je dune spelen (denk ook die voor dune 2000 maar dat weet ik niet zeker, die waren wel beter imo), beasts & bumpkins, warcraft, command & conquer (remastered staat wel op steam zie ik), pharaoh, 7th guest, oddworld enz.

Ik heb 7th guest nog wel in m'n steam library zitten maar kan er op dit moment niks mee 😐 Dus ik zit zelf te denken aan een antieke pc...

[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 28-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat @Albinoraptor al zegt, deze developer: https://store.steampowered.com/developer/mimimi heeft een aantal prachtige stealth RPG's gemaakt.

Ik raad ze allemaal aan, maar wil je wel op je hart drukken ze in de juiste volgorde te spelen. Ze hebben in de laatste spellen namelijk wat speel verbeteringen doorgevoerd waardoor die net iets soepeler spelen als je dan een 'ouder' spel pakt voelt het als een downgrade, andersom is het fijn.

Over deze vier spellen ben ik meer dan 220u zoet geweest.

Volgorde:
  1. https://store.steampowere...ics_Blades_of_the_Shogun/
  2. https://store.steampowere...dow_Tactics_Aikos_Choice/
  3. https://store.steampowered.com/app/610370/Desperados_III/
  4. https://store.steampowere...w_Gambit_The_Cursed_Crew/
De laatste is leuk, maar persoonlijk raad ik die af t.o.v. de rest als je de volle mep zou betalen.
Als je wilt beginnen heb je die eerste voor 4€ (geen Steam key / DRM free): https://www.gog.com/en/ga...tics_blades_of_the_shogun

Daar ben je wel een uur of 30 zoet mee.

Spuit 11, dan maar door met Aikos Choice? :P

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Jets
Dank allen tot zover :)

@Albinoraptor hele goede tips, ga ik meteen uitzoeken :)

@dragon2 Dune 2000 valt al te spelen op de nieuwste generatie pc's: Gruntmods Dune 2000 ;)

@True Ga ik allemaal uitzoeken :)

Zelf heb ik ook Android emulators geprobeerd want daar zijn games zoals Plants vs Zombies 2 etc te downloaden / spelen. Maar de meeste emulators vind ik zeer vervelend met al die reclame etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 10:41
Commandos was echt geweldig, ik heb wel voorbij zien komen dat er een remasterde versie van deel 2 uit is, ook voor op consoles.

YouTube: Commandos 2 HD Remastered - Gameplay (PC/UHD)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

EL-Nino-1980 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:23:
Commandos was echt geweldig, ik heb wel voorbij zien komen dat er een remasterde versie van deel 2 uit is, ook voor op consoles.

YouTube: Commandos 2 HD Remastered - Gameplay (PC/UHD)
Die is echt super shit: zie reviews her en der online. Geen gescheld meer want mag niet en meer bugs dan de non-remastered versie vroeger.
Ik zou hier vooral GEEN tijd en GEEN geld aan spenderen.

(en ja ik baal hier erg van)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OptimusChill
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 09:02
Is OpenRA misschien iets? Een paar classic Westwood games onder een dak.

https://www.openra.net/about/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:07
Weet dat er nog CnC of Dune 2000 achtige RTS op komst zijn, naast blizzard stijl RTS games.

Kan alleen even geen bron vinden, maar er geloof ik wel een aardig aantal in ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 14:50
Als Commandos je ding is, ik heb mezelf goed kunnen vermaken met Desperados 3. Speelde lekker weg!

https://store.steampowered.com/app/610370/Desperados_III/

[ Voor 23% gewijzigd door enira op 29-02-2024 19:00 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:50
Heb je Xcom 2 al eens gespeeld? Tactische turnbases game welke ik geweldig vind.
En de Total War games ipv Dune2000?
Ook heb je nog company of hereos bijvoorbeeld wat ik echt een goede rts wargame vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 07:09
Ik denk dat call to arms wel in de buurt komt van commando's. Ook jagged alliance lijkt me een kanshebber voor je.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
@OptimusChill Klopt, had ik al meerdere keren gespeeld, maar voelt toch een beetje traag en niet hetzelfde. Gebrek aan beter bracht mij bij Grundmods Dune 2000.

@Psyonara Wist ik niet, MOOI, kijk er naar uit

@enira Ja ben nog bezig met Shadow Tactics, daarna de opvolger, dan Desperados 3, inderdaad heel leuk spel.

@AequitasII Zonet wat video gezien van jouw suggesties, maar dat vond ik niet echt bij mij passen :)

@Marcievg Ziet er inderdaad goed uit. Ga ik eens proberen

@dragon2 Inderdaad de remastered is ook super leuk, vooral dat je spatie kan indrukken tijdens de game en je ziet hoe de graphics ooit waren en hoe ze het hebben opgeknapt

Dank weer voor de inzet heren en dames (al denk ik dat er geen vrouw hier op zit :p)

[ Voor 12% gewijzigd door Jets op 01-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Trouwens, ik zocht ook een goed snooker spel en ook gevonden: Cue Club 2 Pool and Snooker, super leuk en
relaxed (heb de novice toernooi gewonnen, ben nu bezig met amateur (die ik ook ga winnen :9 ))

Doet me denken aan Steve Davis Snooker van de Atari ST uit 1989 waar ik uren mee bezig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 17:11
Stargate: Timekeepers lijkt mij een commandos-achtige game te zijn. Al zal je waarschijnlijk dan ook wel een beetje Stargate fan moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jets schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:31:
[

Dank weer voor de inzet heren en dames (al denk ik dat er geen vrouw hier op zit :p)
Ik zou niet weten waarom niet..? 🤷
Ikzelf heb op m'n tiende m'n eerste spelletje geprogrammeerd (zx spectrum ftw), en wij als zusjes waren onverslaanbaar in de straat in zowel manic miner en pssst als (wat later) bubble bobble 😉

En ja, ik heb de kids van m'n zusje geïntroduceerd aan Bubble Bobble 4 Friends: The Baron is Back op m'n switch 🙈😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:05
Psyonara schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:43:
Weet dat er nog CnC of Dune 2000 achtige RTS op komst zijn, naast blizzard stijl RTS games.

Kan alleen even geen bron vinden, maar er geloof ik wel een aardig aantal in ontwikkeling.
https://store.steampowered.com/app/1486920/Tempest_Rising/

Wellicht dat je deze in gedachten had? Ben erg benieuwd hiernaar in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:57
Mocht je nog Commandos-achtige games zoeken..
Mimimi (van Shadow Tactics) raadt Sumerian Six aan om uit te proberen.

YouTube: Sumerian Six | Announce Trailer | Coming 2024 | Demo Available Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Stargate Timekeepers is er nog 1, weet niet of het wat is, maar ik ga ermee aan de gang...

rare bediening, ben er al weer uit..... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jets op 21-08-2024 14:41 ]

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

JCS

Full Spectrum Warrior is wellicht nog wel de moeite waard. Beetje buggy als ik het goed herinner maar wel echt leuke gameplay. Is geloof ik gebaseerd op een trainingtool van het Amerikaanse leger.
Pagina: 1