Snellere processor voor MSFS2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan343
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-03 20:43
Ik ben op zoek naar de juiste upgrade van mijn CPU.

Als ik MSFS220 draai, dan merk ik dat mijn CPU de bottelnek is van mijn systeem.

Wat heb ik nu.

HP Omen 40L GT21-1977nd

Daar zit in:
Intel Core I7 13700K 3.4 GHz
32 Gb Ram
Nvidia GeForce 4070 Ti

Wat zou een sneller alternatief kunnen zijn voor mijn CPU, en waar loop ik tegen aan als ik de CPU gaat wisselen?( nog nooit eerder gedaan)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht hier eens lezen/vragen?
[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Sowieso eerst opzoeken welke cpus überhaupt werken in zo'n omen. En of je bios up to date is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

7800X3D geeft je het meeste waar voor je geld.
review: AMD Ryzen 7 7800X3D - De langverwachte Intel-killer in games

Maar met 13700K kan je in de buurt komen, maar dan wel alleen met erg snelle RAM, je Omen komt met 5200MHz RAM die je performance echt goed verminderd.
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2X7200C34
Maar het gaat je wel flink wat kosten en dan is überhaupt nog de vraag of het moederbord het toestaat, aankan en of de IMC er mee om kan gaan.

Er is ook wat geroezemoes dat Core Isolation uitzetten performance helpt, dat kan je proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 26-02-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
ik snap niet dat de 13700k een bottleneck is,dat is een meer dan capabele cpu

ja je zou winst halen met een 7800x3d maar tegen welke kosten.

En waar merk je aan dat je een bottleneck hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:44
Hoe zijn de temperaturen? Is de koeling wel voldoende om de CPU vol te kunnen belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

freaky35 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:15:
ik snap niet dat de 13700k een bottleneck is,dat is een meer dan capabele cpu

ja je zou winst halen met een 7800x3d maar tegen welke kosten.

En waar merk je aan dat je een bottleneck hebt?
5200MHz geheugen, wat dacht je daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
dat zou nog niet dramatisch moeten zijn, daarom de vraag waar merkt de TS aan dat ie een bottleneck heeft

verder ander geheugen in een pre build zal lastig worden ehoe is bv het bios van dat systeem,wat kan je instellen ect

[ Voor 37% gewijzigd door freaky35 op 26-02-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
Op Intel gebied is er weinig sneller dan dat, en dan is het nog maar de vraag of een upgrade zal werken.

Immers een iets snellere 13900K verbruikt ook meer, en HP staat er niet om bekend om de voedingen heel erg overbemeten te leveren in desktops. 14700K en 14900K zijn ook een beetje sneller, maar daar heb je naast mogelijk een zwaardere voeding ook nog een bios update nodig, en geen idee of HP die levert.

Ik zou eerst eens kijken of je met setting e.d. spelen geen winst kan halen. Ik ben zelf geen fervent Flight sim speler, maar ik weet van een kameraad van me dat mods, addons en settings een enorm verschil kunnen maken. Van hem heb ik ook begrepen dat frame generation in deze game wat kan toevoegen, dus misschien daar eens mee spelen. Als durf ik dus niet te zeggen of dat klopt, en zo ja, hoeveel, want van horen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zou eens beginnen met het uizetten van core isolation.
Een CPU upgrade op dezelfde socket gaat je niet genoeg performance winst geven om de moeite waard te zijn.

Kan je ook even checken of het geheugen ook echt op 5200MHz draait?
Task manager laat het zien bij Performance>Memory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Die cpu gaat echter niet in dit systeem, dus dat praat je niet meer over een cpu upgrade waar TS naar kijkt, maar mogelijk over een vrijwel volledig nieuw systeem. In ieder geval moederbord, cpu en mogelijk ook geheugen (ik vermoed dat HP in deze setup geen AMD certified EXPO sticks levert, dus dan is met maar de vraag of dat lekker werkt).
Maar met 13700K kan je in de buurt komen, maar dan wel alleen met erg snelle RAM, je Omen komt met 5200MHz RAM die je performance echt goed verminderd.

Maar het gaat je wel flink wat kosten en dan is überhaupt nog de vraag of het moederbord het toestaat, aankan en of de IMC er mee om kan gaan.
Het is een HP Omen, grote kans dus inderdaad dat het moederbord een stuk minder opties heeft wat dit betreft dan het gemiddelde DIY moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Thomg schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:20:
[...]

Ik zou eens beginnen met het uizetten van core isolation.
Een CPU upgrade op dezelfde socket gaat je niet genoeg performance winst geven om de moeite waard te zijn.
Dat probeerde ik dan ook al zo'n beetje aan te geven in mijn post ;)

Zoek het in software / game / mod optimalisatie, de rest gaat hier weinig weinig brengen normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Excuus haha, ik dacht dat je TS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan343
Alle bedank voor de reactie.

In MSFS2020 zit een tool ingebouwd wat aangeeft waar de bottleneck voor de frames zit. Geheugen,GPU of CPU.
Ik zal de suggesties van het weekend eens rustig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
johan343 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:01:

In MSFS2020 zit een tool ingebouwd wat aangeeft waar de bottleneck voor de frames zit. Geheugen,GPU of CPU.
Je gaat altijd een bottleneck hebben, ergens zal wel een component te traagste zijn, in MSFS is dat meestal de CPU. Hoeveel FPS haal je dan?

Besef ook dat MSFS nu niet een game is waar je makkelijk een stabiele 100+ FPS haalt. Het is al vrij indrukwekkend om te zien waar we nu staan ten opzichte van toen de game uit kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

johan343 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:01:

Vindt jij ook dat er een bottleneck is? Heb je ergens last van of niet? Zo niet dan lekker laten zitten en lekker door gamen ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan343
Ik haal nu ergens tussen de 20 en 30 FPS. Is heel goed te doen. Nu moet ik zeggen dat er 4 schermen aan de PC hangen, en 2 daar van zijn instrumenten, dat schijn ook nog al wat FPS op te slokken.
Pagina: 1