Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aely
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-02-2024

[ Voor 99% gewijzigd door aely op 28-02-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 22:44
Wat houd je tegen dan? 1 a 2 weken bezig gehouden worden. Verblijf in een hotel. Wat is het probleem?
Ze zullen dat wel ergens centraal doen om in 1 keer een rijtje medewerkers te kunnen inwerken. Dat is lekker efficiënt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37

Kheos

FP ProMod
aely schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:45:
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het solliciteren voor een functie als recruiter of intercedent bij verschillende uitzendbureaus.

De functie ligt mij wel en ik ben ook zeer positief ontvangen door meerdere uitzendbureaus om daar te werken.

Nu zit ik alleen met een probleem. Ik woon in Zuid Limburg, en alle onboarding programma’s bevinden zich in Amsterdam, Hoofddorp en dergelijke.

Er vindt een onboarding plaatst met alle nieuwe medewerkers uit het land (die je hierna niet meer terugziet, dus dat gedeelte snap ik al niet).
Deze onboarding duurt van 1 à 2 weken, waarbij een hotel wordt geboekt en je allerlei activiteiten moet ondernemen. Daarna wordt je op jouw vestiging ingewerkt.

Die onboarding aan de andere kant van het land en een week lang houdt mij best tegen, terwijl de functie mij erg bevalt. Door omstandigheden kan ik thuis ook niet voor zo’n tijd gemist worden.

Hebben jullie ook wel eens zo’n intensieve onboarding meegemaakt, waarbij je een week lang ergens anders verblijft?
wat is precies het probleem? het is met overnachting dus je hebt enkel eenmalig de heen en terugrit die lastig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken ging ik eerst 2 maanden naar Ierland voor alle onboarding- en trainigsactiviteiten.

Hebben ze er tijdens de sollicitatieprocedure niets over gezegd dat dit er bij hoorde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kuch @KNed , @Kheos
Door omstandigheden kan ik thuis ook niet voor zo’n tijd gemist worden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-10 09:10
Fijn, maar wat zijn de omstandigheden. Misschien valt er een mauw aan te passen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LTwinter schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Fijn, maar wat zijn de omstandigheden. Misschien valt er een mauw aan te passen.
Ik weet niet wat de kat er mee van doen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:13
Hier ging je een weekje naar Londen. Is niet ongebruikelijk een centrale onboarding van nieuwe mensen…

Zou proberen mee te doen of indien dit echt onmogelijk is om een reden die anderen ook begrijpen, gewoon uitleggen waarom jij dat niet kan doen.

Moet dan wel iets onoverkomelijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 22:44
Tja, dan iets aan die omstandigheden doen als je dit graag wilt. Offers brengen...

Je kan het ook ter sprake brengen en kijken of ze voor jou maatwerk willen toepassen. Maar dat is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aely
Ik zie vele reacties over welke omstandigheden dit belemmeren.

Ik heb een ziek familielid die nu alleenstaand is en dus niet alles alleen aankan. Graag blijf ik ten alle tijde wat dichterbij, plus ik kan gewoon niet bijna 2 weken gemist worden. Mijn hulp is echt gewenst en noodzakelijk.

Ik heb meerdere manager functies gehad en hierbij was er een plaatselijke inwerking en verder een 9-5 baan.

(Trouwens zag ik dat bijna iedere avond wordt afgesloten in de bar met drank. Ik drink geen alcohol waardoor dit misschien als spelbreker wordt gezien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

aely schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:45:

Er vindt een onboarding plaatst met alle nieuwe medewerkers uit het land (die je hierna niet meer terugziet, dus dat gedeelte snap ik al niet).
Deze onboarding duurt van 1 à 2 weken, waarbij een hotel wordt geboekt en je allerlei activiteiten moet ondernemen. Daarna wordt je op jouw vestiging ingewerkt.

[...]

Hebben jullie ook wel eens zo’n intensieve onboarding meegemaakt, waarbij je een week lang ergens anders verblijft?
Bij mijn eerste baan was een cursus van enkele weken inbegrepen om de organisatie te leren kennen en iedereen op hetzelfde kennisniveau te brengen. Dan is het logisch om dat als groep op een centrale plek te doen.
In mijn geval kon ik 's avonds gewoon naar huis, omdat het een regionale vestiging betrof die 10-15 mensen gelijktijdig aannam, maar als een bedrijf dat landelijk organiseert dan snap ik dat ze de medewerkers niet twee weken lang elke avond naar de uithoeken van het land willen sturen.

En ik kan me ook voorstellen dat ze dat centraal doen om je toch wat binding met de centrale organisatie te geven. Juist omdat je die collega's daarna niet meer ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

aely schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:07:

Ik heb een ziek familielid die nu alleenstaand is en dus niet alles alleen aankan. Graag blijf ik ten alle tijde wat dichterbij, plus ik kan gewoon niet bijna 2 weken gemist worden. Mijn hulp is echt gewenst en noodzakelijk.

Ik heb meerdere manager functies gehad en hierbij was er een plaatselijke inwerking en verder een 9-5 baan.

(Trouwens zag ik dat bijna iedere avond wordt afgesloten in de bar met drank. Ik drink geen alcohol waardoor dit misschien als spelbreker wordt gezien)
Drank zonder alcohol bestaat ook. Ga in gesprek met je toekomstige werkgever en geef aan dat je mantelzorg verleent. Dan is er vast wel wat mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In ons multi-culturele landje kan ik me niet voorstellen dat dat nog een probleem zal zijn. Ze zullen vast wel eens een moslim aannemen of iemand anders die niet drinkt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Van iemand die als recruiter wil gaan werken, meerdere manager functies heeft gehad moet ik zeggen dat het me toch weer tegenvalt dat er een topic wordt gestart waarop maar één antwoord is:

Bel. Die. Tent. Op.

Wat heb je eraan als Jan of Piet hier zegt "oh, heel ongebruikelijk hoor, onze onboarding was één uurtje". Of als Henk meldt "poh, bij ons was de onboarding drie maanden naar Bali".

Hoe deed je je werk als manager? Dan stap je toch ook op iemand af en vraag je gewoon hoe het gaat, wat er mogelijk is, en overleg je even? Basale communicatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aely
Jeroenneman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:14:
[...]

Van iemand die als recruiter wil gaan werken, meerdere manager functies heeft gehad moet ik zeggen dat het me toch weer tegenvalt dat er een topic wordt gestart waarop maar één antwoord is:

Bel. Die. Tent. Op.

Wat heb je eraan als Jan of Piet hier zegt "oh, heel ongebruikelijk hoor, onze onboarding was één uurtje". Of als Henk meldt "poh, bij ons was de onboarding drie maanden naar Bali".

Hoe deed je je werk als manager? Dan stap je toch ook op iemand af en vraag je gewoon hoe het gaat, wat er mogelijk is, en overleg je even? Basale communicatie.
Ik snap je punt zeker. Het was meer peilen eigenlijk of ik iets heel ongewoons afvroeg.
Wilde die info wel graag hebben voordat ik misschien tijdens een gesprek hele aparte vragen/eisen stel en zo misschien een baan kans voorbij laat schieten.

Ik ga het zeker bespreekbaar maken. Heb met meerder bureaus nu een gesprek staan.
Mocht het toch echt nodig zijn, zal ik eens mijn best enorme best moeten doen om voor een weekje toch iets te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aely
downtime schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:13:
[...]

In ons multi-culturele landje kan ik me niet voorstellen dat dat nog een probleem zal zijn. Ze zullen vast wel eens een moslim aannemen of iemand anders die niet drinkt.
Ja, dat klopt. Misschien iets te vlug geoordeeld hierover. Maar ik zag op LinkedIn hele kleffe foto’s van de afsluitingen bijna iedere avond, dus vandaar dat mijn vraag hierover ontstond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Mwah, kan me wel voorstellen dat er nog wel echt plaatsen zijn waar als je niet meedrinkt ze dan misschien geen trechter in je keel duwen, maar je wel echt er buiten staat. En prima om een cola'tje te drinken als een ander een biertje drinkt, maar als dat 5 biertjes worden dan vind jij misschien de grappen niet zo leuk als diegene ze vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

aely schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Ik snap je punt zeker. Het was meer peilen eigenlijk of ik iets heel ongewoons afvroeg.
Wilde die info wel graag hebben voordat ik misschien tijdens een gesprek hele aparte vragen/eisen stel en zo misschien een baan kans voorbij laat schieten.

Ik ga het zeker bespreekbaar maken. Heb met meerder bureaus nu een gesprek staan.
Mocht het toch echt nodig zijn, zal ik eens mijn best enorme best moeten doen om voor een weekje toch iets te kunnen regelen.
Andersom: is het wel zo'n toffe plek als je verplicht aanwezig moet zijn als je mantelzorg plichten hebt?
Als ze zo al beginnen, dan zou ik gelijk rechtsomkeer maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een tip, als jij of je familielid een aanvullende zorgverzekering hebt: er bestaat zoiets als vervangende mantelzorg. Vaak is het een paar dagen tot een week per jaar. Degene voor wie je zorgt kan dit voor zichzelf aanvragen op de eigen verzekering, maar jij kan het ook doen omdat jijzelf mantelzorgt. Dus sla de verzekeringen er eens op na! Via de gemeente is ook vaak wel wat te regelen, zou zeker even informeren bij het sociaal loket.

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Als jij mantelzorg verleent heb je een geldige reden om niet aanwezig te zijn tijdens de onboardingactiviteiten.

Dat betekent echter hoogstwaarschijnlijk dat je deze baan niet zult krijgen. Je zult opzoek moeten naar een andere functie waarbij je niet voor langere tijd naar het buitenland/andere kant van het land moet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit heeft geen zin meer, de TS heeft de start post leeggehaald
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.