Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteban88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 19:45
Voor mijn oude pc https://tweakers.net/revi...14-budgetgamesysteem.html Desktop BBG: november 2014 Budgetgamesysteem wil ik een aantal nieuwe componenten kopen.

Het volgende heb ik al vervangen in mijn huidige pc:
-SSD toegevoegd
-Videokaart vervangen voor een "MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G"

Doel van de upgrade is dat ik de computer kan gebruiken voor wat oudere of niet meest geavanceerde games, denk aan volgende:
-Football Manager 2024
-GTA 5
-Counter Strike
-PUBG

Nou heeft de pc wat problemen met nieuwe updates i.v.m. verouderde componenten.
Ik overweeg de volgende componenten aan te schaffen, vraag is of dit allemaal compatible is en voldoende is.

>Moederbord > Gigabyte A520M S2H - Megekko € 64,00
>Processor > AMD Ryzen 5 3600 Boxed - Megekko € 83,50
>Geheugen > Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 - Megekko € 41,90 (oude geheugen van 8gb is niet compatibel met nieuwere moederborden ivm DDR3)
Totale kosten: € 189,40

>Optionele wens: Nieuwe voeding, huidige is nogal lawaaierig. Liefst een stille voeding.
>Lagere prio > Nieuwe behuizing (budget), maar niet noodzakelijk.

Totale budget: circa € 250,00 (minder of iets meer mag ook als dat voldoende is om het doel te behalen).

Volgens de volgende website zijn bovenstaande componenten compatibel met elkaar: https://pcpartpicker.com/list/

Vraag is of:
-Bovenstaande componenten een goede keus zijn
-Voldoende zijn voor wat ik doe
-De componenten gaan werken in mijn huidige pc

Bij voorbaat dank voor het meedenken en advies. Heb getracht zo compleet mogelijk te zijn, als er nog onduidelijkheden zijn vul ik het uiteraard asap aan.

Beste antwoord (via Esteban88 op 27-02-2024 22:08)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:54

Thomg

Aww yiss

Ik zou wel de extra 30 euro neerleggen voor de 5600.
uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Tray
Als dat echt knijpen is kan je een paar euro besparen met deze
uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Corsair word over het algemeen niet aangeraden met AM4 ivm wirwar van gebruikte chips en instabiliteit in het algemeen. Genoeg over te vinden ;)

2e hands moederbord/geheugen is misschien een optie, eerste moet je wel ophalen want verzendkosten zijn teveel. Laatste kan met post.

Voor goedkope voedingen durf ik geen uitspraak te doen, deze worden over het algemeen niet gereviewed en als er wat bekend is gaat het vooral om de performance/betrouwbaarheid/kwaliteit, niet geluidsproductie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zou wel de extra 30 euro neerleggen voor de 5600.
uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Tray
Als dat echt knijpen is kan je een paar euro besparen met deze
uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Corsair word over het algemeen niet aangeraden met AM4 ivm wirwar van gebruikte chips en instabiliteit in het algemeen. Genoeg over te vinden ;)

2e hands moederbord/geheugen is misschien een optie, eerste moet je wel ophalen want verzendkosten zijn teveel. Laatste kan met post.

Voor goedkope voedingen durf ik geen uitspraak te doen, deze worden over het algemeen niet gereviewed en als er wat bekend is gaat het vooral om de performance/betrouwbaarheid/kwaliteit, niet geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteban88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 19:45
Dank voor je reactie Thomg. Wat voor 2e hands moederbord en geheugen zou je aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kwestie van V&A in de gaten houden.
categorie: Geheugen intern

Moederbord moet je vooral doen omdat je meer waar voor je geld wilt, veel goedkoper gaat het niet worden. Ik weet niet waar je woont dus filteren op AM4, dan B450/A520/B550/X570 en vergelijken met je huidig geselecteerde moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik weet niet wat de huidige status van de tweedehands markt is maar de laatste keer dat ik keek was er tweedehands het meeste te besparen op de CPU. Daar zit redelijke wat verloop in omdat mensen hun CPU's upgraden naar bijvoorbeeld een 5800X3D. AM4-moederborden doen mensen minder snel weg omdat je die kan hergebruiken met nieuwere CPU's, en geheugen is nieuw ook gewoon al heel goedkoop dus daar valt minder op te besparen. Al zullen 3600's eerder tweedehands te koop worden aangeboden dan 5600's.

Al kan zoeken altijd natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.