Vraag

• Firstjazz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-04 16:14
Momenteel mijn eerste winter met het Nilan Compact P WTW systeem en benieuwd naar ervaringen omtrent de juiste werking.

De actuele temperatuur is standaard ongeveer 2 graden lager dan op het display (CTS700) aangegeven temperatuur. De elektrische verwarming (Glamox verwarmingselementen) treedt pas in werking na het verhogen van de temperatuurinstelling naar 22 of 23 graden en blijft actief totdat ik de temperatuurinstelling weer verlaag (b.v. naar 21 graden), omdat het dan te warm wordt in de woonkamer.

Het is dus of te warm of te fris! De temperatuur in de woonkamer is nooit constant en ook niet de ingestelde temperatuur.

De lucht in huis is vaak droog en geeft een benauwd gevoel. Ik moet dus vaak een raam of deur open zetten.

De installateur heeft de hoofdprintplaat en de voeding vervangen en alles opnieuw ingesteld, maar ik moet nog steeds handmatig via het display de temperatuur in de woonkamer regelen, terwijl dat automatisch zou moeten gaan volgens mij.

Wat zijn jullie ervaringen met dit systeem?

Alle reacties

• Frenskibeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 09:49
Hallo, Ik werd vorige week op dit systeem gewezen als oplossing voor mijn installatie na renovatie van mijn huis. Ik ben dus even op zoek gegaan naar reviews en kwam hier terecht.
Verschillen in gemeten waardes van sensoren is geen nieuwtje, meestal kun je daarom de weergeven waarde met de hand voorzien van een offset ergens in de menu's.
Een elektrische naverwarmer is natuurlijk wel je rendementskiller. Mocht je een overschot aan E hebben, maakt het minder uit.
Zou zeker allemaal automatisch moeten gaan, maar dat hangt vermoedelijk sterk van de instellingen af. Als dat niet lukt, lijkt me dat de installateur weer een garantiebezoekje moet komen brengen.

Ben erg benieuwd naar verdere ervaringen met dit systeem. Heb jij de versie met warm tapwater erbij ?

• Frenskibeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 09:49
Hoe gaat het bijvoorbeeld met het geluid van de machine?

• Firstjazz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-04 16:14
@Frenskibeat

Er zijn legio instellingen en ik heb de indruk dat de installateur - door het veelvuldig bellen met collega's - de bomen door het bos ook niet ziet. Heb zelf de offset voor de temperatuur aangepast en dat klopt nu aardig.
Bijverwarmen met elektrische Glamox radiatoren gaat nog steeds niet vlekkeloos. Het verbruik is dan gemiddeld 3000 W; niet echt zuinig!

Ik heb inderdaad de versie met warm tapwater. De temperatuur van het tapwater is makkelijk aan te passen op het display. Als ik echter in de keuken warm water nodig heb, dan maakt de pomp (boven) een enorm brommend geluid. In het begin is het wel wennen.

Als de pomp bij normaal functioneren aanslaat hoor je wel een licht knallend geluid. Daarna is het redelijk rustig.