Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene037
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22

rene037

Homey, SmartEVSE, Sessy

Topicstarter
Historisch gasverbruik: 40-50 GJ/jaar (Omgerekend ca 1200-1500 m³/jaar
(Afgelopen jaar zuinig gedaan, ca 38 GJ
Woonoppervlakte ca 190m2
Afgiftesysteem:
- Geen vloerverwarming, ook niet mogelijk
- Jaga convectoren, geschikt voor LT, vanwege stadsverwarming kan temperatuur niet instellen om te testen bij bijv 50 gr
SWW:
- plek voor boiler: 1e verdieping
- X liter nodig: Tja, 2 personen, douchen niet te uitgebreid
- DWTW aanwezig: Nee
Warmtepompvoorkeur:
L/W of W/W, zet op volgorde: domotica-integratie, stil, milieuvriendelijk, zuinig, verkrijgbaarheid, goedkoop, DIY/tweakersvriendelijk, design
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteed
Heb 3x25A, moet wel kabel naar ruimte, maar dat kan via kruipruimte en leidingkoker.

[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
Plat dak, geschikte ruimte pal boven de ruimte waar de installatie moet komen. Die ruimte is nu te klein (70cm x 200cm, maar wordt vergroot. In die ruimte zit verdeler voor verwarming verdieping, recht daar onder de verdeler voor BG. Ook toegang tot waterleidingen koud/warm. Omdat ruimte toch aangepast wordt, voegen foto's weinig toe.

Doel is om van stadsverwarming af te komen en secundair ook ietwat te koelen. ('elke graad is meegenomen'.) Bij beperkt aantal leveranciers vraag gedeponeerd. Komen er toch met hybride oplossing en/of nemen het verwijderen van de gasketel op in de offerte. Danwel het verwijderen en afvoeren van de stadsverwarmingsset. Ok neemt iemand het aansluiten op de gaskraan mee. We hebben geen gas... Dat mogen ze volgens mij helemaal niet. Ben geneigd die direct af te schrijven, maar dan blijft er niemand over.

2 aanbiedingen binnen:
A. Nefit gebaseerd (Werd gesproken over propaan als koelmiddel, maar klopt dit?)
- Split A/W 14-E-T
- HR300 boiler
- BH120-5 1 B buffervat
- Moduline 1010H
- HS 32/7 pompgroep
- Leidingwerk/bekabeling, gaten naar dak
€ 14950,- Subsidicode niet gegeven, in offerte staat ca € 2700, maar als ik in lijst kijk staat er € 3600...

B. Itho Daalderop monoblock
- Amber 9,5kW met R290 met koeloptie
- 240L boiler
- Radiatorverdelers vervangen
- Leidingwerk/bekabeling, gaten naar dak
€ 14340, subsidie code KA24521, € 2850

Offertebedragen ontlopen elkaar niet echt veel. Wat zijn voor de hand liggende verschillen, voor- nadelen tussen de oplossingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb je je al ingelezen in Faq topic L/W en meegelezen in L/W topic? Dan kan je al je kritische vragen zelf stellen aan de installateur. Met bovenstaande info kan niemand veel.

Buffervat heb je vaak niet nodig en die pompgroep denk ik ook niet. Vermogen wellicht ook behoorlijk hoog. Met 1200m3 zou je genoeg hebben aan 6kW afgerond. Koevlaasformule.

Ik zou je even gaan inlezen in de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene037
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22

rene037

Homey, SmartEVSE, Sessy

Topicstarter
MotorBeast schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:48:
Heb je je al ingelezen in Faq topic L/W en meegelezen in L/W topic? Dan kan je al je kritische vragen zelf stellen aan de installateur. Met bovenstaande info kan niemand veel.

Buffervat heb je vaak niet nodig en die pompgroep denk ik ook niet. Vermogen wellicht ook behoorlijk hoog. Met 1200m3 zou je genoeg hebben aan 6kW afgerond. Koevlaasformule.

Ik zou je even gaan inlezen in de topics.
Sorry, ik ging wat te kort door de bocht, had even haast en dacht het ook maar even te posten voor een kort door de bocht eerste reactie. Ben inmiddels begonnen aan het uitgebreide topic, dat had ik kennelijk gemist. (Wel elders e.e.a. gelezen, maar dit is wel beter.)
Overigens lijkt het er momenteel op dat het zo druk is dat als je niet een standaardoplossing zoekt (Ik heb die hier voor het gemak weggelaten, daar is sowieso niet op ingegaan) ze überhaupt niet meer reageren. En als vervanging stadsverwarming vinden ze ook eng, zo lijkt het.
Ik ga ff verder specs vergelijken en proberen toch wat antwoorden te krijgen bij de aanbieders. Moet zeggen dat ik op basis van wat ze aanbieden ik geneigd ben ze niet serieus te nemen. Als je wensenlijst maakt met boven aan 'doel: van stadsverwarming af', half uur gesprek met foto's situatie en dan een offerte krijgt met een gaskraan er in en koppeling aan bestaand toestel, zakt mijn broek af. Zo ff frustratie kwijt, maar iig bedankt voor de reactie!