Zijn er ook Glasvezel modems zonder router en wifi?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:01
Vraag: Bestaan er Glasvezel modems zonder router en wifi functionaliteit?

Ik heb veel gezocht, maar vind hoofdzakelijk Fritz boxen en andere Glasvezel hardware, maar tot nu toe alleen apparaten met router en wifi functionaliteit gevonden, ik zou graag wanneer ik glasvezel zou overwegen een "dom" glasvezelmodem willen hebben een apparaat dat alleen "fiber naar UTP" functionaliteit bied, waar ik dan zelf een router op kan aansluiten, zonder eerst dingen in "bridge mode" te zetten.

@Allen: Hartelijk dank voor de reacties zoverre, ik ben al weer een stuk wijzer geworden, op gebied van glasvezel ben ik een leek, maar het is wat jullie zeggen, ik ben inderdaad denk ik op zoek naar een mediaconverter, ik ben er nog niet uit of ik over ga stapppen naar glasvezel, maar zit er wel serieus aan te denke, naar welke glasvezelprovider ik over zou stappen heb ik nog niet besloten, alle opties zijn open, maar ik ben wel alvast wat voor onderzoek aan het doe, waarvan bovenstaande vraag er een van is / was, hartelijk dank voor jullie nuttige info _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Chimichurri op 28-02-2024 17:09 ]

Beste antwoord (via Chimichurri op 29-02-2024 19:32)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:28

Soggy

vroemmmm

Inderdaad een mediaconverter. Hier glasvezel via (destijds T-Mobile, nu) Odido en zij leverden een converter en apart een router. De converter aangesloten, de router in de kast en in plaats daarvan mijn eigen router aangesloten. Moest wel in de router iets configureren om het internetsignaal goed door te kunnen geven, maar wat jij zoekt is zeker mogelijk!

If it works, tweak it

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:04

Reptile209

- gers -

Ik denk niet dat daar veel markt voor is, aangezien de meeste consumenten het prima vinden dat alles in één apparaat zit. Maar wat is het probleem om eenmalig het apparaat in bridge modus te zetten en de wifi uit te schakelen? Sterker nog: als je dan toch een keer problemen hebt met je eigen apparaten, kan je het ook zo weer aanzetten als backup. ;)

Edit: over welk netwerk/provider gaat het, voor het geval dat dat nog uitmaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 28-02-2024 16:28 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 11:06
Dit hangt van de provider af veel providers leveren al standaard zo’n doosje gezien er geen sfp slot in de router zit die de aanleveren. Als dit niet het geval is kan je altijd gewoon een mediaconverter er tussen parkeren als je het op een cat kabel wilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:49
Wat precies is en glasvezelmodem? Volgens mij leveren de meeste providers een ont of mediaconverter, plus een router. Zover ik weet leveren alleen Delta en Caiway een geïntegreerde oplossing,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij zoek je een mediaconverter, dat is iets dat een glasvezel omzet naar een utp-aansluiting waar je vervolgens een router op aan kan sluiten met z'n wan-poort. Afhankelijk van je glasvezelaansluiting (ODF of PON/XGS-PON) heb je of een eenvoudige mediaconverter nodig of een ONT.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 28-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:28

Soggy

vroemmmm

Inderdaad een mediaconverter. Hier glasvezel via (destijds T-Mobile, nu) Odido en zij leverden een converter en apart een router. De converter aangesloten, de router in de kast en in plaats daarvan mijn eigen router aangesloten. Moest wel in de router iets configureren om het internetsignaal goed door te kunnen geven, maar wat jij zoekt is zeker mogelijk!

If it works, tweak it

Pagina: 1