KVM-switch voor Macbook M1 & GamePC of USB-hub met schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een KVM-switch die zowel werkt voor een Macbook M1 als een Windows PC. De laptop is een werklaptop en omdat ik soms nog thuis wil verder werken, maar geen zin heb om dat op een laptop te doen, wil ik graag mijn laptop verbinden aan mijn al reeds bestaande set peripherals die ik thuis heb. Dit zijn muis, toetsenbord & 2 schermen.

Nu weet ik al dat een KVM-switch voor een M1 macbook niet twee schermen kan aansturen, omdat de M1 macbook dit niet ondersteunt. Er is een workaround met software, maar dit schijnt ten kosten te gaan van de resolutie van de macbook. Ik moet hier nog wat verder onderzoek in doen, maar het houdt me vooralsnog niet tegen om een KVM-switch aan te laten schaffen met support voor 2 schermen.

Als de KVM-switch de laptop kan opladen dan is dat een pre. Een workaround is natuurlijk een extra kabeltje insteken. Soit.

Als een KVM-switch geen oplossing voor me is of ik echt maar 1 scherm kan aandraaien vanwege Apple's restrictie, dan zou ik graag een widescreen scherm willen die geschikt is voor zowel werk als gamen. Ik ben geen FPS-gamer, maar speel MMO's en RTS / Survival games of andere singe player games. Waar ik dan tegen aan loop, is dat mijn game pc maar net de 1440p resolutie aan kan. Er zit namelijk nog een 1080TI in... (nu vraag ik hier niet om specs voor een nieuwe game pc, het is meer als aanvulling).

Waar ik dus tegen aan loop is of wel een KVM-switch die maar 1 scherm kan aansturen. De oplossing is dan een widescreen voor werk die ik ook voor gaming doeleinde wil gebruiken en dan moet ik dan eigenlijk een nieuwe game PC aanschaffen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik een verzoek kan indienen en dan gaan zij kijken wat er mogelijk is. Ik heb dus op dit moment geen budget, maar ik verwacht dat dit <1000€ moet zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik ben helemaal niet bekend in de wereld van KVM, maar dit is wat ik gevonden heb:

https://www.avaccess.com/...tCsDnXLmrTaxoCRekQAvD_BwE

en deze, die heeft denk ik mijn voorkeur, maar hij is uitverkocht:
https://www.store.level1t...-usb-power-delivery-9w6rj

Zojuist de BBG's aan het bekijken en toen zag ik dat dit ook bestond:
uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart

Een scherm mét KVM-switch. Wellicht is dit dan een goede oplossing voor mij.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit heb ik hierboven volgens mij al gedaan, maar als TL:DR:

Ik heb een Macbook M1 die ik wil gebruiken i.c.m. Windows game pc met dezelfde set peripherals. Ik heb hiervoor een KVM-switch nodig of een USB-C hub (die kan ik zelf vinden, maar sta open voor suggesties) i.c.m. een widescreen scherm. Ik wil dus advies over wat de juiste switch zou zijn en het juiste scherm.

Ik sta open voor andere oplossingen. Hierbij is het van belang om te weten dat ik onder geen beding mijn prive/game pc kan inzetten voor werkdoeleinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Naverion op 27-02-2024 13:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Wellicht is deze een optie voor je. Kost wat, maar kan KVM (schijnt) en heeft dual display via DisplayLink software voor maximaal 2x 4K60.

https://www.startech.com/...tions/129ue-usbc-kvm-dock

I reject your reality and substitute my own