Shokz Openswim: alternatieven en werking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:41
Beste,

Ik zou me graag een soort van headset kopen waarmee je kan zwemmen. Ik zwem een 2u per dag in een (indoor) zwembad.

Mijn bedoeling zou zijn om podcasts en spotify downloaded (offline) te beluisteren tijdens het zwemmen.

Hiervoor heb ik al eens zitten kijken naar headsets van Sony & Shokz OpenSwim.
Heeft iemand hier ervaring mee? Je moet hier blijkbaar MP3's opzetten: ik zou niet weten hoe ik dat nog moet doen. Het is ongeveer 20 jaar geleden dat ik met MP3's gewerkt heb via Napster. Ik gebruik nu vooral voor mijn podcasts/muziek Apple Podcast app & Spotify.

Tijdens het zwemmen heb ik natuurlijk geen bluetooth verbinding gezien mijn gsm in de locker ligt.

Eventueel heb ik wel een Apple Watch die ik draag tijdens het zwemmen.

Iemand hier ervaring mee? Hoe werkt dit?
Ik probeer het niet te bestellen om dan achteraf te moeten terugsturen, dat wil ik een beetje vermijden.

Anderzijds wil ik écht nietmeer gaan klooien met WAV files/MP3 files die ik dan via mijn PC als mass storage op die headset moet gaan zetten.

Of zie ik het allemaal te ingewikkeld?

Tnx!
Pieter

Beste antwoord (via Pharos1985 op 15-08-2024 23:36)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Spotify op de pc benaderen. Podcasts en muziek die je wil luisteren downloaden via een spotify downloader. Dat op die Sony shokz openswim zetten via een kabeltje. Dat lijkt me zo op het eerste gezicht wel de kortste en simpelste klap.

Edit: Dat is te eenvoudig van me gedacht. Je kunt blijkbaar niet zomaar podcasts naar MP3 downloaden via een spotify downloader. Met muziek kan dat wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2024 12:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Spotify op de pc benaderen. Podcasts en muziek die je wil luisteren downloaden via een spotify downloader. Dat op die Sony shokz openswim zetten via een kabeltje. Dat lijkt me zo op het eerste gezicht wel de kortste en simpelste klap.

Edit: Dat is te eenvoudig van me gedacht. Je kunt blijkbaar niet zomaar podcasts naar MP3 downloaden via een spotify downloader. Met muziek kan dat wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2024 12:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Kan je niet ook muziek e.d. op je Apple Watch zetten en die via een Bluetooth verbinding benaderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb een variant hiervan (el cheapo) op aliexpress.

De zwem koptelefoons zijn vrijwel allemaal met boneconduction wat dus niet in je oren gaat zoals die Shokz OpenSwim.

Bluetooth heb je niets aan in het water, 10cm water is vaak al genoeg om het complete signaal te blokkeren.

Maar inderdaad je moet dan weer ouderwets MP3's downloaden en op je speler zetten, wat voor mij toch wel als een beperking aanvoelt. Ook de afstemming van volume is vrij lastig in het water, je hebt vrij veel omgeving geluid in het water waardoor het volume vrij hard aanvoelt onder water (stil) en wanneer je boven komt niet hard genoeg.

Uiteindelijk gebruik ik de mijne bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Archer_VC10 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:57:
Kan je niet ook muziek e.d. op je Apple Watch zetten en die via een Bluetooth verbinding benaderen?
Heb dit ook al onderzocht: Bluetooth bereik onder water is slechts enkele centimeters (mag je zeker als minder dan 10cm beschouwen). Dus onbruikbaar.

Dat was ook mijn gedacht en de ideale oplossing.
Dit zal ook wel de reden zijn er precies niet echt een goed/ideaal product is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:15:
Podcasts en muziek die je wil luisteren downloaden via een spotify downloader.
Rippen bedoel je? Zodra Spotify daar achter komt is het bye bye abonnement. Daar wordt streng op geacteerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

inXs

known as inXs

Even een schopje, heb je al een goede oplossing kunnen vinden? Ik borstcrawl vrij veel en ben ook op zoek naar muziek tijdens het zwemmen en lees toch dat 'bone conduction' het beste is onder water (borstcrawl is toch wat lawaaiig onder water).

superB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Je hebt nu sinds kort de Shokz OpenSwim Pro: MP3 speler (klassiek zoals 20 jaar geleden) én Bluetooth headset in één. Terwijl de vorige Shokz te kiezen was: wil je een headset voor lopen krijg je eentje met bluetooth, wil je een zwem headset krijg je MP3 only.
Dit heeft me over de streep getrokken: ik heb de OpenSwim Pro gekocht. Ik zou nog liever Spotify onder water gebruiken, maar dat is door technische beperkingen gewoon onmogelijk.

Ik ben er wel heel tevreden over: voor onderwater rip ik een mooie Spotify lijst van 3u ofzo waar ik dan een hele week mee zwem (en af en toe moet ik die dan opnieuw beluisteren omdat we over de 3u zijn tijdens de week), ma soit.

Bluetooth gebruik is makkelijk tijdens wandelingen, en je krijgt er bij het lopen minder last van zweet doordat hij zo klein is/bone conduction is.
Op kantoor kan je hem ook nog gebruiken als headset voor Teams of voor GSM gesprekken: al werkt dat laatste niet zo goed vind ik (hij heeft wel een microfoon, maar de bone conduction is niet ideaal voor serieuze gesprekken te voeren in meetings).

Veel suc6! Ik heb de mijne nu een 3-tal weken en heel tevreden over.

Tikkeltje nadeel is de beperkte batterij: na 1u zwemmen staat de batterij op 50% (luidste batterij niveau onder water in gebruik), ma goed: gewoon elke keer na het sporten/gebruik opladen. Met een deftige lader die vrij veel amperes kan geven, laad hij wel vrij snel op. Nadeel is de specifieke (meegeleverde) laadkabel die je moet gebruiken: je kan hem niet zomaar met eender welk USB C kabeltje laden.

Edit: koop hem niet voor podcasts onder water te beluisteren, want dit werkt gewoon niet goed (stemmen onduidelijk en je kan na 2 minuten helemaal niet meer volgen waarover het gaat of wat er gezegd wordt, dat heb ik inmiddels opgegeven).
Zeker onder water de bijgeleverde oordopjes insteken: dat zorgt er echt voor dat je deftige muziek hebt. Zonder krijg je steeds achtergrondgeluid wanneer je boven water komt voor zuurstof > dat zorgt ervoor dat je hoofdpijn hebt na 10 minuten luisteren 😁

[ Voor 27% gewijzigd door Pharos1985 op 15-08-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

inXs

known as inXs

Pharos1985 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:39:
Je hebt nu sinds kort de Shokz OpenSwim Pro: MP3 speler (klassiek zoals 20 jaar geleden) én Bluetooth headset in één. Terwijl de vorige Shokz te kiezen was: wil je een headset voor lopen krijg je eentje met bluetooth, wil je een zwem headset krijg je MP3 only.
Dit heeft me over de streep getrokken: ik heb de OpenSwim Pro gekocht. Ik zou nog liever Spotify onder water gebruiken, maar dat is door technische beperkingen gewoon onmogelijk.

Ik ben er wel heel tevreden over: voor onderwater rip ik een mooie Spotify lijst van 3u ofzo waar ik dan een hele week mee zwem (en af en toe moet ik die dan opnieuw beluisteren omdat we over de 3u zijn tijdens de week), ma soit.

Bluetooth gebruik is makkelijk tijdens wandelingen, en je krijgt er bij het lopen minder last van zweet doordat hij zo klein is/bone conduction is.
Op kantoor kan je hem ook nog gebruiken als headset voor Teams of voor GSM gesprekken: al werkt dat laatste niet zo goed vind ik (hij heeft wel een microfoon, maar de bone conduction is niet ideaal voor serieuze gesprekken te voeren in meetings).

Veel suc6! Ik heb de mijne nu een 3-tal weken en heel tevreden over.

Tikkeltje nadeel is de beperkte batterij: na 1u zwemmen staat de batterij op 50% (luidste batterij niveau onder water in gebruik), ma goed: gewoon elke keer na het sporten/gebruik opladen. Met een deftige lader die vrij veel amperes kan geven, laad hij wel vrij snel op. Nadeel is de specifieke (meegeleverde) laadkabel die je moet gebruiken: je kan hem niet zomaar met eender welk USB C kabeltje laden.

Edit: koop hem niet voor podcasts onder water te beluisteren, want dit werkt gewoon niet goed (stemmen onduidelijk en je kan na 2 minuten helemaal niet meer volgen waarover het gaat of wat er gezegd wordt, dat heb ik inmiddels opgegeven).
Zeker onder water de bijgeleverde oordopjes insteken: dat zorgt er echt voor dat je deftige muziek hebt. Zonder krijg je steeds achtergrondgeluid wanneer je boven water komt voor zuurstof > dat zorgt ervoor dat je hoofdpijn hebt na 10 minuten luisteren 😁
toon volledige bericht
Thnx voor de update! Ik zwem max 1.5uur per keer, dus qua accu is dat prima! Ik zwem nu 3x in de week en merk gewoon dat het na het tigste baantje wel lekker wordt om iets van een cadans/muziekje te hebben! En voor mijn hardlopen gebruik ik mijn bose qc ;)

En dat van de bone conductor gaat goed qua muziek? Dat is wel interessant, heb ooit wel een 'normale' zwem headset gehad, maar ik adem om de 2 slagen, dus ik heb vooral achtergrondgeluid ;) Ik ga het er maar eens op wagen denk ik!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-04 14:04
"Ik ben er wel heel tevreden over: voor onderwater rip ik een mooie Spotify lijst van 3u ofzo waar ik dan een hele week mee zwem (en af en toe moet ik die dan opnieuw beluisteren omdat we over de 3u zijn tijdens de week), ma soit."

Welke tools gebruik je om de muziek van je Spotify lijst om te zetten naar MP3? Ik probeerde al diverse zogezegde 'gratis' online tools maar altijd is er een addertje onder het gras, ofwel moet je een duur abonnement nemen ofwel moet je nummer per nummer downloaden wat niet doenbaar is. Ik wil een volledige lijst van mijn Spotify muziek converteren naar MP3 om ze dan op de Shokz Swim te krijgen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02 03:07
Weet niet of dit in de praktijk werkt maar zou je niet bijv je smartwatch onder je badmuts kunnen doen en dat hij dan bij je open swim pro blijft? Dan zit die op minder dan 10cm afstand.

Niet meest comfortabele optie en denk dat je onder water alsnog wat ruis krijgt, maar leek me een idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Vrees er een beetje voor dat iemand die 1,5u per dag zwemt een smartwatch in zijn badmuts wilt steken 😊 Ik vrees dat ik dan de dokter moet raadplegen rond rode plekken op mijn hoofd.

Toch bedankt. Ben meer dan tevreden met mijn Openswim by Shokz en zijn traditionele MP3 speler (OK de nadelen neem ik er dan maar bij...).

[ Voor 13% gewijzigd door Pharos1985 op 01-12-2024 00:10 ]

Pagina: 1