Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Itho HRU Eco Bal WTW slaat elke 2 uur op hol...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-11 07:41
Hallo,

Ik heb een Itho Eco Bal WTW ventilatie unit die ca. 6 jaar zonder problemen gewerkt heeft. Sinds afgelopen weekend slaat hij elke 1 uur en 50 minuten "op hol". Normaal is stand 1: 11W, 2: 23W, 3: 88W. Nu gaat hij echter vanuit stand 2 (23W) opeens langzaam (in 2 minuten) naar de 50W om vervolgens langzaam terug te zakken (in 15 minuten) naar 11W. Daarna reageert hij niet (goed) meer op de afstandsbediening en moet ik hem uit en weer aan zetten (stekker er uit) om hem weer goed te krijgen. En dan begint na 1 uur en 50 minuten hetzelfde riedeltje... Ook met de batterijen uit de afstandsbediening doet hij dit, dus het zit in het apparaat. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Op onderstaande afbeelding (vermogen door Home Assistant opgenomen) zie je hem eerst even in stand 3 staan, dan een tijdje in stand 2 (met de afstandsbediening) en vervolgens begint spontaan het probleem riedeltje wat eindigt op 11W (stand 1). Daarna heb ik hem uit en weer aan gezet, even op stand 3 en daarna op 2. En na 1 uur en 50 minuten begint het weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdqXtac-MSBYDietppLUtGhlBGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMAX8eCP7Jc8uLKascT30Rx4.jpg?f=fotoalbum_large

Alle tips en adviezen zijn welkom!