Aparte eigenaren historie occasion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-09 00:46
Hallo allemaal,

Ik ben geïnteresseerd in een occasion van 2018.

De eigenarenhistorie geeft echter een apart beeld:
-4 leasemaatschappijen
-daarna in korte tijd 3 autobedrijven
-ten slotte 1 particulier (die de auto te koop heeft)

De auto is volgens de kentekencheck niet geïmporteerd.

Ik vind met name de 4 leasemaatschappijen vreemd.
Dat de auto na de lease in korte tijd bij een aantal autobedrijven in eigendom is geweest kan ik nog begrijpen door handel tussen autobedrijven (alhoewel het ook met schade te maken zou kunnen hebben?)

Hebben jullie enig idee hoe ik dit moet interpreteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XWCZb9bOaA-UCMBTSnzeAFfqM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iG2hM09nYnO2axyLd3RRBUOU.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:23
Ik zal m’n glazen bol erbij pakken…
Wat wil je nu precies van ons? Dat we gaan speculeren?

Ik geef je een tip voor het kopen van een tweedehands auto;
Als je het niet vertrouwd, koop het dan niet.
Genoeg andere auto’s te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je kan letterlijk niets met deze informatie, behalve zoals hierboven wordt gezegd; speculeren.

Kan die schade hebben gehad? Geen idee, heb je de auto wel bekeken? Verkoop onder garagebedrijven is vrij normaal en dan wisselt het voertuig van eigenaar. Kan voorkomen als iemand z'n auto niet kwijt kan.

Bijna elke tweedehandse auto heeft schade gehad trouwens, vergis je daar niet in. De meeste komen daar echter nooit achter.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-09 00:46
FireBladeX schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:22:
Ik zal m’n glazen bol erbij pakken…
Wat wil je nu precies van ons? Dat we gaan speculeren?
Ik had gehoopt dat iemand logische verklaring had van de 4 leasemaatschappijen in het eigenarenoverzicht. Maar blijkbaar ben ik daarvoor hier niet op de juiste plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring:
Allemaal leuk en aardig, maar het zegt niks over de auto zelf. Kijk gewoon naar de auto zelf, laat hem desnoods controleren als je het zelf niet kan. Ik heb ook een auto gekocht met 4 eigenaren binnen 3 jaar, en hij rijdt nog steeds prima :)

Em als je precies alles wil weten aan historie, moet je nieuw kopen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

JoopXXX schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Ik had gehoopt dat iemand logische verklaring had van de 4 leasemaatschappijen in het eigenarenoverzicht. Maar blijkbaar ben ik daarvoor hier niet op de juiste plek.
Ik weet niet precies hoe de registratie van voertuigen icm leasemaatschappijen tegenwoordig loopt, maar kan het zijn dat het 4x dezelfde leasemaatschappij is geweest, met 4 verschillende berijders?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
@ralpje eerder een leasemaatschappij die een keer van naam gewijzigd is denk ik dan. Daarna een pool-auto of iets dergelijks. Vervolgens gaat de auto uit de lease, leasemij verkoopt de auto aan een dealer, dealer wil 'm niet zelf te koop zetten dus verkoopt de auto door naar een handelaar etc. etc.

@JoopXXX met deze info kun je echt niks. Ik zou pas vraagtekens zetten bij de staat van de auto als ik in zo'n overzicht meerdere particulieren achter elkaar zie die de auto maar kort gehad hebben, dat kan duiden op een gebrek of dure reparatie waar de particulier na aanschaf achter kwam en geen zin in had.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 28-02-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

Sharky

Skamn Dippy!

Misschien is de eerste eigenaar een paar keer van werk gewisseld en heeft hij de auto elke keer meegenomen. Bij zijn nieuwe werkgever had hij/zij elke keer een andere leasemaatschappij.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
JoopXXX schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Tja, net als met autobedrijven wordt er ook onderling bij leasemaatschappijen nog wel eens geschoven. Als de ene er van een bepaalt type wat teveel heeft, een maatschappij een bepaalt type auto nodig heeft of als iemand ander werk krijgt en zijn auto meeneemt, kunnen die overgezet/verkocht worden aan een andere maatschappij.

Uiteindelijk zegt dat overschrijven niet zoveel en gaat het om de auto zelf.

[removed]

Pagina: 1