vreemd systeem herstelpunt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-09 08:41
Hallo iedereen,
Recent zag ik toevallig bij de herstelpunten op mijn PC één staan met beschrijving: "WD_Black AN1500" en type: "verwijderen". De datum is recent, zag dit herstelpunt op 29/12/2023 verschijnen en nu weer op 20/2/2024.
Het vreemde is dat ik geen Western Digital Black AN1500 SSD in mijn PC heb.
Mijn SSD is een Kingston NV2, en ik gebruik een Samsung T7 externe SSD voor backups.

Weet iemand van jullie wat hier de oorzaak van kan zijn, en of dit normaal is?
Dit is geen indicatie van remote access of zo?
Alvast dank voor enige hulp om dit te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Komen die dagen overeen met Windows u pdate-acties?

Een uitvoering: WD_Black AN1500 4TB in je PC zou je wel herkennen ja. Maar ik zou me geen zorgen maken. Als iemand je PC overneemt zal die eerder herstelpunten verwijderen dan aanmaken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
Nee, de "WD_Black" herstelpunten zijn niet op dagen waarop windows update gebeurde en herstelpunt werd aangemaakt daarvoor. Ook niet als ik manueel een herstelpunt maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 11:52

kodak

FP ProMod
Geven de windows logs aanwijzingen? Heb je software rond die tijd uitgevoerd of hardware aangesloten?

• TuringTest123
Bedankt voor de tip, ik zie in de beveiliging logboek op het exacte tijdstip van het herstelpunt: "Microsoft Windows security auditing" en "security group management".
Targetusername is "back-upoperators" of administrators. Lijkt uit te gaan van mijn PC, windows en andere program files.

Blijft toch beetje vreemd dat die benaming van een SSD opduikt die niet in mijn PC steekt, en bovendien ben ik vrij zeker dat mijn PC zelfs niet aan stond op dat moment...

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 11:52

kodak

FP ProMod
Helaas is een gebrek aan duidelijkheid bij Windows niet vreemd. Vaak speelt het meer in op dat een gebruiker maar vertrouwen moet hebben in wat ontwikkelaars aan meldingen geven, ook zijn die niet eenduidig of hoe dan ook niet zomaar duidelijk. Dat is ook een deel van het verdienmodel. Als je duidelijkheid wil kun je extra producten of diensten kopen.

Mocht je willen weten wat de veranderingen van het herstelpunt zijn dan kun je dat proberen te achterhalen. Maar ik betwijfel of windows je daarbij genoeg mogelijkheden geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TuringTest123 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:29:
Nee, de "WD_Black" herstelpunten zijn niet op dagen waarop windows update gebeurde en herstelpunt werd aangemaakt daarvoor. Ook niet als ik manueel een herstelpunt maakte.
Heb je op die datum andere grote wijzigingen gedaan of bijvoorbeeld software geïnstalleerd wat een herstelpunt heeft gemaakt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
Bor schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:26:
[...]
Heb je op die datum andere grote wijzigingen gedaan of bijvoorbeeld software geïnstalleerd wat een herstelpunt heeft gemaakt?
Niet dat ik kan achterhalen. Ik blijf het in de gaten houden. Inderdaad wanneer windows update doet of ik iets update van software maakt het systeem een herstelpunt aan. Maar uitgaande van de "WD_Black AN1500" zie ik geen nieuwe verschijnen sinds bijna een maand geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
update na 6 maanden: ik heb geen gelijkaardige herstelpunten meer gezien met beschrijving: "WD_Black AN1500". Enkel nog de gebruikelijke door Windows updates.

De oorzaak blijft een raadsel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:22
Wat je nog kan proberen is: Apparaatbeheer en bij Beeld de "Verborgen apparaten weergeven" aanvinken en dan bij Schijfstations te kijken.

Als ie daar staat dan is er toch ooit eens zo'n schijf aan gekoppeld. Wellicht heel lang geleden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een externe schijf waar je mee bezig bent geweest?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
_H_G_ schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:40:
Wat je nog kan proberen is: Apparaatbeheer en bij Beeld de "Verborgen apparaten weergeven" aanvinken en dan bij Schijfstations te kijken.

Als ie daar staat dan is er toch ooit eens zo'n schijf aan gekoppeld. Wellicht heel lang geleden.
Bedankt voor de tip!

Heb gekeken, maar staat enkel mijn Kingston SSD, een Kingston USB stick en de Samsung externe SSD die ik als back-up gebruik. Geen Western Digital.
Pagina: 1