Formule Roosters medewerkers per dag [EXCEL]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Najib478
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb in een Excelbestand het rooster voor alle medewerkers staan (Tabblad Roosters). Per rij staan de namen onder elkaar genoteerd (linkerzijde). En elke kolom geeft een datum weer (van heel 2024), de bovenzijde. Op de kruising van deze twee staat de beschikbaarheid per medeweker per dag ingevuld.

Deze medewerkers moeten dagelijks ingepland worden naar gelang hun beschikbaarheid. Dus heb ik een apart tabblad met de namen van alle medewerkers (Tabblad Dagplanning). Met in de 1e kolom de namen per medewerker en in de 2e moet de beschikbaarheid per medewerker komen te staan (op basis van de datum die ik in een aparte cel kan wijzigingen (laten we zeggen C5).

Nu wil ik een formule gebruiken op per medewerker hun beschikbaarheid per dag weer te geven.
Mijn gedachten gingen uit naar X.ZOEKEN of INDEX. Met X.ZOEKEN kan ik wel van 1 dag een array van de beschikbaarheid uit het Tabblad Roosters halen en andersom per medewerker de beschikbaarheid van heel het jaar. Echter wil ik er niet vanuit gaan dat alle medewerkers in het Tabblad Rooster in dezelfde volgorde staan als in het Tabblad Dagplanning. Gezien collega's ook met het bestand werken en ik het zo 'fool-proof' mogelijk wil maken.

Dus heb ik een formule nodig die op basis van de naam van de medewerker de 1e kolom van Tabblad Dagplanning en de datum in cel C5 weergeeft wat er in het rooster staat voor die specifieke medewerker.

Ik hoop dat ik een duidelijke omschrijving heb kunnen geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22

Kheos

FP ProMod
Najib478 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:28:
Gezien collega's ook met het bestand werken en ik het zo 'fool-proof' mogelijk wil maken.
There's your problem...

Kijk eens naar de match functie? geen idee hoe die in het nederlands heet maar dat kun je vast zelf opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Als:
- in het blad "Roosters" de namen in kolom A staan, beginnend in A2 en de datums in rij 1 beginnend in B1;
- in het blad "Dagplanning" de namen in kolom A staan, beginnend in A2, en de te zoeken beschikbaarheidsdatum in C5;
kun je, als er 200 medewerkers zijn, in het blad "Dagplanning" in A2 deze formule gebruiken en die formule in kolom A naar beneden kopiëren:
code:
1
=index(Roosters!A$2:NC$201;vergelijken($A2;Roosters!$A$2:$A$201;0);vergelijken($C$5;Roosters!$A$1:$NC$1;0))

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
In mijn bericht hierboven schreef ik dat je daar geplaatste formule in het blad "Dagplanning" in cel A2 moet plaatsen. Dat is niet juist, dat moet zijn: in het blad "Dagplanning" in cel B2 .