Vragen omtrent als BV betalingen in Crypto accepteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 20:00
Als bedrijf heb ik de vraag van een klant gekregen of hij in Bitcoin kan betalen.

Nu wil ik daar best in mee, maar ik heb hier wel wat vraagtekens bij, want ik vind het prima, maar als ik vervolgens met een berg Bitcoin zit waar ik niets mee kan, dan heb ik er natuurlijk niets aan.

Bij het openen van mijn bankrekening heb ik moeten aangeven of ik actief ben in crypto en/of in crypto handel. Ik heb daarbij 'nee' geantwoord. Word het accepteren van betalingen in Bitcoin en deze vervolgens direct middels een exchange laten uitbetalen op mijn bankrekening gezien als handel in crypto waardoor ik opeens niet meer aan de voorwaarden van ABN Amro voldoe? Ik heb de vraag bij de bank gesteld, maar de mevrouw aan de telefoon kon mij daar niet direct antwoord op geven.

Zijn hier meer ondernemers met een BV rechtsvorm die betalingen in Bitcoin accepteren? Zo ja, hoe vliegen jullie dit aan? Welke exchange gebruiken jullie voor het omzetten naar fiat geld en bij welke bank zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:39
Genoeg topics van mensen met een prive-rekening welke vragen krijgen over de herkomst van geld n.a.v . crypto's . Die moeten complete boekwerken inleveren om duidelijk te maken dat het geen witwassen van geld betreft.

Nu zijn de mogelijkheden om een zakelijke bankrekening opteheffen door de bank een stuk gemakkelijker dan een prive-rekening.

Waarom zou je als bedrijf dat risico willen lopen?