Het aanschaffen van een auto met een Dieselmotor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:58
Ik heb een vraag omdat ik niet bekend ben met dieselmotoren. Een goede kennis overweegt zijn huidige auto in te ruilen voor een met een dieselmotor.

Het gaat om een Mercedes A-Klasse hatchback uit 2020, een prachtige auto, maar ik vraag me af hoe het zit met de regelgeving omtrent emissieloze zones die binnenkort in de meeste steden van kracht zullen zijn. Ik begreep dat deze regels op zijn vroegst vanaf 2025 van kracht zullen zijn en uiterlijk in 2028.

Ook begreep ik dat niet alle dieselvoertuigen verboden zullen zijn om in dergelijke zones te rijden. Zou deze Mercedes daar wel aan voldoen, of is het überhaupt niet verstandig om nu nog een dieselauto aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
geen idee.
beetje afhankelijk of het een euro 4/5/6/ motor is.

in bv amsterdam is het vanaf 2025 5 of hoger.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31
https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos

Bouwjaar 2020 is minimaal een ek 6 dus het kan best interessant zijn voor de aankomende 5-10 jaar. Aanschafprijs laag, (ik denk) fijne motor, tegenover wel meer mrb betalen. Hou rekening met een afschrijving die flink hoger ligt dan normaal/

[ Voor 76% gewijzigd door pennywiser op 27-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
pennywiser schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:12:
https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos

Bouwjaar 2020 is minimaal een ek 6 dus het kan best interessant zijn voor de aankomende 5-10 jaar. Aanschafprijs laag, (ik denk) fijne motor, tegenover wel meer mrb betalen. Hou rekening met een afschrijving die flink hoger ligt dan normaal/
Het lijkt erop dat de afschrijving van deze occasion redelijk meevalt, gezien het aantal gereden kilometers (200k) en de vraagprijs van 15k in vergelijking met de nieuwprijs van 35k.

Ik schat een verlies van 2-3k na drie jaar gebruik, klinkt het als een goede deal. Alleen hoe bepaalt men de emissieklasses?

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 27-02-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DeJurist schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Het lijkt erop dat de afschrijving van deze occasion redelijk meevalt, gezien het aantal gereden kilometers (200k) en de vraagprijs van 15k in vergelijking met de nieuwprijs van 35k.

Ik schat een verlies van 2-3k na drie jaar gebruik, klinkt het als een goede deal. Alleen hoe bepaalt men de emissieklasses?
Kentekencheck RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Het feit dat deze auto in klasse 6 valt, geeft me vertrouwen dat alles in orde is. Het lijkt erop dat de deal hoogstwaarschijnlijk doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
DeJurist schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:38:
[...]

Het feit dat deze auto in klasse 6 valt, geeft me vertrouwen dat alles in orde is. Het lijkt erop dat de deal hoogstwaarschijnlijk doorgaat.
Laat hem wel even keuren vooraf.
Pagina: 1