Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:40
Er zijn inmiddels een aantal grote tournamenten te bekijken, zowel op streaming diensten als op locatie.

Ik kijk vaak naar wedstrijden van bijvoorbeeld CS2 via twitch of HLTV Livestream. Het laatste gebruik ik vaker als ik de wedstrijden aandachtig wil bekijken en analyseren. Dit geeft o.a. een makkelijker inzicht in de economy en scores van de spelers.

Bij sommige evenementen, vooral Majors, kijk ik samen met anderen naar de matches en reageren wij via TS3 op de mooie acties -of- bij elkaar onder het genot van snacks en een drankje.

Nu vroeg ik me af hoe dit zit met andere tweakers...
  1. Kijk jij ook naar esports wedstrijden?
  2. Naar welke games kijk je?
  3. Heb je op dit moment een favoriete team of speler?
  4. Ben je zelf wel eens aanwezig geweest bij een esports event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Dit kwam toevallig ter sprake bij de eettafel vandaag. Het lijkt m'n zoon wel leuk om een keer een toernooi te zien.
Nu kan ik hem voor een Twitch kanaal zetten, maar ik maak er liever een uitje van.

Zijn er ook fysieke toernooien in de buurt (Nederland, België, Duitsland) die je kunt bezoeken? Ik heb net gezocht voor Nederland en België, maar zie niet echt iets concreets terug komen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
Jan_V schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:21:
Dit kwam toevallig ter sprake bij de eettafel vandaag. Het lijkt m'n zoon wel leuk om een keer een toernooi te zien.
Nu kan ik hem voor een Twitch kanaal zetten, maar ik maak er liever een uitje van.

Zijn er ook fysieke toernooien in de buurt (Nederland, België, Duitsland) die je kunt bezoeken? Ik heb net gezocht voor Nederland en België, maar zie niet echt iets concreets terug komen.
Er zijn wel degelijk evenementen te vinden, maar niet zo groot en vaak op de achtergrond. Deze maken vaak deel uit van lan party's. Echter vaak weinig tot geen bezoekers om te kijken. Je krijgt hier dus niet écht een gezamelijk/arena gevoel van.

in 2022 was Dreamhack in Ahoy, Rotterdam. Hier waren meerdere dingen te bekijken. In 2019 was hier ook voor League of Legends de EU finals te zien.

Is er een specifeke game die hij wilt zien? Om naar een spel te kijken, waar je zelf niets vanaf weet, is denk ik ook niet al te leuk/interessant.

In Belgie heb je voor CSGO een Major gehad in Antwerpen. Echter als Duitsland geen probleem is, dan is IEM cologne in het geval van CSGO/CS2 een flinke aanrader!

https://pro.eslgaming.com/tour/cs/cologne/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
nalletje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:56:
[...]

Er zijn wel degelijk evenementen te vinden, maar niet zo groot en vaak op de achtergrond. Deze maken vaak deel uit van lan party's. Echter vaak weinig tot geen bezoekers om te kijken. Je krijgt hier dus niet écht een gezamelijk/arena gevoel van.

in 2022 was Dreamhack in Ahoy, Rotterdam. Hier waren meerdere dingen te bekijken. In 2019 was hier ook voor League of Legends de EU finals te zien.

Is er een specifeke game die hij wilt zien? Om naar een spel te kijken, waar je zelf niets vanaf weet, is denk ik ook niet al te leuk/interessant.

In Belgie heb je voor CSGO een Major gehad in Antwerpen. Echter als Duitsland geen probleem is, dan is IEM cologne in het geval van CSGO/CS2 een flinke aanrader!

https://pro.eslgaming.com/tour/cs/cologne/
Hij is 7 jaar, dus CS en Tekken vind ik niet echt geschikt. Hij speelt zelf graag Rocket League, en we zijn nu aan het proberen of hij een shooter als Fortnite kan handlen. Ik vind 7 jaar nog vrij jong voor een shooter, maar in de klas hoor ik dat meer kinderen het spelen vandaar de test.

DOTA, racers en voetbal zit wel in z'n interesse gebied als ik het zo inschat (naast de games die hij zelf mag spelen).

Had inderdaad wat events van een paar jaar geleden gevonden.
Ik zal nog wat gerichter in Duitsland zoeken. Moet vast iets in de buurt van <5 uur rijden zijn hoop ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Jan_V schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:30:
[...]

Hij is 7 jaar, dus CS en Tekken vind ik niet echt geschikt. Hij speelt zelf graag Rocket League, en we zijn nu aan het proberen of hij een shooter als Fortnite kan handlen. Ik vind 7 jaar nog vrij jong voor een shooter, maar in de klas hoor ik dat meer kinderen het spelen vandaar de test.

DOTA, racers en voetbal zit wel in z'n interesse gebied als ik het zo inschat (naast de games die hij zelf mag spelen).

Ik zal nog wat gerichter in Duitsland zoeken. Moet vast iets in de buurt van <5 uur rijden zijn hoop ik.
Er komt een HCS Halo Infinite Major in London. Daar zal wel wat volk op afkomen gok ik.

Er waren met enige regelmaat fifa events in NL. Die kwamen zelfs op tv. Of het echt wat was of wat opgeklopt werd door de tv zender weet ik niet maar kan het googlen waard zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 05-04-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
[...]

Vanwege de leeftijd is het denk ik nog niet te doen. Lan party's zijn vanaf 14 jaar en dit soort evenementen kom je vaak niet binnen onder de 16.

Wellicht is het leuker om te beginnen bij andere (semi)gaming gerelateerde evenementen, zoals bijvoorbeeld gameforce, twitchcon of dutch comic con

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kijk jij ook naar esports wedstrijden?
Ja.

Naar welke games kijk je?
Rainbow Six Siege. Meestal alleen de finale van de Majors / Six Invitational.

Heb je op dit moment een favoriete team of speler?
G2.

Ben je zelf wel eens aanwezig geweest bij een esports event?
Ja. Major in Kopenhagen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
Dat is een mooie ervaring een Major meemaken, hoe was de sfeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ja was wel heel leuk hoor. Helaas geen Europese teams in de finale, dat drukte de sfeer wel een beetje op het eind. Niet dat het slecht was, maar wel net wat minder uitbundig. Verder gewoon tof met allemaal cosplayers, en veel bekenden uit de scene. Nog op de foto geweest met Pengu en FastAnne. Al met al een erg tof weekend.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32
[...]

League of Legends (DOTA tegenhanger) LEC (European Championships) qualifiers voor Worlds championship die wordt altijd gehouden in Berlijn
Wikipedia: League of Legends EMEA Championship
Als je aan de grens woont is het net aan 5 uur rijden heen.
LEC is toevallig nu gaande, dus mocht je het niet kennen is het nu te kijken of het wat is https://www.twitch.tv/lec ik ken genoeg mensen die het spel nooit hebben gespeeld maar hier wel naar kijken.

En anders zijn er ook nog de Elite Series: League of Legends in Belgie, Brussel (volgens mij zijn dit locale qualifiers voor EU?)
https://lol.eliteseries.gg/gameforce/

En anders nog wat dichter bij huis, Dutch Comic Con worden ook altijd kleinschalige toernooien gehouden
https://www.dutchcomiccon...iviteiten/gaming/esports/

[ Voor 6% gewijzigd door Turismo op 08-04-2024 18:53 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Pagina: 1