Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-05 04:50
Mijn laptop (MSI Stealth GS66 i9-12900H 64gb 2tb SSD RTX 3080 Ti
met laatste update van windows 11 en overige systeem drivers) freezes minimaal 2 x week tijdens gebruik. Ik heb nog geen pratroon kunnen vinden. Vaak als ik bv een nieuwe tap aanmaken, maar ook bij een copy/paste actie. Ik kan dan niks meer doen, beeld is bevroren en niks reageert. Enige is hard reset met aan/uitknop.

bijgaand screenshot van reliability center, Ik zie wel af en toe 'Killer xRebd Utitiy Service" in de lijst staan, maar geen idee of dit een bijeffect en reden is. Het staat namelijk ook soms niet tussen de critital events.

suggesties hoe ik er achter kan komen wat het probleem is. Probleem speelt nu meer dan toen ik deze laptop jaar terug heb aangeschaft, maar in mijn herinnering toen 1 x maand, en nu 2 x week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3YV0sNnrB3dAaJbukyIBkScHdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aOCXF5OsYzmAyJtcA3mcjNLf.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als 'Killer xTend Utitiy Service' onderdeel is van de (intel) killer driver, gebruik je al de laatste 'killer' drivers van Intel? In het verleden is dit niet altijd de meest fijne driver/suite geweest.

Zeker gezien het nog xTend heet, zover ik weet gebruikte alleen Rivet Networks die naam nog voordat het intel werd al is dat wel raar gezien de leeftijd van je laptop.

[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 28-02-2024 10:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
nee, heb deze intel driver nu geinstalled .. eens kijkenw at dat doet. Stel je voor dat ik die xTend driver delete/disable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
meteen msi update check gedaan, en er is een nieuwe BIOS update en een Intel ME FW Update Tool. Denk je dat dit gerelateerd is en eventueel kan helpen? Heb nog nooit BIOS update gedaan, dus geen idee of dat goed gaat de eerste keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

crz06 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:19:
Stel je voor dat ik die xTend driver delete/disable?
De hele suite verwijderen, al doet de installatie van de intel suite dat als het goed is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.