Kunststof achterdeur tocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 07:42
Mijn vraag
Sinds een paar maanden hebben we overal kunstof kozijnen en deuren.
We hadden een paar schoonheids foutjes die netjes zijn opgelost.
Maar.....
Aan de (kunststof) achterdeur hebben ze een heel nieuw rubber geplaatst,omdat de deur iets te strak was afgesteld waardoor het rubber aan de deur zelf kapot gegaan was,en opnieuw afgesteld,maar ik merk wel , nu de wind precies aan die kant staat dat hij toch beetje tocht links boven in de hoek en de bovenrand.
Nu kan ik wel weer bellen om te vragen of ze weer langs komen,maar wil eerst even graag jullie advies.
Het is niet dat we eruit waaien hoor,we voelen het als we de hand er voor houden.

Nu zat ik te denken om een (extra)zelfklevende tochtstrip erop te doen,maar kan dat wel,?
want die zou ik dan boven op de rubberen strip nog moeten plakken ?
en ik weet niet of dat een goed idee is.kan dat wel? Gaat dan het rubber wat er al op zit kapot?
De tocht is niet veel,maar valt wel op en zeker nu precies de wind erop staat.
Er zit een meerpunts sluiting op en de monteurs zeggen dat je beter bij zulke deuren de klink omhoog kan doen zodat ie beter in de rubbers trekt,
Want 100% tochtvrij is een deur nooit,zeggen ze.
Bij onze oude houten deur weet ik eigenlijk niet meer hoe dat was,daar zat wel rondom een strip gespijkerd.maar kan me niet herrineren dat die tochtte
Ik weet niet wat slim is om te doen.
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Opbellen en bedrijf laten oplossen. Niet zelf aan lopen hannessen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Deuren, zeker met rubbers, kunnen prima 100% tochtvrij.
Laat ze maar terugkomen, ze zitten zelf thuis ook niet met een tochtende deur hoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 07:42
Ik ga ze maar weer eens bellen,dan is het te hopen dat het flink waait als ze er zijn zodat ze het ook kunnen voelen,als er geen wind op staat wordt het moeilijker denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Lillian1958 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
Ik ga ze maar weer eens bellen,dan is het te hopen dat het flink waait als ze er zijn zodat ze het ook kunnen voelen,als er geen wind op staat wordt het moeilijker denk ik
Dan doe je even de ramen dicht en zet je de afzuigkap goed aan, dan zuigt ie lucht naar binnen, omgekeerd waaien zeg maar.
Tenzij je een recirculerende kap hebt, dan ga je nat :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• j3rn
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn voordeur had ook veel "natuurlijke ventilatie" - deze is van de week bij gesteld door de aannemer, en de tocht is verdwenen.
Dus als je iemand betaald hebt voor een deur, hen dat zeker laten oplossen. Succes!
Pagina: 1