Mandrake 8.0 traag!!!!

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Nadat ik Mandrake 8.0 heb geinstalleerd en inmiddels een week of twee heb draaien is het ontiegelijk traag geworden en waar het aan ligt weet ik niet. Ik heb de kernel al een keer opnieuw gecompiled maar daar lag het niet aan. Wat kan het dan wel zijn??? Opstarten van bijvoorbeeld een terminal duurt wel 30 seconden op een Celeron 733 Mhz met 768 MB intern geheugen.

Dit is niet leuk!!!!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Kijk bij je Control Center en dan bij 'System' daar moet ook een lijst bij staan van progs die worden gestart op boot, probeer er een paar weg te halen (Druk eerst op 'INFO' om te kijken wat 'ie doet!)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zaterdag 08 september 2001 17:12 schreef theJKid het volgende:
Kijk bij je Control Center en dan bij 'System' daar moet ook een lijst bij staan van progs die worden gestart op boot, probeer er een paar weg te halen (Druk eerst op 'INFO' om te kijken wat 'ie doet!)

8-)
Dat lijkt me er niet zoveel mee te maken hebben. Die 768 MB zal vast niet vol zijn met de progs die opgestart worden, zodat 'ie begint te swappen.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

lees de faq .. heb te maken met je netwerk / /etc/hosts en ip en naam instellingen ..
gnome/kde zoekt de naam/ip van je computer en kan die niet vinden na 30 sec en gaat daarna pas door...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Misschien een programma dat telkens als het opstart hangt en dan een herstart probeert? Dat je dus een continue hoge load krijgt? Doe eens 'top', dan zie je het waarschijnlijk.

Verwijderd

[offtopic, maar past hier wel]
Bij mij gaat het systeem vlot, maar als ik iets kopieer of move (dus als de hardeschijf aan 't werk moet) dan wordt het systeem bagger traag en kan ik niets meer doen, zelfs de muis reageerd niet meer direct.

Hoe kan dit? Athlon900, 256MB, 7200rpm IBM schijf, Epox mobo, moet toch snel genoeg zijn? Drivers voor de harddiskcontroller ofzow? HighPoint370.
[/offtopic, maar past hier wel]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad kunnen dat je controller/chipset drivers zijn, staan deze standaard op DMA modus (kan dit probleem wel eens verhelpen) bijvoorbeeld? ik weet niet hoe dat werkt in linux dus hoe je dat moet checken moet je mij helaas niet vragen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

volgende faq vraag?

man hdparm
zet je dma aan, en je bak gaat als een speer :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 08 september 2001 19:08 schreef Agijsbro het volgende:
[offtopic, maar past hier wel]
Bij mij gaat het systeem vlot, maar als ik iets kopieer of move (dus als de hardeschijf aan 't werk moet) dan wordt het systeem bagger traag en kan ik niets meer doen, zelfs de muis reageerd niet meer direct.

Hoe kan dit? Athlon900, 256MB, 7200rpm IBM schijf, Epox mobo, moet toch snel genoeg zijn? Drivers voor de harddiskcontroller ofzow? HighPoint370.
[/offtopic, maar past hier wel]
Doe eens 'hdparm /dev/jouwHD' (dus de HD, niet de partititie. bijv: /dev/hda). Dit geeft wat instellingen voor die HD weer. Goede kans dat 32bits i/o en/of dma uit staan.

De topicstarter zou hier ook eens naar kunnen kijken, maar als zijn mandrake install 'ineens' trager is geworden lijkt mij dit niet het probleem.
Pagina: 1