Verwachte producten worden niet gefiltert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
1. Welk probleem ervaar je?
Ga naar categorie: Smartphones en zet de minimumprijs op €0. (dus niet "prijsloos")

Een product als de uitvoering: Redmagic 9 Pro Zwart is nu nog steeds zichtbaar terwijl die "Wordt verwacht" is.

2. Waarom is dat een probleem?
Dit product is niet gratis, het is (nog) niet verkrijgbaar.

Als ik de minimumprijs op €40 zet verdwijnen deze "Wordt verwacht" producten wel, maar dan kan je geen producten <€40 vergelijken. (en daar zijn er ~60 van in deze categorie)

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Zo nu en dan?

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Echt ideaal zou zijn als er naast de slider een invoerveld voor een getal zou zijn, of als de slider traploos zou zijn. Afhankelijk van de categorie zijn de stappen vrij groot. In de categorie smartphones gaat het in stappen van €40 tot €200, daarna in stappen van €25 en boven de €400 zijn het stappen van €50. Ik gok dat daar wat slimme code achter zit die kijkt hoeveel producten er beschikbaar zijn in een bepaalde prijsrange, maar soms schiet dat toch tekort.

Maar dat zal wel te ingewikkeld zijn. Ik zou iig verwachten dat "wordt verwacht" producten niet worden getoond bij een minimumprijs van €0.

Voor anderen die dit irritant vinden: de maximale levertijd instellen filtert ze weg.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik snap wat je bedoelt. Strikt genomen zijn "verwachte" producten inderdaad niet gratis. Het is echter wel logisch om ze dan toch te tonen, omdat je anders met de standaardfilters deze producten niet eens zou zien. En dat lijkt me behoorlijk zonde voor veel gebruikers; niet iedereen gaat immers meteen met het prijsfilter aan de slag. Dat je met andere filters de verwachte producten alsnog kunt wegfilteren, lijkt me daarom een prima oplossing.

Het werkelijke probleem zit dan in het vergelijken van producten in de prijscategorie van €1 tot de eerste stap in de slider. De slider werkt zodanig dat we in elke stap een zinvol aantal producten proberen te representeren, en daarna vindt er nog wat extra magic plaats ;) In jouw voorbeeld is die stap nog net te groot waardoor je producten zou missen. We gaan dit kwartaal toevallig wat verbeteringen doorvoeren aan de filters, dus ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor het invullen van een getal. If not, dan zul je het toch moeten oplossen met een extra filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
jelle. schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:58:
Ik snap wat je bedoelt. Strikt genomen zijn "verwachte" producten inderdaad niet gratis. Het is echter wel logisch om ze dan toch te tonen, omdat je anders met de standaardfilters deze producten niet eens zou zien. En dat lijkt me behoorlijk zonde voor veel gebruikers; niet iedereen gaat immers meteen met het prijsfilter aan de slag. Dat je met andere filters de verwachte producten alsnog kunt wegfilteren, lijkt me daarom een prima oplossing.

Het werkelijke probleem zit dan in het vergelijken van producten in de prijscategorie van €1 tot de eerste stap in de slider. De slider werkt zodanig dat we in elke stap een zinvol aantal producten proberen te representeren, en daarna vindt er nog wat extra magic plaats ;) In jouw voorbeeld is die stap nog net te groot waardoor je producten zou missen. We gaan dit kwartaal toevallig wat verbeteringen doorvoeren aan de filters, dus ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor het invullen van een getal. If not, dan zul je het toch moeten oplossen met een extra filter.
Ben benieuwd. :)

Op de slider van het prijsfilter staat zowel "prijsloos" als €0. Ik zou verwachten dat de "verwachte" producten prijsloos zijn, maar intern hebben die producten blijkbaar wel een prijs?

[edit]
Wacht, €0 is de standaardinstelling dus dan zou je standaard idd geen verwachte producten meer zien. Hmmm. Misschien verwachte producten intern op €99999 zetten ipv. €0 zodat ze verdwijnen bij het instellen van een maximumprijs? Mensen die een maximumprijs instellen zijn niet op zoek naar iets wat niet verkrijgbaar is.

Het in kunnen vullen van een getal zou sowieso fijn zijn. Sommige categorieën zijn eigenlijk iets te groot voor de stappen van dat filter.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 05-04-2024 06:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®