Voor mijn oude pc https://tweakers.net/revi...14-budgetgamesysteem.html Desktop BBG: november 2014 Budgetgamesysteem wil ik een aantal nieuwe componenten kopen.
Het volgende heb ik al vervangen in mijn huidige pc:
-SSD toegevoegd
-Videokaart vervangen voor een "MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G"
Doel van de upgrade is dat ik de computer kan gebruiken voor wat oudere of niet meest geavanceerde games, denk aan volgende:
-Football Manager 2024
-GTA 5
-Counter Strike
-PUBG
Nou heeft de pc wat problemen met nieuwe updates i.v.m. verouderde componenten.
Ik overweeg de volgende componenten aan te schaffen, vraag is of dit allemaal compatible is en voldoende is.
>Moederbord > Gigabyte A520M S2H - Megekko € 64,00
>Processor > AMD Ryzen 5 3600 Boxed - Megekko € 83,50
>Geheugen > Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 - Megekko € 41,90 (oude geheugen van 8gb is niet compatibel met nieuwere moederborden ivm DDR3)
Totale kosten: € 189,40
>Optionele wens: Nieuwe voeding, huidige is nogal lawaaierig. Liefst een stille voeding.
>Lagere prio > Nieuwe behuizing (budget), maar niet noodzakelijk.
Totale budget: circa € 250,00 (minder of iets meer mag ook als dat voldoende is om het doel te behalen).
Volgens de volgende website zijn bovenstaande componenten compatibel met elkaar: https://pcpartpicker.com/list/
Vraag is of:
-Bovenstaande componenten een goede keus zijn
-Voldoende zijn voor wat ik doe
-De componenten gaan werken in mijn huidige pc
Bij voorbaat dank voor het meedenken en advies. Heb getracht zo compleet mogelijk te zijn, als er nog onduidelijkheden zijn vul ik het uiteraard asap aan.
Het volgende heb ik al vervangen in mijn huidige pc:
-SSD toegevoegd
-Videokaart vervangen voor een "MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G"
Doel van de upgrade is dat ik de computer kan gebruiken voor wat oudere of niet meest geavanceerde games, denk aan volgende:
-Football Manager 2024
-GTA 5
-Counter Strike
-PUBG
Nou heeft de pc wat problemen met nieuwe updates i.v.m. verouderde componenten.
Ik overweeg de volgende componenten aan te schaffen, vraag is of dit allemaal compatible is en voldoende is.
>Moederbord > Gigabyte A520M S2H - Megekko € 64,00
>Processor > AMD Ryzen 5 3600 Boxed - Megekko € 83,50
>Geheugen > Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 - Megekko € 41,90 (oude geheugen van 8gb is niet compatibel met nieuwere moederborden ivm DDR3)
Totale kosten: € 189,40
>Optionele wens: Nieuwe voeding, huidige is nogal lawaaierig. Liefst een stille voeding.
>Lagere prio > Nieuwe behuizing (budget), maar niet noodzakelijk.
Totale budget: circa € 250,00 (minder of iets meer mag ook als dat voldoende is om het doel te behalen).
Volgens de volgende website zijn bovenstaande componenten compatibel met elkaar: https://pcpartpicker.com/list/
Vraag is of:
-Bovenstaande componenten een goede keus zijn
-Voldoende zijn voor wat ik doe
-De componenten gaan werken in mijn huidige pc
Bij voorbaat dank voor het meedenken en advies. Heb getracht zo compleet mogelijk te zijn, als er nog onduidelijkheden zijn vul ik het uiteraard asap aan.