Werkt (moederbord) USB-C video out met DisplayPort Alt mode?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHarten
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

RHarten

Versgebakken

Topicstarter
Hi allen, ik rond bijna mijn nieuwe systeem af (7800XT, R5 7600X) maar ik twijfel nog wat rondom een van mijn randapparatuur.

Namelijk: Ik heb een Kamvas 13 tekentablet, en het is een heel gedoe om dat via 2x USB-A + HDMI aan te sluiten. Het biedt de optie om via een énkele USB-C kabel video en voeding te bieden als de verbinding (en kabel) voldoet aan een spec van USB 3.1 Gen 2 (10GB/s) en DisplayPort 1.2 of hoger via DP Alt mode (voeding blijkbaar optioneel ook via USB-A als tweede kabel).

Mijn huidige keuze (nog niet gekocht!) voor een AM5-mobo met wifi-support is dan ook de B650 Tomahawk Wifi van MSI, maar voor een meerprijs van rond de 50 Euro kan ik de X670E Tomahawk Wifi kiezen voor een USB-C video out (10GB/s) en DisplayPort 1.4.

Het is me alleen niet duidelijk of je via deze optie ook DisplayPort Alternate Mode kan gebruiken. Misschien weet een van jullie of dit wel het geval is? Zo niet, is er een mobo onder of rond de 300EUR die deze functionaliteit wel biedt? Er zijn mobos met Thunderbolt 3.0/4.0 headers, maar deze vereisen van wat ik heb begrepen een nogal dure PCIe uitbreidingskaart om daadwerkelijk gebruik van te maken, en tegen dat punt is de charme er wel vanaf. :'(

Relevante pagina's van Huion: Link 1, Link 2

Beste antwoord (via RHarten op 27-02-2024 16:26)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24
De naam van de poort is USB en zodra er een Displayport-videosignaal doorheen kan, is het door middel van Displayport Alternate mode.

Zie ook in de manual:
https://download.msi.com/.../MAGX670ETOMAHAWKWIFI.pdf
1x USB 3.2 Gen 2 10Gpsb Type-C port [from CPU] with Display Alt Mode

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24
De naam van de poort is USB en zodra er een Displayport-videosignaal doorheen kan, is het door middel van Displayport Alternate mode.

Zie ook in de manual:
https://download.msi.com/.../MAGX670ETOMAHAWKWIFI.pdf
1x USB 3.2 Gen 2 10Gpsb Type-C port [from CPU] with Display Alt Mode