Graag advies over muziekinstallatie in een nieuwbouw woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:15
Hallo

Zou graag wat tips willen horen van mensen die ervaring hebben over muziek streamen van een pc naar een muziek installatie. Zelf heb 'k wat opgezocht op youtube en vind 'k allerlei zaken waardoor 'k massa bomen tegen kom waardoor ' het bos niet niet meer zie 8)7

We hebben de mogelijkheid om alles aan te sluiten via internetkabel, aangezien onze woning momenteel nog gebouwd wordt

Zelf zou 'k spotify willen gebruiken, of misschien gewoon muziek streamen van een harde schijf.

Zou ook handig zijn als we in de tuin ook wat muziek konden streamen, weet niet of het mogelijk is om binnenshuis te werken met bekabeling en dan buitenshuis bluetooth met dezelfde installatie. Zo'n zaken nooit echt gebruikt

Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 22:37

AMDFreak

Intel is zo..

Voor buiten in de tuin, zou ik aanraden een ethernetkabel richting de schuur te brengen. Dan heb je iig een goede wifi verbinding buiten.

Mijn ervaring is namelijk zodra de deur/schuifpui dicht gaat, valt de wifi verbinding buiten ook weg.. En je wilt niet altijd de deur open hebben als je buiten zit ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:33
Ik heb op een paar plekken een Apple Homepod, die streamt whatever ik vraag. Zonder kabels.
Spotify dan weer niet, dat zou dan via een iPhone moeten omdat Apple natuurlijk Apple Music heeft. Maar Google of anderen maken vast speakers waar je wel Spotify op kan streamen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:54
Kijk eens naar een Yamaha musiccast speaker. Die kun je verplaatsen, aansluiten met netwerkkabel en kun je volgens mij ook direct spotify op streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 11:04
Je zoekt volgens mij inderdaad naar een speaker die via internet streamt. Wordt vaak Multi-room genoemd.
De bekendste is Sonos, ik heb zelf een systeem van Denon (HEOS). Het voordeel van deze speakers is dat ze zelf met het internet verbonden zijn en zelf streamen vanaf spotify en dus niet vanaf jouw telefoon. Zolang je internet hebt (wat je nu makkelijk kunt doen, want nieuwbouw) heb je dus stabiele muziekstreaming. Als je jouw pc aan het netwerk hangt kun je ook daarvandaan streamen. De verbinding is altijd beter dan via Bluetooth en je hebt nooit last van sync problemen als je meerdere speakers tegelijkertijd aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:15
Leg alles aan alsof je het bedraad wil maken.
Zowel de Speaker als netwerkaansluitingen.
Diepe dozen en 3/4 pijp (geen flex!) naar een centraal punt, meterkast oid, lijm de verbindingen ....
Doos op 4 verschillende hoogtes in de muur, 30-100-150-200 cm oid., pijp door de 30- 100 en 150 cm doos door laten lopen.
Doos paar mm dieper als noodzakelijk, kun je ze blind wegstucken. 2 dozen naast elkaar met eigen pijp. Bijv. Elektra en netwerk mag niet in dezefde buis. Maak tekening en foto's met de maatvoering, is de doos later weer makkelijk op te zoeken. Op de tv plekken 3 dozen met pijp naast elkaar.

Is wat werk, maar heb je later geen spijt van.
Pagina: 1